2022-03-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Undrar om polisen också har tillgång till detta, just när man trodde att det frivilliga övervakningssamhället i form av vad alla lägger ut på FB, insta osv så tar folk in kameror i sina egna hem
Det är jag övertygad om.

Finns en hel del som snokar sig in hos andra. Här är ett exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=Kx3gUoPiwVg
Citera
2022-03-31, 21:10
Medlem
swebarbs avatar
vilka jävla as... ja so much för att dom ska skydda ditt hem, dom sitter där o skrattar när folk är nakna och utan kläder.. fyfan vilket omoget företag hoppas idioterna går i konkurs visar bara att dom skiter i kunder allt handlar bara om pengar o falsk trygghet. Vill man köra kamera ska man göra en egen lösning det är inte speciellt svårt, man ska aldrig lita på en tredje part ska skydda ditt hem lol..
Citera
2022-03-31, 21:11
Avslutad
Det var ingen stor överraskning. Klart de skumma perversa väktarna sitter och fluktar in fruar och döttrar.

Det är många insiderbrott också med inbrotten. Samma skumma väktare sitter och kollar in dyra värdesaker i kamerorna.

Det dummaste man kan göra är att skaffa ett "hemlarm". Det inbjuder till kidnappningar, inbrott, rån, våldtäkt med mera.

Samma sak med utländsk hemhjälp.
Senast redigerad av Juristen08 2022-03-31 kl. 21:14.
Citera
2022-03-31, 21:19
Avstängd
Lacerdas avatar
Medioker media som Aftonfittan och häxpressen. Undrar vad som föregick i kulisserna? VDn för Verisure blev utpressad men vägrade betala? Och nu har dessa två "mediebolag" publicerat något vars sanningshalt är tvivelaktig?
Senast redigerad av Lacerda 2022-03-31 kl. 21:21.
Citera
2022-03-31, 21:26
Medlem
Fattig trådstart.

Verisure är ett företag som säljer larm och övervakningskameror uppkopplade mot "molnet" dvs. servrar på internet.
Senast redigerad av KalleAnkaSmugglare 2022-03-31 kl. 21:29.
Citera
2022-03-31, 21:28
Medlem
GrillTeknikers avatar
Redan första gången jag hörde talas om Verisure så lät det som ett skojeriföretag. De är ett sånt där företag som anställer irriterande snicksnackare ("säljare") som har till uppgift att knacka på hos folk och förstöra kvällen genom att pladdra på om sitt jävla larm.

Har sett flera annonser där de söker säljare, och det låter som att de söker samma typer av säljpajaser som för 15 år sedan attackerade en och försökte kränga mobilabbonnemang vart man än gick.

Hade de varit ett företag med integritet och stolthet så hade de istället fokuserat på att göra sin produkt så bra att den säljer sig själv.
Citera
2022-03-31, 21:29
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Medioker media som Aftonfittan och häxpressen. Undrar vad som föregick i kulisserna? VDn för Verisure blev utpressad men vägrade betala? Och nu har dessa två "mediebolag" publicerat något vars sanningshalt är tvivelaktig?
Säkert.. inte för att väktare är IQ fiskmås…
Citera
2022-03-31, 21:32
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Redan första gången jag hörde talas om Verisure så lät det som ett skojeriföretag. De är ett sånt där företag som anställer irriterande snicksnackare ("säljare") som har till uppgift att knacka på hos folk och förstöra kvällen genom att pladdra på om sitt jävla larm.

Har sett flera annonser där de söker säljare, och det låter som att de söker samma typer av säljpajaser som för 15 år sedan attackerade en och försökte kränga mobilabbonnemang vart man än gick.

Hade de varit ett företag med integritet och stolthet så hade de istället fokuserat på att göra sin produkt så bra att den säljer sig själv.
Ungefär som säljare som knackar dörr och påstår att ni måste byta router vi skickade ut ett meddelnde med post… nu är det sista dan.. bekräfta din identitet med bank- id och vips har den oanande beställt ett nytt tv,internet och mobil abonnemang
Citera
2022-03-31, 21:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaSmugglare
Fattig trådstart.

Verisure är ett företag som säljer larm och övervakningskameror uppkopplade mot "molnet" dvs. servrar på internet.
Visst.. Men enheterna som är ansluta mot molnet hanteras av Verisures larmcentral.

Så vad exakt menar du?
Citera
2022-03-31, 21:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Visst.. Men enheterna som är ansluta mot molnet hanteras av Verisures larmcentral.

Så vad exakt menar du?

Och batteridrivna. Det blir ingen lång porrfilm. Har man batterier som måste bytas en gång i månaden bör man börja fundera. Jag har haft mina i fem år. Kanske är jag inte tillräckligt fotogenisk.
Citera
2022-03-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Så vad exakt menar du?
Menade att TS trådstart borde ha förtydligat vad vad det var för företag, det framgick inte tydligt att det är ett företag som säljer kameror och hemlarm.

Ja precis. Företagets produkter är anslutna till företagets servrar och skicka data dit.
Det jag menar är att det naturligtvis är det en enorm säkerhetsrisk om man bryr sig om sitt privatliv, att man har en kamera hemma som fotar och filmar och sänder det ut ur hemmet till "molnet".

Molnet, servrar på internet, tjänst på internet, o.s.v. = någon annans dator.
Citera
2022-03-31, 22:27
Medlem
Fick mycket skit för att jag tog ett annat larm i vårat hem... kul att visa familjen alla dessa artiklar nu.

Skulle aldrig ha en kamera i mitt hem som andra kan kolla på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in