2022-04-02, 20:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Två spelare på skadelistan inför premiären, har jag räknat rätt då? Utgår från att JIB är tillbaka.

Nja, beror på hur man räknar. Knudsen, Lewicki och Toivonen är inte aktuella, sedan är Pena och Moisander borta.

Men vi har bra lag ändå och SVFF på vår sida.
Citera
2022-04-02, 21:35
Medlem
Skall bli riktigt kul imorgon... eller ja, jag hoppas det iaf.

Jag tror det blir Oscar och Mackan i anfallet, men det är inte givet, Norlin har sett fin ut på försäsongen.

Matchtrupp.

1. Warner Hahn
12. Adam Benediktsson
25. Lucas Samuelsson

2. Emil Salomonsson
3. Bernardo Vilar
4. Calle Johansson
5. Alexander Jallow
6. Amir Al-Ammari
8. Hosam Aiesh
9. Marcus Berg
11. Erik Sorga
13. Gustav Svensson
14. Gustaf Norlin
17. Oscar Wendt
20. Johan Bångsbo
21. Simon Thern
22. Tobias Sana
24. Filip Ambroz
26. Tim van Assema
29. Oscar Vilhelmsson
30. Mattias Bjarsmyr

Rehab: Gustav Lillienberg, Sebastian Eriksson, Lucas Kåhed, Alfons Nygaard, Kevin Yakob.
Avstängd: Hussein Carneil (gäller efter utvisning i tidigare U19-match).
Citera
2022-04-02, 22:29
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/jeremejeff-sankte-aik-sedan-flydde-han-arenan-vill-inte-smitta-nagon/

Alexander Jeremejeff nätade alltså tre gånger med risken för en exploderade röv hängande över sig

Haha, inte mer sannolikt att han började känna sig dålig under matchen då?
Citera
2022-04-02, 22:32
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, inte mer sannolikt att han började känna sig dålig under matchen då?

Nää. Jeremejeff levererar bara med stjärtskåran full av rövsmör
Citera
2022-04-03, 00:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/jeremejeff-sankte-aik-sedan-flydde-han-arenan-vill-inte-smitta-nagon/

Alexander Jeremejeff nätade alltså tre gånger med risken för en exploderade röv hängande över sig

Det var som tusan! Men även Ralf Edström klämde in en berömd balja en gång trots trängande behov.

Och Studio Allsvenskan som var så lyriska över AIK:s backlinje: 9 av 10, eller hur nu betyget löd.

Hur såg det ut för Lustig & Co? En match säger förstås inget, men lite intressant ändå!

Viva Iff-Iff!
Citera
2022-04-03, 01:49
Medlem
Skillnaden mellan HIF och heif är så enorm. Tyvärr bara 2-1, även om vi visade att vi är klasser bättre, men uddamålsseger mot Skånes dif är för svagt. Men när vi möts igen i höst när det sedvanliga nykomlingflytet lagt sig kör vi över med 5-0.

Tänk att hålla på heif.
Citera
2022-04-03, 07:40
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nja, beror på hur man räknar. Knudsen, Lewicki och Toivonen är inte aktuella, sedan är Pena och Moisander borta.

Men vi har bra lag ändå och SVFF på vår sida.
Varför skulle Toivonen och Lewicki vara borträknade? Toivonen är tillbaka och har spelat träningsmatch och det senaste jag läste om Lewicki är att han är i full träning.
Citera
2022-04-03, 08:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Varför skulle Toivonen och Lewicki vara borträknade? Toivonen är tillbaka och har spelat träningsmatch och det senaste jag läste om Lewicki är att han är i full träning.

Det skulle vara inhopp i sådana fall, men tror att Milos vill ha dem lite mer matchtränade innan de får speltid.
Citera
2022-04-03, 09:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Skillnaden mellan HIF och heif är så enorm. Tyvärr bara 2-1, även om vi visade att vi är klasser bättre, men uddamålsseger mot Skånes dif är för svagt. Men när vi möts igen i höst när det sedvanliga nykomlingflytet lagt sig kör vi över med 5-0.

Tänk att hålla på heif.

Som skåning håller jag hellre på HIF än Bajen.
Senast redigerad av bagarn29 2022-04-03 kl. 09:31.
Citera
2022-04-03, 09:31
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Avstängd: Hussein Carneil (gäller efter utvisning i tidigare U19-match).
Så vad man gör i en U19-match påverkar ens allsvenska spel? Har det varit så länge? Lite skevt väl?
Citera
2022-04-03, 10:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Tänk att hålla på heif.
Balansen såg onekligen bättre ut. Ni släpper till färre omställningar men är trubbigare framåt. Era mittbackar fortsätter dock göra oförklarliga missar. Selmani börjar etablera sig som målsumpare.

Allt som allt tycker jag er stundtals bländande offensiv är helt borta medan er defensiv är marginellt bättre.

Häcken påminde om er '18-'19.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Som skåning håller jag hellre på HIF än Bajen.
HIF var en av era värsta rivaler fick jag lära mig tidigare. Tydligen inte.

Kalmar övertygade inte mot oss i Cupen. Rätt höga odds på MFF-vinst av någon anledning. Idag drabbas ni av 1-2 nya skador dock.
Senast redigerad av cokehyena 2022-04-03 kl. 10:30.
Citera
2022-04-03, 10:27
Medlem
Neurons avatar
Inte jätteskönt att vara Häckens knulldocka. Var lite mildare nästa gång tack!

Nu hade man inte världens bästa överblick från Bravida arenas risiga kortsidesläktare med rök, flaggor och motljus så analysen får bli enkel. Vi förlorar matchen på en usel defensiv. Länge sen jag såg AIK så dåliga i egen sista tredjedel. Visst, fin match av Häcken, men vi bjuder ju på två av målen. Straffen var oerhört klumpig och sen har vi Lustigs framspelning.

Offensivt fanns det inte mycket att klaga på, åtminstone inte i andra halvlek. Två mål med bud på fler. Ska räcka till minst en poäng.

Nä, in med Sotte tillsammans med Milosevic igen. Men facit i hand är det svårt att förstå varför Bartosz ändrar på det som förra säsongen troligen var allsvenskans bästa mittlås. Sen att Otieno gjorde sin överlägset sämsta match i AIK hjälpte inte heller. Men han borde få chansen igen i nästa match, även om Björnström flåsar honom i nacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in