2022-04-03, 14:22
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Annie klarade ju tydligen av att ta juristexamen med jättehöga betyg. Att hon nu framstår som mentalt efterbliven när det ska debatteras vad säger det?
Att det inte är speciellt svårt att få höga betyg på juristlinjen?
Att Annie klarar av att memorera mycket fakta men inte klarar av att förstå den och använda den?
Juristlinjen kan förmodligen även psykopater klara... I fallet Annie Lööf tog hennes utbildning två (2) år längre än vanligt.
Citera
2022-04-03, 14:56
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är bara att ignorera detta troll. Här är fakta, en fantastisk ökning av reallöänerna 1995-2020, extra fin kurva 2010-2015.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/Loneutveckling-och-inflation/

Nja. BNP-tillväxten var rekordlåg. Inflationen och räntan låg rekordlågt. Det enda som hände var att löntagarna mutades med en tusenlapp för att tillväxten skulle stimuleras, men allt slutade i fiasko och Reinfeldt & Lööf avgick i vredesmod.

Dessförinnan hade Centerpartiet köpt luftslottet Nuon för en BILJON!
Citera
2022-04-03, 15:38
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Är det någon som kan läsa Expressen plus? Jag skulle gärna vilja veta vad han skriver här.

https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/jo-det-drar-ihop-sig-till-slutstrid-for-annie-loof/
Får man lägga upp texten kan jag göra det?
Citera
2022-04-03, 16:14
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Får man lägga upp texten kan jag göra det?

Man får endast citera ur artiklar. Alltså inte återge hela texten.
Citera
2022-04-03, 16:29
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Du verkar vara politiskt förblindad då du inte tycks inse detta faktum.
Jag har ingen politisk hemvist utan går på de siffror jag länkar till och mitt eget och mina grannars liv. Och då är det du som verkar politiskt förblindad. Inga problem för mig, men synd om dig som inte kan njuta av vår rikedom.
Citera
2022-04-03, 18:43
Medlem
Jag vill läsa om temat, gärna genom förstahandsinfo från folk som jobbat på C-kansliet.

Kan ni ta frågor om Reinfeldts ekonomiska politik någon annanstans?
Citera
2022-04-03, 18:47
Medlem
Korv69s avatar
Centerpartiet kommer bli nästa parti att krisa och gå samma öde till mötes som Liberalerna nu gör. Det började när alliansen dog och C beslutade sig att bli en hangaround till S. Sina kärnväljare, lantbrukarna, övergav de för länge sen nu knakar förhållandet i fogarna med det nya väljargruppen, storstadskvinnor.
Vad C måste göra för att hålla sig kvar är att dumpa Lööf, Federley och hela toppskiktet och gå tillbaka till att värna glesbygden och sluta vara för invandring.
Men ärligt talat tror jag inte det kommer hända.
Citera
2022-04-03, 18:50
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Centerpartiet kommer bli nästa parti att krisa och gå samma öde till mötes som Liberalerna nu gör. Det började när alliansen dog och C beslutade sig att bli en hangaround till S. Sina kärnväljare, lantbrukarna, övergav de för länge sen nu knakar förhållandet i fogarna med det nya väljargruppen, storstadskvinnor.
Vad C måste göra för att hålla sig kvar är att dumpa Lööf, Federley och hela toppskiktet och gå tillbaka till att värna glesbygden och sluta vara för invandring.
De kan ju sparka Lööf, som M sparkade Batra, så blir det en nytändning. Tyvärr har de väl ingen bakom som är mycket bättre, och Kristersson är inte heller bättre än Batra så det är inte en given succe.

Tunt med trovärdiga sakliga någorlunda intelligenta politiska ledare just nu. Jag tycker Åkesson är stabilast och det är rätt generande för de andra.
Citera
2022-04-03, 21:30
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
För er som undrar hur Annie Lööf kuppades till partiledare - Rune Lanestrand fd (c) förklarar:

https://runelanestrand.com/2011/08/26/media-utser-ny-centerledare/

Japp och av samma anledning som hon blev vald slängs nu Annie Lööf under bussen, vi har fått vår kvinnliga statsminister!

På det så pekar sossarna spikrakt upp och enligt mig skulle inte Magdalena ha några alls problem att kunna samarbeta med SD efter valet.

MP och C har spelat ut sin roll totalt, MP i sin extremism och C i sin tro att vara av mer betydelse än vad dom är och blivit under Annie
Citera
2022-04-03, 22:40
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag har ingen politisk hemvist utan går på de siffror jag länkar till och mitt eget och mina grannars liv. Och då är det du som verkar politiskt förblindad. Inga problem för mig, men synd om dig som inte kan njuta av vår rikedom.

Du kunde ju istället argumentera mot vad jag skrev istället för att försöka kasta skit på mig.
Jag kan garantera dig jag har betydligt mer tillgångar än vad du har. Bara trist att man tvingats flytta från landet p.g.a. av idioter som saknar förmågan att se konsekvenser av sina och andras handlingar.
Citera
2022-04-03, 23:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69

Den smala mitten finns ej mer. (c) är god natt!
Citera
2022-04-03, 23:02
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4Ma5A/centerpartiet-skakas-av-internt-kaos-kritik-mot-annie-loof
https://www.expressen.se/nyheter/flera-larmar-om-internt-kaos-inom-c-trojka/

Stabschefen. Politisk sakkunniga. Pressekreterare. C skakas nu av en mängd avhopp och sjukskrivningar. Annie Lööfs skräckvälde beskrivs som toppstyrt och något som för tankarna till diktaturer. Folk gråter på kansliet.
"Internt kaos". Så beskriver Centerpartiets eget kansli tillståndet. Sedan i höstas har närmare 15 personer slutat. Den psykosociala arbetsmiljön beskrivs som vedervärdig. Medarbetare vittnar om mobbing, trakasserier och toppstyrning. Folk gråter på kansliet. Medarbetare vittnar om att det internt saknas energi och att partiet har "kört fast".
– Det är den värsta arbetsplats jag någonsin varit på i hela mitt liv, säger en som slutat.
Partiet lider brist på intern demokrati. Istället styrs partiet med järnhand av en "ledartrojka". Utöver problemet med toppstyrningen beskrivs hur partiet fumlar vilset efter låsningen av mittenvalsstrategin. En stor mängd centerpartister har senaste tiden avslöjats som pedofiler vilket bidrar till ännu sämre stämning inom partiet.
Annie Lööf och Centerpartiet delar inte medarbetarnas bild utan kallar massavhoppen och de psykosociala sjukskrivningarna som "naturlig personalomsättning".
- Är rödskrikan Annie Lööf lite av en diktator?
- Bör Centerpartiet lyssna på de sjuka, mobbade och utbrända medarbetarna?

Arbetstagare vars parti aktivt jobbar för att försämra arbetstagarnas rättigheter klagar på dålig arbetsmiljö och bristande möjligheter till att förändra det.

Förstår inte vad de klagar över, de har ju fått som de vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in