2022-04-03, 13:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten81
Det är exakt det systemet inte gör. Läs på lite

I källkoden? Har du en länk?
Citera
2022-04-03, 13:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Visst vill dom fota insidan av min byxficka eller bordsskivan på mitt bord så är "dom" välkommna.

Har du bara kamera på ena sidan?
Citera
2022-04-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jaså?

FRA har länge haft uppdraget att samla in allt de kan som passerar landsgränserna, vilket även väldigt mycket av vår svenska data gör, då svenska aktörer ofta hyr datakraft, tjänster och lagring i utlandet. Numera spionerar de även på inrikes kommunikation. Dvs de spionerar på sitt eget folk. Och detta trots att folket är mot detta.

Varför skulle de inte ägna sig åt att komma åt information från just Verisures kameror?
Men snälla du, tror du verkligen att det är FRA och Moderaterna som sett till att Verisure sätter upp kameror?

Om FRA sedan spanar på dig genom kameran är en annan sak. Men om de spanar på dig genom fönstret betyder det inte att FRA är inblandade i fönsterbranschen.
Citera
2022-04-03, 13:19
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men snälla du, tror du verkligen att det är FRA och Moderaterna som sett till att Verisure sätter upp kameror?

Vilket bajsinlägg. Frågan du ställer hade du inte behövt ställa, om du bara hade läst vad jag skrivit.
Citera
2022-04-03, 13:21
Medlem
Citat:
Vilket bajsinlägg. Frågan du ställer hade du inte behövt ställa, om du bara hade läst vad jag skrivit.
Så bra, då kanske du slutar med att påstå att FRA och Moderaterna är inblandade i Verisures kameraövervakning.
Citera
2022-04-03, 13:39
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Jaså?

FRA har länge haft uppdraget att samla in allt de kan som passerar landsgränserna, vilket även väldigt mycket av vår svenska data gör, då svenska aktörer ofta hyr datakraft, tjänster och lagring i utlandet. Numera spionerar de även på inrikes kommunikation. Dvs de spionerar på sitt eget folk. Och detta trots att folket är mot detta.

Varför skulle de inte ägna sig åt att komma åt information från just Verisures kameror?

Varför skulle de?

Ett larmsystem har man valt att själv installera. Om man förbereder terrorbrott, spionerar åt Ryssland eller andra saker som intresserar FRA, så har man troligtvis inte installerat kameror i sina lokaler.

Eller tror du att FRA har så lite data att spana på att de har tid att sitta och rulla tummarna och titta på nakna blekfeta svennar som valt att frivilligt sätta in en kamera i sovrummet? Tänk igen.
Citera
2022-04-03, 14:36
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Varför skulle de?

Ett larmsystem har man valt att själv installera. Om man förbereder terrorbrott, spionerar åt Ryssland eller andra saker som intresserar FRA, så har man troligtvis inte installerat kameror i sina lokaler.

Eller tror du att FRA har så lite data att spana på att de har tid att sitta och rulla tummarna och titta på nakna blekfeta svennar som valt att frivilligt sätta in en kamera i sovrummet? Tänk igen.

Är det tekniskt möjligt så sker det. Så enkelt är det. Och har det inte skett än, så kommer det ske.

Sedan är ju problemet större än nakenheten. Information om hur du beter dig kan användas mot dig på andra sätt, än att runka och att skratta åt. Tex kan någon tyckt du agerat konstigt så du inte kan få vissa jobb. Sådant har hänt. Information kan också utbytas med andra länder, så att hur du betett dig och vad du sagt, kan påverka om du blir insläppt i andra länder. Information kan hamna i kommersiella databanker där det kan påverka dina försäkringspremier tex. Allt detta helt utanför din kontroll.

Det som inte anses skumt idag, kan anses samhällsfarligt imorgon. Du är naiv.
Citera
2022-04-03, 14:41
Medlem
Citat:
Är det tekniskt möjligt så sker det. Så enkelt är det. Och har det inte skett än, så kommer det ske.

Sedan är ju problemet större än nakenheten. Information om hur du beter dig kan användas mot dig på andra sätt, än att runka och att skratta åt. Tex kan någon tyckt du agerat konstigt så du inte kan få vissa jobb. Sådant har hänt. Information kan också utbytas med andra länder, så att hur du betett dig och vad du sagt, kan påverka om du blir insläppt i andra länder. Information kan hamna i kommersiella databanker där det kan påverka dina försäkringspremier tex. Allt detta helt utanför din kontroll.

Det som inte anses skumt idag, kan anses samhällsfarligt imorgon. Du är naiv.
Man har fortfarande valt själv att få det installerat. Det har inget som helst att göra med FRA eller Moderaterna.

Att man sedan kan hacka sig in i systemet har inte heller det något med FRA eller Moderaterna att göra.

Kan du inte bara acceptera att man sätter upp en kamera på eget initiativ och att man därmed själv har ansvar för vilka som kan se på bilderna?
Citera
2022-04-03, 14:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Så bra, då kanske du slutar med att påstå att FRA och Moderaterna är inblandade i Verisures kameraövervakning.

FRA är inblandade i allt som rör radiosignaler, Internet och telekommunikation.
Citera
2022-04-03, 14:44
Medlem
Citat:
FRA är inblandade i allt som rör radiosignaler, Internet och telekommunikation.
Fast inte i att någon låter Verisure installera en kamera.

Blir nästan lite nyfiken på din hjärna.
Citera
2022-04-03, 14:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Man har fortfarande valt själv att få det installerat. Det har inget som helst att göra med FRA eller Moderaterna.

Att man sedan kan hacka sig in i systemet har inte heller det något med FRA eller Moderaterna att göra.

Kan du inte bara acceptera att man sätter upp en kamera på eget initiativ och att man därmed själv har ansvar för vilka som kan se på bilderna?

Du verkar ha svåra problem med att se en helhet, och att det ena inte utesluter det andra.

Jag har aldrig påstått att FRA varit inblandade i Verisures reklamkampanjer. Så jag förstår inte varför du skriver som du gör nu i ditt första stycke. Hallucinerar du?

Då det omvända är rimligt har jag ju också skrivit det, som ett medhåll på ett av dina inlägg:
Citat:
Citat:
inte bidragit till att få ut kamerorna i hemmen. Det är sant.

Om det varit moderater inblandade kan nog varken jag eller du avgöra, då vi har valhemlighet i Sverige.

Sluta nu!
Senast redigerad av henriko 2022-04-03 kl. 14:55.
Citera
2022-04-03, 14:55
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Fast inte i att någon låter Verisure installera en kamera.

Blir nästan lite nyfiken på din hjärna.

Om du läser vad jag faktiskt skriver kanske du får en bättre inblick i min hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in