Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Om du läser på så ser du att det var precis tvärtom och under 2006-2014 togs för första gången steget att minska skatterna i förhållande till BNP. Sverige hade då världens näst högsta skattetryck och ligger nu på plats 5-6 med en sänkning av skattetrycket på 5-6%-enheter tack vare alliansen. man tog bort fastighetsskatt, förmögenhetsskatt, gåvoskatt, arvsskatt t.ex. Ytterligare gick till ROT och skatterabatter dvs till människor som jag som betalar skatt. Precis som ekonomerna förutspådde så gav sänkta skatter MER i skatteintäkter och Sverige har nu världens näst lägsta skatteskuld.
Jag har aldrig påstått att inte skattesatserna minskade, så lägg ner dina halmgubbar.
Jag försökte förklara för dig just hur Reinfeldt finansierade sin plan, vilket han dessutom klart och tydligt deklarerade i boken "Det sovande folket", dvs sänka skatterna UTAN att sänka bidrag genom att lägga ner offentligt verksamhet.
Vidare, för att se till att såssarna aldrig mer skulle kunna komma till makten var man tvungen att importera ett trasproletariat som skulle omöjliggöra en högskattepolitik som gav möjlighet att leva på bidrag.
Att se till att arbetsföra individer inte kan leva på bidrag år ut och år in är en god föresats, men att försöka lösa problemet med massinvandring av unga män från muslimska länder med en bisarr kvinnosyn som dessutom i många fall var fullständigt outbildade var
fullständigt vansinne, då detta är en draksådd som slutligen kommer störta ner landet i avgrunden.
Du verkar vara politiskt förblindad då du inte tycks inse detta faktum.