2022-04-03, 18:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, vi vet ikke det gitt!

Men noen må sørge for å holde deg i tømmene. Det har vi skjønt.

Det virker dessuten som at du er personlig engasjert. Kombinasjonen er oppsiktsvekkende og svært mistenkelig. Du har engasjert deg over gjennomsnittet her i tråden. Dette må være klart for alle.

Det er ikke greit å skade mennesker, uansett hvem det gjelder, så bør det straffes.

Jo, det vet vi.
Og så er det jo ikke slik at alle engasjerer seg akkurat like mye. Noen engasjerer seg mer, og andre mindre, så noen må nødvendigvis være den som har engasjert seg mest.
Når det gjelder deg, så er jo du også en av de som har engasjert seg mest.
Citera
2022-04-03, 18:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du får ta kontakt med ekspertene som har uttalt seg, hvis du synes de er dum.

Jeg stoler mer på disse, særlig etter robotstøvsugerkjøring-hypotesen din

Robotstøvsugerteorien er ihvertfall mer logisk enn din teori om at siktelsen og arrestasjonen av TH, er et avtalt spill mellom TH og politiet for å få GM til å slappe av og begå feil.
Citera
2022-04-03, 18:29
Medlem
Citat:
Du får ta kontakt med ekspertene som har uttalt seg, hvis du synes de er dum.

Jeg stoler mer på disse, særlig etter robotstøvsugerkjøring-hypotesen din

Ved hjelp av ektepakten fra 1987 stjal Tom Hagen verdier for flere 10-talls millioner fra fellesboet, og tok særeie på verdiene.

Det mener du er helt greit. Er det fordi TH brukte vennen advokat BB til å sette opp en ektepakt som er regelrett tyveri og svindel av AE. Er det fordi du synes det "ser lovlig ut". Eller fordi masse blablabla-folk påstår det er lovlig.

Eier du ikke moralsk kompass. En følelse av hva som rett og galt.

Du får se når rettssaken kommer. Dette vil bli tema. Det kan jeg garantere.
Citera
2022-04-03, 18:42
Medlem
Det er svært vanskelig å «kjøpe» denne uttrykte uroen og bekymringen TH skal ha følt på og delt med andre på kontoret denne dagen. Han virker ikke å ha hatt en spesiell travel dag med møtevirksomhet o.l, sett bort fra et morgenmøte og en telefonsamtale til en eller annen som han påstod hadde ringt han. Senere viste det seg at han hadde vært den oppsøkende part i det.

Men den kan selvfølgelig ha vært mer travel enn det ser ut som om den var, dersom han for eksempel var hjemme en tur for å hundse litt med kona før han kvalte henne. Tur retur Futurum tar også tid. Fikse ting og tang på åstedet før man ringer politiet likeså.

Så fant han kanskje litt ro fra sine tanker om mulig infarkt hos sin kone i massasjestolen i tiden mellom for eksempel 12.30 og 13.30 da han til slutt eller endelig vil jeg si, dersom man skal tro hans versjon av følelser i dette, reiste hjem.

Tipper drøyinga var høyst nødvendig med tanke på at hans kone var på vei til sitt siste hvilested. Denne delen av jobben var, tør jeg nesten garantere, unnagjort før han reiste fra kontoret og når han en stund senere kontaktet politiet.
Citera
2022-04-03, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Robotstøvsugerteorien er ihvertfall mer logisk enn din teori om at siktelsen og arrestasjonen av TH, er et avtalt spill mellom TH og politiet for å få GM til å slappe av og begå feil.
Kan også være for at siktelse er nødvendig, for å fjerne all grunn til tvil. Det medfølger rettigheter i forbindelse med en siktelse. Den mistenkte kan ønske det selv. Altså rettigheter, men ikke nødvendigvis noe man alltid får rett
Citera
2022-04-03, 18:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Kan også være for at siktelse er nødvendig, for å fjerne all grunn til tvil. Det medfølger rettigheter i forbindelse med en siktelse. Den mistenkte kan ønske det selv. Altså rettigheter, men ikke nødvendigvis noe man alltid får rett

Voivoi som du ror.
Du gjør det bare verre for deg selv.
Citera
2022-04-03, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Voivoi som du ror.
Du gjør det bare verre for deg selv.
Det er ikke grunnlag for å konkludere, utifra opplysningene som er gitt. Derfor har jeg ikke bare en hypotese. Ergo blir det for meg helt horrible å drive med drittkasting mot Hagen-familien. Jeg skjønner ikke hatet.
Citera
2022-04-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
barna kunne kommet uanmeldt likevel, i likhet med elmannen. Th har vel ikke fortalt at de ikke måtte oppsøke sv. Presten var hjemme, i likhet med teh. Brevskrivern fra lier som ble truet lengre unna, men hadde vel bil.

Mange som kunne dukket opp eller bevitnet ting i dette scenarioet. Har ett eller flere av de voksne barna en rolle i dette ville de selvfølgig ikke risikert og blitt plaffet ned. Men man risikerer selvfølgelig andre ting dersom man var involvert i dette på ett eller annet vis.
Citera
2022-04-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
valg avåsted tyder ikke på fremmed gm eller gm som står i ledtog med huseier, men han var jo på ft.

Jeg mener også at valg av åsted tilsier en ikke reell kidnapping, men et drap fingert som kidnapping. Og at hun ble drept av «sine egne».

TH har, i følge politiet, flere hull i sin tidslinje. Så å konkludere med at han satt strandet på Futurum hele den dagen frem til 13.30 tror jeg ikke man behøver å tenke at han nødvendigvis gjorde.
Citera
2022-04-03, 19:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ikke grunnlag for å konkludere, utifra opplysningene som er gitt. Derfor har jeg ikke bare en hypotese. Ergo blir det for meg helt horrible å drive med drittkasting mot Hagen-familien. Jeg skjønner ikke hatet.

Men at du i det hele tatt kan komme med en sånn teori som at siktelsen og arrestasjonen av TH er et avtalt spill mellom TH og politiet for å få GM til å slappe av og begå feil..
En annen teori du har kommet med, var at Anne hengte seg i trappa, og at familien hadde skjult liket uti marka for å dekke over. En ting er at logikk ikke er din sterkeste side, men tenker du ikke over at barnebarna og andre pårørende kanskje sitter her og leser dette?
Citera
2022-04-03, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ved hjelp av ektepakten fra 1987 stjal Tom Hagen verdier for flere 10-talls millioner fra fellesboet, og tok særeie på verdiene.

Det mener du er helt greit. Er det fordi TH brukte vennen advokat BB til å sette opp en ektepakt som er regelrett tyveri og svindel av AE. Er det fordi du synes det "ser lovlig ut". Eller fordi masse blablabla-folk påstår det er lovlig.

Eier du ikke moralsk kompass. En følelse av hva som rett og galt.

Du får se når rettssaken kommer. Dette vil bli tema. Det kan jeg garantere.
Jeg forholder meg til dette. Vi har ikke fått flere opplysninger.
(Kilde: Lørenskog Mysteriet side 127-131)

Referert med egne ord:
Advokaten, som ifølge forfatterne er en av de ypperste på ektepakter, og som har blitt bedt om å gjøre en analyse av Hagen-ekteparets ektepakt, tror ikke at ektepakten ville blitt satt helt til side. Advokaten legger til at det ville vært realistisk at AEH fikk et vederlag på omkring 15-25 millioner.
Man kan danne seg personlige meninger om hva som er rimelig i en ektepakt, men det er akkurat bare hva det er, en personlig mening, det er ikke nødvendigvis noe som gjør at en avtale blir ugyldig. Ifølge advokaten skal det mye til før en avtale blir ugyldiggjort, når en avtale er inngått mellom to voksne mennesker. I tilfellet at ektepakten ble inngått i en truende situasjon, måtte trusselen i såfall vært vedvarende, helt siden ektepakten ble inngått.
Ifølge boken er det viktig for politiet å få svar på om AEH noen gang har ønsket å bestride ektepakten i retten. Man vet heller ikke om hun har snakket med noen om dette, eller om hun i det heletatt har tenkt tanken.
Citera
2022-04-03, 19:30
Medlem
Citat:
Hvis du hadde vært et menneske ingen liker som sitter alene hjemme foran pc'en år etter år hadde du vel vært litt bitter du også.
Funnet deg et BO som ligger nede, hardt rammet av kriminalitet du kunne sparket på for å tilfredsstille deg selv og få utløp for bitterheten du har opparbeidet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in