2022-04-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du har inte läst länken. Där förklaras vad tanken var.

Han läste nog inte denna biten;

Battle of Kyiv Thread 18/

Putin Plan A was to defeat Ukraine in 4 hours. He launched a massive air assault with 8,000 elite paratroops, their armored vehicles, dozens of helicopters & dozens of giant cargo planes & DID seize the airport suitable for this mission

Plan A failed

Hahaha, Ryssarna kämpade och tog till slut Antonov och ca 15 andra flygplatser över hela Ukraina de första timmarna, slog ut desto fler med kryssningsrobotar.

Inte konstigt ni foliehattar är så frustrerade över situationen i Ukraina när ni matas med önsketänkande och fantasier som denna Twittertråd men ser sen klipp från plats där verkligheten visar något helt annat.

Det kallas för kognitiv dissonans, det är inget farligt, det är en process som händer många, andas djupt och gör inget dumt (som att resa ned och bli kanonmat åt Ukraina) så blir det bra ska du se bubben.

"Governor of the Poltava region confirms the jewelry work of Russian high-precision weapons:

“Unfortunately, the infrastructure of the enterprise has been destroyed. The plant is not working. Our rescuers continue to heroically put out the fire,” said Dmitry Lunin.

According to him, there is no ecological catastrophe, several people were injured, but nothing threatens their lives.

It was the only operating Ukrainian refinery."

"Soldiers of the special forces of the Marine Corps of the DPR (384 OMRP SpN) demonstrate the abandoned form of the Nazis. For the purpose of maximum camouflage in order to pass through the checkpoints of the DPR, militants from the Armed Forces of Ukraine and the National Guard steal even panties and socks from civilians."
Citera
2022-04-03, 09:12
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha

Inte konstigt ni foliehattar är så frustrerade över situationen i Ukraina när ni matas med önsketänkande och fantasier som denna Twittertråd men ser sen klipp från plats där verkligheten visar något helt annat.

Ho ho,
copium is strong in this one.

Ni har blivit utslängda från Kyiv Oblast och resten av Ukraina följer inom kort. Många döda ryssar kommer det bli...
Citera
2022-04-03, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag citerar Wikipedia, som för övrigt hatar Ryssland och ryssar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War#/media/File:2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg

Enligt den kartan så är konflikten över rent strategiskt. Det finns inte en sportkeps att "Ukraina" ska kunna gå på offensiven. Det är dödfött. Det är slut, finito, the end. Bara att acceptera eller dö.

Nu i efterhand visar det sig att du haft fel.

Jag förstår inte vad du menar med "acceptera eller dö" dock? Pratar du till oss flashbackare eller till Ukraina? Det är uppenbart att Ukraina inte kommer att lägga ner några vapen eller överge något territorium till Ryssland. Det här blir ett långt och utdraget krig med oklar "vinnare".
Citera
2022-04-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler

Jag förstår inte vad du menar med "acceptera eller dö" dock? Pratar du till oss flashbackare eller till Ukraina? Det är uppenbart att Ukraina inte kommer att lägga ner några vapen eller överge något territorium till Ryssland. Det här blir ett långt och utdraget krig med oklar "vinnare".

Som att Ukraina är i stånd att diktera krav 🤣

Ukraina: Nehej du Ryssen, du får inte ta över vårt land! Det är elakt och odemokratiskt!

Ryssland: Cyka blyat. Låt mig hissa den Ryska flaggan i Kiev så kan vi prata demokrati sen.
Citera
2022-04-03, 09:42
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:

Nej, jag har inte haft fel. En överflyttning från Kiev-regionen mot öster/sydost var alltid planen. Jag har hela tiden skakat på huvudet åt idioter som sagt att Ryssland ska ta över "Ukraina" på två dagar. Det finns ingen normal människa som trott det. Ingen ryss iallafall. Glöm det.

Det kommer att bli ett sjuhelvetes slag i västra Donbass de närmaste dagarna. Låt bara ryssen komma i position. Sen är det benrester kvar av dem som inte ger upp. Det var alltid planen. Hela Donbass, säkra kustvägen men farmförallt, staden Slovjansk. Sen återstår även Odessa...
Citera
2022-04-03, 10:37
Bannlyst
Citat:

Ukraina: Nehej du Ryssen, du får inte ta över vårt land! Det är elakt och odemokratiskt!

Ryssland: Cyka blyat. Låt mig hissa den Ryska flaggan i Kiev så kan vi prata demokrati sen.

Ja, alltså att det här handlar om ett gigantiskt onödigt övergrepp som inte gynnar någon och ingen behöver råder det inga tvivel om.

Modig får man säga att Ukrainarna är. De låter sig inte våldtas av denna psykopatstat helt gratis.
Citera
2022-04-03, 10:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Vi får väl se om ett par veckor när ryssarna inte går till jobbet för att de inte får lön och missilerna börjar regna ner över Ryssland. "Buhuu, väst är så dumma mot Ryssland, alla bara mobbar dem hela tiden!"
Citera
2022-04-03, 10:40
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte haft fel. En överflyttning från Kiev-regionen mot öster/sydost var alltid planen. Jag har hela tiden skakat på huvudet åt idioter som sagt att Ryssland ska ta över "Ukraina" på två dagar. Det finns ingen normal människa som trott det. Ingen ryss iallafall. Glöm det.

Det kommer att bli ett sjuhelvetes slag i västra Donbass de närmaste dagarna. Låt bara ryssen komma i position. Sen är det benrester kvar av dem som inte ger upp. Det var alltid planen. Hela Donbass, säkra kustvägen men farmförallt, staden Slovjansk. Sen återstår även Odessa...

Najs halmgubbe. Jag har inte sagt någonting om donbass eller kustväg. Jag citerade dig om en Ukrainsk offensiv där du har helt fel i sak då Ukraina varit på offensiven ett tag nu (om än begränsat).
Citera
2022-04-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ja, alltså att det här handlar om ett gigantiskt onödigt övergrepp som inte gynnar någon och ingen behöver råder det inga tvivel om.

Modig får man säga att Ukrainarna är. De låter sig inte våldtas av denna psykopatstat helt gratis.

Påtal om mod, den här Ukrainaren blev avnazifierad live när han ville bevisa sitt mod genom att filma sig själv från fronten;

https://files.catbox.moe/yklfso.mp4

Glöm aldrig hans mod.

Ukrainare i glatt humör när de tar selfies med de Ryska frihetstrupperna;

https://t.me/boris_rozhin/39207
Senast redigerad av Skrattarhaha 2022-04-03 kl. 10:52.
Citera
2022-04-03, 10:46
Medlem
Citat:
"Nej USA/NATO förlorade inte Afghanistan.. de gav bort landet och all utrustning! Inte samma sak! 😪😟"

Ryssland visar _just nu_ NATO hur enkelt de kör över Ukrainska armén som styrs av NATO.

120.000 Ryssar vs 600.000 Ukrainare - Akhmat Sila
Nej det är inte samma sak.
USA tog enkelt över landet.
Sen minskande man successivt ner på sin närvaro medans talibanerna satt i grottorna och väntade.
USA misslyckades med att göra afganistan starkt nog att hantera sina talibaner på egen hand men misslyckades.
Detta var ett politiskt misslyckadande inte ett militärt.

Ryssland har skämt ut sig och lämnar nu Kiev regionen.
Ryssland har bevisat att det är ett skräp land som inte ens klarar av Ukraina som har 1/3 av Rysslands befolkning.
Citera
2022-04-03, 10:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Lol, testa och jämföra de första ultimatum/krav Ryssland ställde först, med de nuvarande:

Ok, bra om ni ev. blir neutala efter er folkomröstning, bara vi får behålla Krim.

Så talar en brutal angripare som, de facto, blivit besegrad på nästan alla fronter, saknar i praktiken reserver och är livrädd för USA/NATO.🙂

Dessutom hade, kanske, Ryssland fått igenom sina krav, utan att behöva storinvadera!
Citera
2022-04-03, 10:48
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte haft fel. En överflyttning från Kiev-regionen mot öster/sydost var alltid planen.
Hoppas ryska kravallpolisen som åkte in i Kiev (som enligt dig enligt plan inte alls skulle vara erövrat) kände att de dog av en bra anledning då. De skickades så klart bara in för att göra finten mer trovärdig, precis som fallskärmsjägarna som lämnades att dö.

Att man försöker fokusera mer på östra Ukraina nu är kanske sant, men att det alltid var planen är ren skadekontroll och går att se på agerandet i krigets första dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in