Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-03, 17:08
Bannlyst
Kan någon förklara i vilket annat land man har två kvinnliga komentatorer i en manlig sport? Har man ens 1 endaste i länder som italien, spanien, grekland, tyskland?

Jag stängde av direkt. Jag stänger även av om det är 1 kvinnlig kommentator, och byter direkt till arabiska kanaler eftersom jag har iptv
Citera
2022-04-03, 17:11
Bannlyst
Jag föredrar kvinnliga kommentarer eftersom dom har mycket behagligare röster.

Jag drömmer om att fotbolls VM har Lana del rey som kommentator.
Citera
2022-04-03, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo

Det handlar mer om agendan, det ser inte ut såhär i nåt annat land.
Citera
2022-04-03, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4K
Det handlar mer om agendan, det ser inte ut såhär i nåt annat land.

Sverige är ett föredöme som så många gånger förr
Citera
2022-04-03, 17:15
Medlem
Jag har bara hört en kvinnlig kommentator i amerikanska och brittiska sändningar, där expertkommentatorn då är en manlig gammal spelare/tränare etc. Det funkar ändå, inte så att jag måste byta av ren princip.

Aldrig hört det under italienska eller spanska sändningar. Kollar väldigt sällan på Bundesliga så där har jag inte tillräckligt bra koll.

Men det blir lite löjligt om även expertkommentatorn ska vara kvinnlig, man vet att det är ett medvetet val av produktionen för att provocera. Då får de skylla sig själva att folk dissar deras sändningar.
Citera
2022-04-03, 17:17
Bannlyst
Citat:
Sverige är ett föredöme som så många gånger förr
Ni skämmer ut er själva, ni har dålig mentalitet, ni klarar knappt av att bygga bostäder, man är inte ett föredöme om man med tvång och kvotering vill tvinga in kvinnor i yrken som traditionellt har varit manliga. Bygg, IT, industri, osv.
Citera
2022-04-03, 17:18
Medlem
Citat:
Kan någon förklara i vilket annat land man har två kvinnliga komentatorer i en manlig sport? Har man ens 1 endaste i länder som italien, spanien, grekland, tyskland?

Jag stängde av direkt. Jag stänger även av om det är 1 kvinnlig kommentator, och byter direkt till arabiska kanaler eftersom jag har iptv

Vilka var de två kvinnliga som fick dig att stänga av ?
Citera
2022-04-03, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Jag har bara hört en kvinnlig kommentator i amerikanska och brittiska sändningar, där expertkommentatorn då är en manlig gammal spelare/tränare etc. Det funkar ändå, inte så att jag måste byta av ren princip.

Aldrig hört det under italienska eller spanska sändningar. Kollar väldigt sällan på Bundesliga så där har jag inte tillräckligt bra koll.

Men det blir lite löjligt om även expertkommentatorn ska vara kvinnlig, man vet att det är ett medvetet val av produktionen för att provocera. Då får de skylla sig själva att folk dissar deras sändningar.
Skönt att jag inte är den enda. Så jag har rätt när jag tänker provocera då alltså. Jag blir helt jävla flippad i skallen.
Citera
2022-04-03, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Vilka var de två kvinnliga som fick dig att stänga av ?
Matchen gick på kanal 5. Jag kan inte deras namn, det var mellan Göteborg och Värnamo, matchen slutade 2-1 till Göteborg.
Citera
2022-04-03, 17:24
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ni skämmer ut er själva, ni har dålig mentalitet, ni klarar knappt av att bygga bostäder, man är inte ett föredöme om man med tvång och kvotering vill tvinga in kvinnor i yrken som traditionellt har varit manliga. Bygg, IT, industri, osv.
Varför ska vi ha dessa män överallt i sina vita strumpor och sandaler? Män är estetiskt fula och grova. Har du hört den där jävla Niklas Holmberg? Låter som han skiter på sig när någon närmar sig ett straffområde.
Va fan har bostadsbyggande med kommentatorer att göra förresten?
Citera
2022-04-03, 17:36
Medlem
Citat:

Kompetens och intressanta vinklar slår alla gånger en behaglig röst, Erik Niva är bra exempel på detta.

Själv bryr jag mig inte om vilket kön en kommentator hör så länge kommenterandet präglas av kvalitet.
Citera
2022-04-03, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Kompetens och intressanta vinklar slår alla gånger en behaglig röst, Erik Niva är bra exempel på detta.

Själv bryr jag mig inte om vilket kön en kommentator hör så länge kommenterandet präglas av kvalitet.

Finns ingen anledning att kommentera fotboll överhuvudtaget eftersom man har egna ögon att se med, ingen saknar ju kommentering när dom ser fotboll live så varför skulle man behöva det framför tv-apparaten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in