Annie klarade ju tydligen av att ta juristexamen med jättehöga betyg. Att hon nu framstår som mentalt efterbliven när det ska debatteras vad säger det?
Att det inte är speciellt svårt att få höga betyg på juristlinjen?
Att Annie klarar av att memorera mycket fakta men inte klarar av att förstå den och använda den?
Juristlinjen kan förmodligen även psykopater klara... I fallet Annie Lööf tog hennes utbildning två (2) år längre än vanligt.
Nja. BNP-tillväxten var rekordlåg. Inflationen och räntan låg rekordlågt. Det enda som hände var att löntagarna mutades med en tusenlapp för att tillväxten skulle stimuleras, men allt slutade i fiasko och Reinfeldt & Lööf avgick i vredesmod.
Dessförinnan hade Centerpartiet köpt luftslottet Nuon för en BILJON!
Du verkar vara politiskt förblindad då du inte tycks inse detta faktum.
Jag har ingen politisk hemvist utan går på de siffror jag länkar till och mitt eget och mina grannars liv. Och då är det du som verkar politiskt förblindad. Inga problem för mig, men synd om dig som inte kan njuta av vår rikedom.
Centerpartiet kommer bli nästa parti att krisa och gå samma öde till mötes som Liberalerna nu gör. Det började när alliansen dog och C beslutade sig att bli en hangaround till S. Sina kärnväljare, lantbrukarna, övergav de för länge sen nu knakar förhållandet i fogarna med det nya väljargruppen, storstadskvinnor.
Vad C måste göra för att hålla sig kvar är att dumpa Lööf, Federley och hela toppskiktet och gå tillbaka till att värna glesbygden och sluta vara för invandring.
Men ärligt talat tror jag inte det kommer hända.
Centerpartiet kommer bli nästa parti att krisa och gå samma öde till mötes som Liberalerna nu gör. Det började när alliansen dog och C beslutade sig att bli en hangaround till S. Sina kärnväljare, lantbrukarna, övergav de för länge sen nu knakar förhållandet i fogarna med det nya väljargruppen, storstadskvinnor.
Vad C måste göra för att hålla sig kvar är att dumpa Lööf, Federley och hela toppskiktet och gå tillbaka till att värna glesbygden och sluta vara för invandring.
De kan ju sparka Lööf, som M sparkade Batra, så blir det en nytändning. Tyvärr har de väl ingen bakom som är mycket bättre, och Kristersson är inte heller bättre än Batra så det är inte en given succe.
Tunt med trovärdiga sakliga någorlunda intelligenta politiska ledare just nu. Jag tycker Åkesson är stabilast och det är rätt generande för de andra.
För er som undrar hur Annie Lööf kuppades till partiledare - Rune Lanestrand fd (c) förklarar:
Media utsåg ny centerledare
Långt innan de glesnande leden av medlemmar i centerpartiet fick tillfälle att inom organisationen diskutera efterträdare till Maud Olofsson hade de stora medierna inte bara tagit fram tre kandidater utan också utsett Annie Lööf-Johansson till ny partiledare.
Varför är då Annie Lööf så populär bland de politiska reportrarna. Jo, Annie Lööf passar som handen i handsken på huvudstadens trendsättande innegäng av välbetalda politiska reportrar, politiska PR-byråer och kommentatorer.
Det är en mäktig skara som lever i symbios med de främsta makthavarna inom storföretag och toppolitiker. De både går deras ärenden och samtidigt håller efter alla som vågar ha lite egna idéer.
Ett annat bra exempel på vakthållningen är den tidigare nedsättande behandlingen av Miljöpartiet som upphörde när Wetterstrand och Eriksson ändrade sin inställning till EU, och partiet urvattnat sitt miljöengagemang. Då togs de till bröstet av de politiska kommentatorerna. Triumferande basunerade de stora tidningsdrakarna, radio och tv ut budskapet att Miljöpartiet har blivit ett ”riktigt Parti”
Annie Lööf har helt anpassat sitt budskap till trendsättarna; hon är positiv till utbyggd kärnkraft, Natomedlemsskap och svarade på svt:s utfrågning före valet att hon röstat ja till EMU men ändrat uppfattning och är nu emot EMU.
Lööf gillar svenska soldater i Afghanistan och JAS-plan i Libyen. Skolad i Sveriges mäktigaste propagandamaskin, Timbro förnekar Lööf centerns ursprung som småfolkets parti på landsbygden.
Hennes mediaanpassade politik är omåttligt populär bland de politiska kannstöparna i huvudstaden och vars politiska horisont sällan sträcker sig utanför tullarna.
Idéologiskt tillhör Lööf Stureplanscentern som strävar efter att ligga till höger om moderaterna. En fraktion som är lika politiskt slafsigt som populär bland de politiska trendsättarna i tv,radio och de stora rikstidningarna.
I själva verket har de flesta politiska kommentatorerna och reportrarna en bestämd politisk uppfattning som de kan torgföra utan att bli bemötta på sin upphöjda tron.
De identifierar sig med överheten och är inte längre tredje statsmakten. Ibland slinter tungan när de politiska kommentatorerna använder uttrycket ”Vi” utan att ens referera till en makthavare. De är själva makten. De borde utses i allmänna val eller i anges med partibeteckning.
Ett paradexempel på medias makt. Den 16 augusti 2011 samlades centerns medlemmar i göteborgsregionen för att fråga ut de tre c-kandidaterna, Anna-Karin Hatt, Annie Lööf, och Anders W Jonsson. Den senare har försökt komma in på banan genom att angripa KD:s familjepolitik. Något som osvikligt ger god publicitet. KD och Sverigedemokraterna är innegängets käraste hatobjekt.
Utfrågningen i Göteborg leddes av den mångårige politiske journalisten Willy Silberstein medan medlemmarna inte fick ställa frågor direkt till kandidaterna utan frågorna skulle gå genom Silberstein.
Inte ett kritiskt ord om att dessa tre kandidater, som media utvalt, är högst delaktiga i centerpartiets kräftgång och på väg att ramla ur riksdagen.
Sluta se de politiska journalisterna som objektiva bedömare. Nej betrakta dem som vilken politiker som helst. Jag vet, för jag har själv bred erfarenhet både som politiker och politisk redaktör.
Som mångårig f d centerpartist skulle jag önska att partistämman i september lanserar en egen kandidat som inte
har varit delaktig i Maud Olofssons självmordspolitik och som inte röstas fram bara för att de behagar medierna.
Willy Silberstein har varit seniorkonsult på den moderata PR-byrån Kreab som är inriktad på strategisk kommunikation. Kreab grundades 1970 som Kreativ Information AB i Stockholm av Jan-Erik Ander, Peje Emilsson och Peder Olin, alla med bakgrund inom Moderaterna.
Partiledningen lämnar inget år slumpen. Ingen kritik mot partiledningen släpps fram. Detta garanterar Willy Silberstein som leder och styr centerpartisternas stormöten i Göteborg, Trångsviken, Malmö och Stockholm. Med denna moderate seniorkonsult väntas inget nytt komma fram från dessa styrda och väl regisserade hallelujamöten.
På morgonen efter mötet i Trångsviken sitter Willy Silbersteins syster Margit Silberstein i svt:s morronsoffa och slår fast att Anne Lööf kommer att väljas på centerstämman i Åre.
Centerns 552 ombud kan gott bespara sig resan till Åre. Annie Lööf är redan vald av medierna. Samma medier som prisat centern för en öppen och demokratisk nomineringsprocess.
Jag har ingen politisk hemvist utan går på de siffror jag länkar till och mitt eget och mina grannars liv. Och då är det du som verkar politiskt förblindad. Inga problem för mig, men synd om dig som inte kan njuta av vår rikedom.
Du kunde ju istället argumentera mot vad jag skrev istället för att försöka kasta skit på mig.
Jag kan garantera dig jag har betydligt mer tillgångar än vad du har. Bara trist att man tvingats flytta från landet p.g.a. av idioter som saknar förmågan att se konsekvenser av sina och andras handlingar.
Stabschefen. Politisk sakkunniga. Pressekreterare. C skakas nu av en mängd avhopp och sjukskrivningar. Annie Lööfs skräckvälde beskrivs som toppstyrt och något som för tankarna till diktaturer. Folk gråter på kansliet.
"Internt kaos". Så beskriver Centerpartiets eget kansli tillståndet. Sedan i höstas har närmare 15 personer slutat. Den psykosociala arbetsmiljön beskrivs som vedervärdig. Medarbetare vittnar om mobbing, trakasserier och toppstyrning. Folk gråter på kansliet. Medarbetare vittnar om att det internt saknas energi och att partiet har "kört fast". – Det är den värsta arbetsplats jag någonsin varit på i hela mitt liv, säger en som slutat.
Partiet lider brist på intern demokrati. Istället styrs partiet med järnhand av en "ledartrojka". Utöver problemet med toppstyrningen beskrivs hur partiet fumlar vilset efter låsningen av mittenvalsstrategin. En stor mängd centerpartister har senaste tiden avslöjats som pedofiler vilket bidrar till ännu sämre stämning inom partiet.
Annie Lööf och Centerpartiet delar inte medarbetarnas bild utan kallar massavhoppen och de psykosociala sjukskrivningarna som "naturlig personalomsättning".
- Är rödskrikan Annie Lööf lite av en diktator?
- Bör Centerpartiet lyssna på de sjuka, mobbade och utbrända medarbetarna?
Arbetstagare vars parti aktivt jobbar för att försämra arbetstagarnas rättigheter klagar på dålig arbetsmiljö och bristande möjligheter till att förändra det.
Förstår inte vad de klagar över, de har ju fått som de vill...