Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Jag skulle aldrig låta någon installera ett larm med kamera hemma hos mig.
Men det har absolut ingenting med FRA eller Moderaterna att göra. Hur kan ens en normal människa komma på den tanken?
Nu ska jag ta på mig skor, vilket är Socialdemokraternas fel. Sedan en jacka, något som är Miljöpartiets fel.
Om du personligen har eller tänker skaffa ett larm är kanske inte jätteintressant i tråden. Det finns fortfarande många som har installerat Verisures kameror. Många har också kameror från andra "leverantörer". Om du tex har en iPhone eller en Android är du berörd ändå av problematiken.
FRA och moderaterna, och även Bodström ska hängas fram här, har inte bidragit till att få ut kamerorna i hemmen. Det är sant. Men de har utökat mängden data som samlas in centralt av staten i Sverige, och de har utökat mängden människor som kan titta på dig när du gnuggar in din hemoröjdsalva på kvällen.
Inte bara det. Att utöka insamlandet som de gjort, gör det inte enbart möjligt för en viss växande, men ändå begränsad, grupp att titta. För varje extra part som är inblandad, för varje enskild bild, röstinspelning eller SMS, så minskar den statistiska tiden tills att något läckt ut, som gör att alla kan titta och lyssna.