Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Varför? Vi vet ju att vatten är en menlös och ointelligent flytande vätska som på intet sett är någon måttstock på vare sig jordens form eller vad som är platt.
Vad betyder det faktum att vatten nästan aldrig är platt? Hur kan en våg, tidvatten eller ett vattenfall vara någon form av evidens för jordens form?
Gjorde precis det. Jag spillde vatten från en bredfullt glas vilket jag tolkar som att vatten inte är platt.
Regn faller nedåt? 100 liter vatten är tungt? Hur ett vattenpass fungerar? Vattnet i duschen rinner ned i golvbrunnen och inte upp i taket?
Svårt att veta vad du egentligen efterfrågar. Varför vi nog bör vända på frågan:
Du måste förklara vad vatten har med jordens form att göra. Och varför vattnet som kommer ur min dusch inte är platt.
🤔 Jag hoppas det är förlöjligande retorik det där och inte riktiga frågor.
Förstår du vattnets förmåga att demonstrera den bakomliggande "strukturen" genom att anpassa sig till den. Som färg till form och sen motiv?
Bilden här blir en rak linje som samarbetar med en vertikal och dom två skapar förutsättningar för materia att balansera sig själv, på, över, i, enligt?
Har svårt att finna nån plats för minsta lilla avvikelse, horisontellt eller vertikalt i denna "design". 90° skarpt!
Du påstår att den bakomliggande "strukturen" är krökt. Vart kommer den idén ifrån, vilka observationer? Vi börjar om helt från början så jag inte missar något. Inga yviga gester nu, håll det enkelt.