2022-03-11, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Måste kännas overkligt att skiljas efter +40 år vid 77 års ålder och flytta till lägenhet. Man undrar onekligen vad som hänt.

Strandvägen betraktas väl som en av Sveriges dyraste gator? Förutom Villagatan finns ju också Danderydsgatan, Tysta gatan och Ulrikagatan som är riktigt attraktiva. De två senare är ju verkligen på promenadavstånd till Benny, även för ett 77-åring.
Lgh på Villagatan är på 250 kvadrat i 2-3 plan och går på nästan 50 mille.
Villagatan är en mkt ståtlig gata med många ambassader på.
Citera
2022-03-11, 12:49
Medlem
Karlaplan, Strandvägen, Villagatan, Floragatan, Tysta Gatan, Lärkstan, Ulrikagatan får väl anses finast.

Var det Björn eller Benny som hade den där våningen högst upp i huset på Karlaplan på 80talet?
Citera
2022-03-14, 01:28
Medlem
Fru.Cedergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En vink om Villagatan.

Kanske Holknekts lägenhet? I väntan på att något annat blir renoverat.
Villagatan, ja. Björn bor på nr 15 där, ser jag nu. Holknekt bodde tidigare i livet vid nr 13, enligt hans egna uppgift i EXP häromåret. Adressen där Per bodde ska ha varit Kreugerska palatset. Tidigare har, förutom Ivar Kreuger, Hugo Stenbeck och hans son Jan Stenbeck bl.a. bott på nr 13. Jans farsa Hugo hade uppdrag för Ivar Kreuger.
Idag bor bl.a. Sofi Fahrman och miljardären Filip Engelbert på Villagatan 13 A.

Björn Ulvaeus bor således granne med en historisk kändisadress.
Citera
2022-03-21, 20:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Cedergren
Villagatan, ja. Björn bor på nr 15 där, ser jag nu. Holknekt bodde tidigare i livet vid nr 13, enligt hans egna uppgift i EXP häromåret. Adressen där Per bodde ska ha varit Kreugerska palatset. Tidigare har, förutom Ivar Kreuger, Hugo Stenbeck och hans son Jan Stenbeck bl.a. bott på nr 13. Jans farsa Hugo hade uppdrag för Ivar Kreuger.
Idag bor bl.a. Sofi Fahrman och miljardären Filip Engelbert på Villagatan 13 A.

Björn Ulvaeus bor således granne med en historisk kändisadress.

Det är något som inte stämmer. I den lägenheten som BU står skriven på står också JohXn och LenX födda 63 och 66 skrivna. Är det tidigare ägare där ägarbytet inte gått igenom ännu eller är det en skenskrivning?

PS: Stenbeck tillsammans med Wallenberg plundrade Kreugers bolag. Sannolikt var de också de som lät mörda honom.
Citera
2022-03-25, 22:20
Medlem
Han skrev en låt om sin relation. Frugan blev sur och det blev skilsmässa
Citera
2022-04-03, 00:35
Medlem
Ulveus Tycks ha inlett konserten ikväll på
Avicii Arena till förmån för Ukraina.Direktsändes i SVT.
Citera
2022-04-03, 06:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ulveus Tycks ha inlett konserten ikväll på
Avicii Arena till förmån för Ukraina.Direktsändes i SVT.
Om han hyllas på FB för sitt tal. BU som är god för över 30 miljarder och insamlingen drog in futtiga 63 miljoner.
Citera
2022-04-03, 07:37
Medlem
Mattias71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
Ny video där Björn sjunger country:

https://www.youtube.com/watch?v=QZ0QF1NV0RQ
Nya ipren mannen.
Citera
2022-04-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om han hyllas på FB för sitt tal. BU som är god för över 30 miljarder och insamlingen drog in futtiga 63 miljoner.

Var noga med att endast informera om att BU höll ett anförande under insamlingskvällen. Visserligen skrev någon på Facebook att talet varit gripande - eftersom jag inte alls såg/hörde det formulerade jag mig neutralt.
Citera
2022-04-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
Ny video där Björn sjunger country:

https://www.youtube.com/watch?v=QZ0QF1NV0RQ

Jäkligt skön video! Kul att han bjuder på sig själv. Det hade varit roligt att höra honom sjunga en låt på nya ABBA-albumet också - det hade man faktiskt förväntat sig!
Citera
2022-04-06, 00:18
Medlem
Kan tänka mig att Björn skiljde sig med frun Lena p.g.a att hon blev svartsjuk över att han skulle jobba med sitt ex Agnetha igen!

Själv så tycker jag att Björn är ett stort .......... svin.
Behandlar verkligen inte kvinnor bra och han var i stort sett hela anledningen till att Abba splittrades.

Agnetha ville i första hand satsa på familjelivet medan Björn ville satsa på musiken och karriären.
Och sen gick det som det gick med skilsmässa.

Vilket svin alltså!
Gav inte mycket eftersom Abba ändå upplästes till slut .

Han gjorde även en vinst genom att han kunde utnyttja Agnetha ännu mer efter skilsmässan , detta genom att skriva låtar om deras relation.

Han förtjänar leva ensam!

https://www.expressen.se/noje/han-skilde-sig-fran-agneta-hittade-ny-fru-pa-en-vecka/
Citera
2022-04-06, 00:27
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Har du någon kälka på BU förmögenhet, och gärna de sndra i ABBA också. Summan 30 miljarder känns lite i överkant.

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in