2022-04-03, 12:58
Medlem
MyJustices avatar
Donken har blivit dyrt .
Inte ens en kupong gör det prisvärd.
Du får jobba på ditt jobb i en timme för att kunna köpa ett måltid.
Gjort på mjöl fett och färs
Vatten och socker .
Citera
2022-04-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men även dessa har försämrats det senaste halvåret. Förut kunde man "vinna" bra deals i deras quiz och liknande. Nu är de dealsen mest familjeorienterade, och inget för en frossande halv-incel som undertecknad.

Familjeorienterade? Hur då?

Jag har nog inte lagt märke till det själv, eller så har jag inte tänkt på det. Det enda familjeorienterade som jag har fått upp är ”köp en meny, få Happy meal på köpet”. Ingår i vanliga, regelbundna erbjudanden. Bland quiz etc så kan det hända att jag får 2 menyer och 2 Happy Meal för en vissa summa. Det är allt. Det mesta är inte sådana erbjudanden.

Nu har de en quiz i appen, och jag har bland annat fått upp 2 för 1 Big Mac & co samt 2 st små frappes för 45kr. Skulle väl inte kalla det familjeorienterat direkt. Mer för två vuxna, eller någon som är riktigt hungrig/törstig. Har hittills inte fått något familjeorienterat.

Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Donken har blivit dyrt .
Inte ens en kupong gör det prisvärd.
Du får jobba på ditt jobb i en timme för att kunna köpa ett måltid.
Gjort på mjöl fett och färs
Vatten och socker .

Beror väl på vad man klassar som icke prisvärt, även med kupong. Jag har bland annat fått Big Mac & co för 55kr, och 2 sådana menyer men betala för 1. Det sistnämnda passar ju bra om det är två personer som går dit tillsammans tex. Är det två menyer så blir det cirka 40kr per meny. Priset kan variera mellan olika restauranger. Men en Big Mac & co kostar 80 på det stället jag brukar gå till. Inte så fasligt dyrt direkt. Finns andra okej erbjudanden.
Senast redigerad av Outdoorson 2022-04-03 kl. 13:36.
Citera
2022-04-03, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nej, man måste inte samla ofantligt många poäng.

Några av de jag har i min app idag (utan poäng samlade):

Sundae + mellan pommes 20:-
9-pack nuggetsmeny 49:-
6-pack Nuggets 25:-
Megamenyn 89:-
Valfri meny över 70:-, få en Happy meal på köpet.

Nu är du allt rolig va? Jag syftar på att Mc Donalds runt 2010-2015 hade hela menyerbjudanden! Menyer och inga Sundaes, Menyer som Ronda Rhodes meny, Chili Chase meny, osv osv. För 65-70 kr. Ofta var det två för ett pris.

Nuggets osv är inga erbjudanden det går att jämföra med. Vad jag pratar om är hela menyer!
Citera
2022-04-03, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men även dessa har försämrats det senaste halvåret. Förut kunde man "vinna" bra deals i deras quiz och liknande. Nu är de dealsen mest familjeorienterade, och inget för en frossande halv-incel som undertecknad.

Precis. Det är som att de är mätta på kunder redan?
Citera
2022-04-03, 15:22
Medlem
svampdamps avatar
Med en app blir det lättare att spåra och analysera användarna. Dessutom är det mycket billigare än postutskick.

Nu äter jag inte på McD men jag vet att appen har diverse erbjudanden. Men alla har blivit snålare de senaste 10 åren, inte bara McD. Alla kommer väl ihåg Max med sin kampanj om att ge restaurangmomsen tillbaka till sina kunder? Det varade i några veckor.
Citera
2022-04-03, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Med en app blir det lättare att spåra och analysera användarna. Dessutom är det mycket billigare än postutskick.

Nu äter jag inte på McD men jag vet att appen har diverse erbjudanden. Men alla har blivit snålare de senaste 10 åren, inte bara McD. Alla kommer väl ihåg Max med sin kampanj om att ge restaurangmomsen tillbaka till sina kunder? Det varade i några veckor.

Då är det väl det det handlar om. Att de snålar. Tråkigt och trist, för det var ju så de faktiskt "vann" tillbaka kunder som tidigare börjat äta på andra kedjor. Tycker gott att Mc Donalds kan börja satsa på att få tillbaka gamla kunder igen!
Citera
2022-04-03, 17:00
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hildingson
Då är det väl det det handlar om. Att de snålar. Tråkigt och trist, för det var ju så de faktiskt "vann" tillbaka kunder som tidigare börjat äta på andra kedjor. Tycker gott att Mc Donalds kan börja satsa på att få tillbaka gamla kunder igen!

Du kan delvis skylla på facket att maten blivit så dyr. De har personal som ska tjäna pengar, ofta betydligt mer än vad de är värda och vad deras jobb innebär.
Citera
2022-04-03, 17:56
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Nu är du allt rolig va? Jag syftar på att Mc Donalds runt 2010-2015 hade hela menyerbjudanden! Menyer och inga Sundaes, Menyer som Ronda Rhodes meny, Chili Chase meny, osv osv. För 65-70 kr. Ofta var det två för ett pris.

Nuggets osv är inga erbjudanden det går att jämföra med. Vad jag pratar om är hela menyer!

Det är ju två menyer med i mina exempel. Och det där var som sagt bara några exempel.
Citera
2022-04-03, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Det är ju två menyer med i mina exempel. Och det där var som sagt bara några exempel.

Små-tilltugg har alltid funnits, men det var otroligt längesen de kom med 2 hela menyer till priset av 2 exempelvis. Menyerna blir även mindre och mindre i storlek. Någon som känner sig manad i och skriva till Mc Donalds och fråga om de lagt ner med sådant eller om de vill börja ragga nya kunder igen ?
Citera
2022-04-03, 19:06
Medlem
Citat:

Men de har ju hela menyer bland erbjudanden. Jag har tex Big Mac Bacon & co för 65kr. Köp en meny med Big Mac, McFeast eller QP Cheese och få Dubbel Cheese & co. McSelection Smokey Mayo BBQ & co för 75 kr. 2 st Big Mac & co, betala för en (dock via deras tillfälliga quiz). Samt samma erbjudanden som någon annan redan nämnde, Megamenyn för 89 kr samt köp valfri meny för minst 70 kr och få Happy Meal på köpet.
Citera
2022-04-03, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Men de har ju hela menyer bland erbjudanden. Jag har tex Big Mac Bacon & co för 65kr. Köp en meny med Big Mac, McFeast eller QP Cheese och få Dubbel Cheese & co. McSelection Smokey Mayo BBQ & co för 75 kr. 2 st Big Mac & co, betala för en (dock via deras tillfälliga quiz). Samt samma erbjudanden som någon annan redan nämnde, Megamenyn för 89 kr samt köp valfri meny för minst 70 kr och få Happy Meal på köpet.

Låter bättre!
Citera
2022-04-03, 22:46
Medlem
Citat:
Små-tilltugg har alltid funnits, men det var otroligt längesen de kom med 2 hela menyer till priset av 2 exempelvis. Menyerna blir även mindre och mindre i storlek. Någon som känner sig manad i och skriva till Mc Donalds och fråga om de lagt ner med sådant eller om de vill börja ragga nya kunder igen ?
Nej det är inte längesen.. Det händer konstant, det finns flera såna alternativ i appen just nu och via uppdragen/spelen så brukar det gå att få ytterligare såna erbjudanden. Utöver att du får två menyer till priset av en så får du också poängen som gör att du får gratis efterrätt/cheeseburgare efter typ två-tre besök, eller så spar du längre och plockar ut en hel meny gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in