2022-04-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Du verkar ha svåra problem med att se en helhet, och att det ena inte utesluter det andra.
Eller så är det du som ser en helhet och konspirationer i precis allt som händer och sker.

Tänker du att FRA har infiltrerat Verisure, och nu ser till att de placerar ut kameror i var och vartannat hem? Sedan sitter spanare på FRA:s hemliga kontor och tittar på vad som händer i alla dessa människors hem för att kunna få fram när någon tittar i en rysk bok eller plockar med sin babushkadocka, och då gör en notering om att personen nog är skum.

Är det så det fungerar i din hjärna?

FRA och Moderaterna har garanterat inte ett skit att göra med Versures kameror.
Citera
2022-04-03, 15:04
Medlem
gorillaglues avatar
En vän till mig boende i sverige har installerat verisure alarm och kamera efter att han fått reda på att det defacto sitter folk och kollar på honom. Nu kör han helicoptern framför kameran konstant, han är dock en lite udda narcissist.
Citera
2022-04-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
En vän till mig boende i sverige har installerat verisure alarm och kamera efter att han fått reda på att det defacto sitter folk och kollar på honom. Nu kör han helicoptern framför kameran konstant, han är dock en lite udda narcissist.
Det var min tanke när jag först läste om att de anställda kollar.

Drömmen för en blottare.
Citera
2022-04-03, 17:03
Medlem
TokSpiks avatar
Citat:
Om du läser vad jag faktiskt skriver kanske du får en bättre inblick i min hjärna.
Alla förstår vad du menar men det där pillret är bland det trögaste jag varit med om på länge.
Citera
2022-04-03, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Om din rörelsedetektor eller kamera löser ut, vilket jag kan garantera inte sker i alla fall. Sedan ska du även försöka övertala polisen att komma dit, och hur ofta tror du att polisen åker direkt på inbrott?

Men för mig är det samma sak, att gå runt med en telefon som kan plinga när som helst är ju samma sak som att ha den i handen.

Aha.

Antar att du har fast telefon också haha.
För annars är det ju jobbigt att övervaka den om någon skulle ringa osv. Och man vet ju aldrig när någon tänker ringa
Citera
2022-04-03, 17:08
Medlem
Citat:
Fy fan! Tänkt tanken själv när jag gick förbi naken... Vi hade dock inga i sovrummet men badrummet låg bredvid köket där det fanns en kamera och sovrummet på andra våningen
du har inga fönster?
Citera
2022-04-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokSpik
Alla förstår vad du menar men det där pillret är bland det trögaste jag varit med om på länge.
Jag skriver att vare sig FRA eller Moderaterna har något som helst med Verisures kameror att göra. Men du känner att de på något sätt är inblandade?

Tror du att jag är ensam om att anse du är minst sagt totalt tokig?

VAD i det är det du tycker är trögt? VAD i det är det du inte förstår?

Känner du att Verisures installationer av kameror har något med FRA eller Moderaterna att göra? Du kan väl berätta hur du tänker.
Senast redigerad av Pillerarm 2022-04-03 kl. 17:13.
Citera
2022-04-03, 18:14
Medlem
TokSpiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Jag skriver att vare sig FRA eller Moderaterna har något som helst med Verisures kameror att göra. Men du känner att de på något sätt är inblandade?

Tror du att jag är ensam om att anse du är minst sagt totalt tokig?

VAD i det är det du tycker är trögt? VAD i det är det du inte förstår?

Känner du att Verisures installationer av kameror har något med FRA eller Moderaterna att göra? Du kan väl berätta hur du tänker.

Allt är redan förklarat för dig med sådan tydlighet att ett barn kan förstå.

Du är bara PINSAMT dålig på att förstå kontext och undermeningar. Du är därmed TRÖG för du tolkar text bokstavligt och kan uppenbart inte föra samtal där det krävs att tänka utanför ramarna. Det är lönlöst att slösa mer tid på att förklara något för dig.

Jag blir förvånad om du inte återkommer med fem frågor igen om samma sak för hittils har inget fastnat i ditt huvud av det som andra skrivit i denna tråd.
Citera
2022-04-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokSpik
Allt är redan förklarat för dig med sådan tydlighet att ett barn kan förstå.

Du är bara PINSAMT dålig på att förstå kontext och undermeningar. Du är därmed TRÖG för du tolkar text bokstavligt och kan uppenbart inte föra samtal där det krävs att tänka utanför ramarna. Det är lönlöst att slösa mer tid på att förklara något för dig.

Jag blir förvånad om du inte återkommer med fem frågor igen om samma sak för hittils har inget fastnat i ditt huvud av det som andra skrivit i denna tråd.
FRA och Moderaterna har fortfarande ingenting med Verisures kameror att göra.
Citera
2022-04-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Skulle aldrig ha en kamera i mitt hem som andra kan kolla på
+1
Citera
2022-04-03, 20:09
Medlem
Citat:
I källkoden? Har du en länk?
I käll koden? 😂
Ring valfritt larmbolag och fråga om de kan koppla upp sig till kundens kamera och titta live eller ta bilder. En larmcentral kan inte gå in hos en random kund och kolla i deras kameror, oavsett larmststus.
Citera
2022-04-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue

Hoppas han har tillkopplat larmet då så det skickas iväg bilder. Vilken idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in