Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Att Björn diggar Greta är inget konstigt. Vilken vettig människa idag är för miljöförstöring och mer utsläpp utav växthusgaser. Det är väl bara Meatloaf och Kid Rock isf,
Greta som på rekordtid blev världens mest kända svensk, är nog också något Björn kan känna sig igen vid. Även Anni Frid.
https://nojeslivet.newsner.com/kandisar/anni-frid-lyngstads-hyllning-till-greta-thunberg-abba-stjarnans-ord-valdigt-stolt-over-henne/
Vi har hört Fat Boy Slim remixa Greta, Billie Eilish och Pearl Jam ha med henne i sina videos. Hon är en del i Björks scenperformance .David Gilmour auktionerar ut sina gitarrer och skänker pengarna till klimatkampen.
Om Björn menar allvar med sina hyllningar till Greta och hennes syften. Så tycker jag det ska synas under deras virtuella konserter i år.
Miljöförstöring och mänsklig högst eventuella påverkan på klimatförändringarna är två helt olika saker. Minska miljöförstöringen skriver nog i princip alla under på. Att kor pruttar eller att det är ok bara man betalar koldioxidskatt - köper man det snacket så är man helt hjärntvättad. Greta är en flicka med neuropsykiatriska diagnoser som hänsynslöst utnyttjas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vankel
Jag tror att skilsmässan är rent ekonomisk . Ett sätt att fördela förmögenheten som man vill och att man göra det på ett kontrollerat sätt.
Intressant vinkel förvisso, men vad vinner man på det? Han eller de eller hur man nu ser det har väl alla möjligheter att lösa sådant medan de är gifta? Det är ju sådan enorm förmögenhet att de kommer vara ekonomiskt oberoende i många många generationer framöver. Det finns garanterat en drös stiftelser som de förfogar över. En sak att planera för 10 eller 20 miljoner men har man miljarder så är man i en helt annan liga. Kom ihåg att de tackade nej till en miljard dollar för några decennier sedan så pengar är nog inte en grej för dem, allra minst vid 75 års åldern.
Jag gillar att Frida, Benny och Björn i intervjun verkade öppna för att fler album kanske kommer. Det hade varit helt underbart att få vänta in nästa. Vore ju otroligt kul om de sjöng på svenska igen.