2022-04-02, 17:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Verkar inte så farligt. Känning och lite sliten.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/sergio-pena-missar-malmo-ffs-allsvenska-premiaren/
Två spelare på skadelistan inför premiären, har jag räknat rätt då? Utgår från att JIB är tillbaka.

Helsingborg är nykomlingen som reser till storstaden och "spela sitt eget spel". Lite naivt, speciellt när Ali försöker sig på en dragning på 4 bajare utanför eget straffområde. Annars oväntat bra spel. Bajen är bra defensivt så till vida att de släpper till få chanser. Dock även dåliga som låter Hurken rinna igenom båda mittbackarna. Det kostade Fenger en hjärnskakning. Målet är väl främst Dovins fel men dålig nickrensning av Paulsen och ännu sämre duell efteråt. Selmanis ramträffar är choke.
Citera
2022-04-02, 17:38
Medlem
Då var säsongspremiären avklarad. Bajen stabila på hemmaplan som förväntat, men Helsingborg såg ut att kunna hota om poäng till ungefär 30-25 min återstod av matchen. Jag förstår inte varför Lennartsson bara gjorde tre byten där det sista kom i minut 89. Krafterna tog slut i andra halvlek och han borde sett att det inte gick lika lätt att vinna boll/avancera framåt längre. Märkligt.

För övrigt verkar jag få rätt i min synpunkt att det vore för tidigt av Swedberg att lämna nu. Behöver ju bevisa sig hemma först, och Cifuentes bänkade honom till förmån för Lahdo och Bojanic. Så ni bajare som menar att han redan bevisat sig för bra för ligan går emot det tränaren verkar se.

Hörde snack om att talangerna blev nollade uppe på Gavlevallen idag också, så ta det lite lugnt med de unga helt enkelt. Men bra premiär för Bajen, och inte jättedålig av Helsingborg. Var det målvakten som däckade Fenger så han fick bytas ut? Såg så märkligt ut.
Citera
2022-04-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Då var säsongspremiären avklarad. Bajen stabila på hemmaplan som förväntat, men Helsingborg såg ut att kunna hota om poäng till ungefär 30-25 min återstod av matchen. Jag förstår inte varför Lennartsson bara gjorde tre byten där det sista kom i minut 89. Krafterna tog slut i andra halvlek och han borde sett att det inte gick lika lätt att vinna boll/avancera framåt längre. Märkligt.

För övrigt verkar jag få rätt i min synpunkt att det vore för tidigt av Swedberg att lämna nu. Behöver ju bevisa sig hemma först, och Cifuentes bänkade honom till förmån för Lahdo och Bojanic. Så ni bajare som menar att han redan bevisat sig för bra för ligan går emot det tränaren verkar se.

Hörde snack om att talangerna blev nollade uppe på Gavlevallen idag också, så ta det lite lugnt med de unga helt enkelt. Men bra premiär för Bajen, och inte jättedålig av Helsingborg. Var det målvakten som däckade Fenger så han fick bytas ut? Såg så märkligt ut.
Swedberg började på bänken för han va i veckan spela landskamper ,han går före lahdo sa studion...
Swedberg e jag sjukt avis på Hammarby har så han får lämna,han e för bra för Hammarby och allsvenskan,han behöver nästa steg för utvecklas
Citera
2022-04-02, 19:26
Medlem
cokehyenas avatar
https://gyazo.com/520d8f05ce4bebe5a16d1b1b7cdcc71b

Vad menade han med detta?
Citera
2022-04-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://gyazo.com/520d8f05ce4bebe5a16d1b1b7cdcc71b

Vad menade han med detta?

Att det stod 4-2.
Citera
2022-04-02, 19:35
Medlem
Ergasters avatar
Ordningen återställd. Häcken serieledare
Citera
2022-04-02, 19:40
Medlem
Tyckte Helsingborg kändes tama. Verkade inte ens riktigt försöka ens när dom knoppat in reduceringen på en målvaktstavla. Någon jäkla ork till en slutforcering borde dom väl haft? Hammarby svårbedömda. Tyckte tempot var sisådär och att dom borde kunna bättre. Eller snarare måste kunna bättre om de skall vara topplag. Helsingborg uppträdde som ett bottenlag, när de borde uppträtt som entusiastiska nykomlingar. Och blir sannolikt ett bottenlag.

Svedbergs intervju jäkligt skön. Typ "och så petade du in 2-0" och han svarade direkt "PETADE?? Jag sköt ju!".. ingen blyg pojk, liksom. Sånt gillas.

Häcken-AIK svårt att kommentera. Ok att Häcken självklart skulle starta bättre än förra säsongen, men anses inte AIK vara defensivt starka? Bedrövlig start på säsongen, även om matchen var knepig på förhand.
Citera
2022-04-02, 19:52
Avslutad
Precis som jag räknade med skulle AIK fortsätta vara en av våra favorit-knulldockor! På dom senaste 5 mötena lagen emellan har vi alltså nu 4 segrar!

Det känns som att vi har tvättat bort den sista stanken av misslyckade Alms påverkan på klubben nu. Det finns en idé och en glädje i att utföra den nu!

Uddenäs. Hyfsad ersättare till Wålis, lär bara fortsätta växa i takt med att han lyckas..

Ps. Vi har nu lika många poäng som vi hade efter 7 omgångar förra säsongen med sopan Alm som tränare. Ds
Senast redigerad av trazke 2022-04-02 kl. 19:54.
Citera
2022-04-02, 20:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Precis som jag räknade med skulle AIK fortsätta vara en av våra favorit-knulldockor! På dom senaste 5 mötena lagen emellan har vi alltså nu 4 segrar!

Det känns som att vi har tvättat bort den sista stanken av misslyckade Alms påverkan på klubben nu. Det finns en idé och en glädje i att utföra den nu!

Uddenäs. Hyfsad ersättare till Wålis, lär bara fortsätta växa i takt med att han lyckas..

Ps. Vi har nu lika många poäng som vi hade efter 7 omgångar förra säsongen med sopan Alm som tränare. Ds
Såg mycket bra ut idag. Välkomna in i toppstriden.
Citera
2022-04-02, 20:18
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Alltså jag tycker inte man ska överskatta honom. Han är bra för att vara 17 år. Men nu är han 18 och då förväntas mer. Mycket kan hända på kort tid men han har sjukt klipp i steget och bra bollbehandling. Dock fortfarande så ung att karriären kan kollapsa.

Värt att påtala när folk tror att det är nya Iniesta. Alla tror inte att karriären är utstakad.
Citera
2022-04-02, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Såg mycket bra ut idag. Välkomna in i toppstriden.

Lite för tidigt för det men det känns bättre idag än igår.
Citera
2022-04-02, 20:33
Medlem
BirosKorlaffs avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/jeremejeff-sankte-aik-sedan-flydde-han-arenan-vill-inte-smitta-nagon/

Alexander Jeremejeff nätade alltså tre gånger med risken för en exploderade röv hängande över sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in