2022-04-02, 19:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryssen har ett viktigt datum att passa. 9 Maj är deras "victory day" så de behöver komma igång snart för att ha en chans att hinna....

Det lär inte finnas en mikroskopisk chans dom klarar av Ukraina innan dess om dom inte villkorslöst kapitulerar. 9maj paraden kommer nog gå till världshustorien som den mest surrealistiska händelsen någonsin. Alla dignitärer kommer troligen se ut som dom hade en kaktus uppkörda i röven.
Citera
2022-04-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
De hade en del "smarta" missiler, men tydligen tog dessa slut de första veckorna. Nu är det Katyushas anno WWII som gäller, det vill säga mala ner civila bostadsområden till grus.

Det är det enda som ryssarna är bra på. Jämför när USA för krig och genomför kirurgiska ingrepp och knappt en civil stryker med. Det är skillnad det.

Inget försvar för Rysslands handlande i Ukraina men det var nog betydligt mera än en och annan civil som dödades då USA krigade i Irak. Afganistan och Vietnam. Krig medför alltid ett djävulskt lidande.
Citera
2022-04-02, 19:41
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Skjuta på retirerande soldater, jag vet inte jag. Var går egentligen gränsen för vanlig anständighet?

Jag förstår att ukrainarna har ätit taggtråd i en månad nu, men de måste väl också kunna se det mänskliga lidandet. Mötas halvvägs så att säga.
Med halvvägs menar du väl att några hundratusen Ryska gamlingar och skrämda barn ska krypa ner i kalla mörka källare utan vatten och mediciner några veckor under ständigt bombardemang?
Citera
2022-04-02, 19:41
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det lär inte finnas en mikroskopisk chans dom klarar av Ukraina innan dess om dom inte villkorslöst kapitulerar. 9maj paraden kommer nog gå till världshustorien som den mest surrealistiska händelsen någonsin. Alla dignitärer kommer troligen se ut som dom hade en kaktus uppkörda i röven.

Har aldrig kollat på spektaklet, men denna gång blir det till att kolla.

Putin står i stram givakt på Röda Torget, när resterna av hans krigsmakt rullar förbi. Rostiga T-64 rullar förbi, körda av några uppskrämda pojksoldater som finns kvar. Sen en kolonn av blandade civila lastbilar som hastigt målats med ett Z. Där har vi paraden.
Citera
2022-04-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Bara för att jag skriver att man inte behöver tro en crowdfunded journalist innebär inte att jag tror på allt västerländsk media skriver och tycker.
Det är på sin plats att berätta att denne ”journalist” är skribent i den kremlkontrollerade tidningen Izvestija. Han är m.a.o. betald av ryssarna för att sprida propaganda.
Citera
2022-04-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja nu har NATO ändrat maktbalansen till Kinas fördel av ingen som helst anledning. Det är så jävla korkat för ett sketet NATO medlemskap.

Jag är helsvensk, men med en rätt så unik förmåga att kunna se igenom propaganda och tolka information.

Jag kan förstå att det är förvirrande men det finns fler med med mina förmågor.

Vi är härmed 2 personer

Eller varför spilla sitt liv över en fiktiv nation som har funnits i totalt 30 år. Crazy shit!
Citera
2022-04-02, 19:45
Medlem
raskenss avatar
Kvällens skratt. Ryzzen blev bjuden på förgiftad paj 😆. Två dog och många fick uppsöka sjukhus:

https://twitter.com/With__Ukraine/status/1510300248878551046?t=P-2AEoymOZZyN6LwyclflA&s=19
Senast redigerad av raskens 2022-04-02 kl. 19:50.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Inget försvar för Rysslands handlande i Ukraina men det var nog betydligt mera än en och annan civil som dödades då USA krigade i Irak. Afganistan och Vietnam. Krig medför alltid ett djävulskt lidande.

Det kan jag skriva under på, krig är alltid djävulskt. Och säkert dog det tyvärr en hel del civila i de krig du nämner.

Men det är en skillnad på själva krigförandet, sedan WWII har USA aldrig haft civila som direkt mål, utan försöker alltid undvika civila offer, och tar hand om civila som drabbats osv. Inte rena terrorbombningar av civila som nu Ryssland ägnar sig åt.
Citera
Avstängd
Citat:

En betydande skillnad är ju att civila redan "dödades" i irak, afganistan och vietnamn innan amerikanarna dök up, och då menar jag inte "Ali Babbe" lackar på "Babba Ali" för att han blåste honom på en ett hekto röka.

Var inte prcis så i ukraina, och defintivt inte i bucha.... även om det det varit delvis sant i ryssokuperade donbass och krim sen 2014.....
Citera
2022-04-02, 19:47
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Så är det. Och man förstår verkligen inte folk som håller på med whataboutism. Var ute och demonstrerade mot de amerikanska krigen och nu ser jag folk som var med då hålla på på sociala medier och förgifta alla diskussioner med idiotin. Det här är ett rejält uppvaknande för många som jag själv haft svårt att nå fram till när det gäller hur galet det är med krig, vare sig det är USA, Ryssland eller Israel. Whataboutism är det mest destruktiva för hela fredsrörelsen just nu då det tvärvänder sig i magen på folk. Nu när man har en väg in kan man inte hamna i konflikt. Mötas är den enda vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hela världen skrattar, den ryska befolkningen imponeras. Förr eller senare kommer verkligheten/sanningen ikapp de ryska medborgarna.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Nu är jag ingen läkare, men svårt att se att ett huvud spricker så exakt som om den är skuren med laser. Väldigt exakt och rakt snitt.

Problemet som de flesta så kallade oberoende människor och journalister är att de är inte redo att ens kolla och dra egna slutsatser.
världen är inte svart och vit gott folk.

Klart sker hemska övergrepp från båda sidor.
Men har svårt att se att Ukraina ger sig på egen befolkning och bombar finns egna sjukhus?!?!

för att nu en månad senare skapa ännu mer engagemang och uppslutning bakom Ukraina.
De har tillräckligt med stöd från nästan hela världen.

Ja så jag tänker att han antingen är bluff, eller väldigt naiv och blir utnyttjad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in