2022-04-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Har du blivit Mod nu också, givetvis måste det få diskuteras även det som inte är till Sektdrottningens fördel i denna tråd!
Men jag kan tänka mej att det är jobbigt att läsa sanningen även för den mest inbitne av hennes fans.
Nej. Hänvisa till det som står i Moderatormeddelandet.

Jag frågat om bevis för påståenden.
Det brukar hjälpa om hävdar något att lägga fram bevis för det.

Så om någon hävdar något som kontraktet inte gäller, skulle det vara bra med bevis.
Eller är det för jobbigt?
2022-04-02, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du vet väl Busch försökte kontakta honom? Och han besvara inte?
Han kunde även dyka upp på tillträdesdagen för prata med henne, något han inte gjorde.

Kan inte du lägga fram något bevis för dina påståenden någon gång?

Du skriver skit som vanligt, Sektdrottningens försök till möten går via Tingsrätten och advokat, det jag menar händer långt innan allt försvarmaterial ni lägger fram är aktuella.

Men varför vara förvånad, vad ska ni göra, erkänner ni sanningen sänker ni ju Sektdrottningen och ert idoga arbete under år i denna tråd
2022-04-02, 14:40
Medlem
Citat:
Du skriver skit som vanligt, Sektdrottningens försök till möten går via Tingsrätten och advokat, det jag menar händer långt innan allt försvarmaterial ni lägger fram är aktuella.

Men varför vara förvånad, vad ska ni göra, erkänner ni sanningen sänker ni ju Sektdrottningen och ert idoga arbete under år i denna tråd

Vilken sanning? Att Esbjörn sålde huset?
Och vad är skit? Att jag frågar om bevis?
Eller om att avtalet gäller?
Eller jag hänvisa till vad moden har skrivit?

Du kan lägga fram något understryker dina påståenden istället för skriva sektdrottning hela tiden.
2022-04-02, 14:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Sektdrottningens kampanjarbetare här på flashback kan ju inget annat göra än förneka detta att hon varken besvarade Esbjörns brev eller Esbjörns telsamtal initialt i affären.

Om Sektdrottningen besvarat dessa istället för att gå till Tingsrätten hade affären varit över direkt, som sagts endera hade hon ändå fått köpa den eller så hade Esbjörn behållit fastigheten.
Men eftersom Sektdrottningens känsla var att hon inte då skulle få köpa fastigheten kör hon den hårda iskalla linjen och drar Esbjörn, denna gamle oskyldige man inför Tinget.

Det finns inga ord kvar för denna skrupelfria, morallösa Sektdrottningens agerande, som tur är förstår alla förutom hennes gelikar här inne på flashback det också.

Eftersom du envisas med att kalla Ebba för epitet, så är det verkligen att kasta gurka i växthus att kalla oss meningsmotståndare för kampanjarbetare.

När räknar du som "initialt i affären"? Jag är helt och fullt övertygad att de två månaderna fram till påskrift, plus de tio dagarna efter påskrift, så hade varken Ebba eller Esbjörn svårt att nå den andra parten. Har du något som helst belägg för motsatsen? Jag grundar min åsikt på att de kom överens om flera möten och slutligen en avtalsskrivning följt av flera slyröjningstillfällen. Även dagen innan tillträdesdagen hade de inga oöverstigliga problem att nå varandra.

Att Esbjörn lämpligt nog i media påstår att han inte fick tag i Ebba när han ångrade sig dagen efter avtalsskrivningen och därefter fruktlöst försökt att få tag i Ebba, har han aldrig gått vidare med till tinget. Varför? Det är inga problem att beställa hem samtalslistor på vilka nummer han ringt, när han ringt dessa och hur länge han var uppkopplad och om personen svarade. Det är nog inte heller en omöjlighet i ett rättsfall få ut information om Ebba blockat honom, eller skickat en upptagetton i örat på honom. Samma sak med ångerbrevet. Det var ett rekommenderat brev, så där finns det massa dokumenterat hämta för den som vill. Inlämningsdatum, utlämningsdatum och vilka personer som lämnade in och hämtade ut.

Om nu ångern var hans egen, varför gick han inte hem till Ebba, eller hennes föräldrar och ringde på? Jättesmidigt att ta det via föräldrarna om hon duckade. Eller ännu bättre, han skulle ha dykt upp på tillträdesdagen, med ombud och tagit diskussionen. Då var Ebba garanterat nåbar. Det är han som ångrat sig och sin försäljning, det är han som måste anstränga sig lite.

Slutligen, att dra någon inför tinget om man inte kan komma överens på egen hand, vad är det för fel med det? Vad skulle du föreslå som var bättre?
2022-04-02, 15:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Eftersom du envisas med att kalla Ebba för epitet, så är det verkligen att kasta gurka i växthus att kalla oss meningsmotståndare för kampanjarbetare.

När räknar du som "initialt i affären"? Jag är helt och fullt övertygad att de två månaderna fram till påskrift, plus de tio dagarna efter påskrift, så hade varken Ebba eller Esbjörn svårt att nå den andra parten. Har du något som helst belägg för motsatsen? Jag grundar min åsikt på att de kom överens om flera möten och slutligen en avtalsskrivning följt av flera slyröjningstillfällen. Även dagen innan tillträdesdagen hade de inga oöverstigliga problem att nå varandra.

Att Esbjörn lämpligt nog i media påstår att han inte fick tag i Ebba när han ångrade sig dagen efter avtalsskrivningen och därefter fruktlöst försökt att få tag i Ebba, har han aldrig gått vidare med till tinget. Varför? Det är inga problem att beställa hem samtalslistor på vilka nummer han ringt, när han ringt dessa och hur länge han var uppkopplad och om personen svarade. Det är nog inte heller en omöjlighet i ett rättsfall få ut information om Ebba blockat honom, eller skickat en upptagetton i örat på honom. Samma sak med ångerbrevet. Det var ett rekommenderat brev, så där finns det massa dokumenterat hämta för den som vill. Inlämningsdatum, utlämningsdatum och vilka personer som lämnade in och hämtade ut.

Om nu ångern var hans egen, varför gick han inte hem till Ebba, eller hennes föräldrar och ringde på? Jättesmidigt att ta det via föräldrarna om hon duckade. Eller ännu bättre, han skulle ha dykt upp på tillträdesdagen, med ombud och tagit diskussionen. Då var Ebba garanterat nåbar. Det är han som ångrat sig och sin försäljning, det är han som måste anstränga sig lite.

Slutligen, att dra någon inför tinget om man inte kan komma överens på egen hand, vad är det för fel med det? Vad skulle du föreslå som var bättre?
En del tycker att man ska hänga ut personen i fråga. Detta är ett falskt och fult sätt att göra precis som vissa här gör med.
Att följa lagar hör inte alla till.
2022-04-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vill minnas att Esbjörn gjorde gällande att avtalet var ogiltigt enligt avtalslagen par 31.
Så om Esbjörn säger att jorden är platt så är den det...
Esbjörn har inte gjort gällande ett kungens skit. Vad han säger är lika fel som det du säger när det kommer till det juridiska.
Du kanske ändå borde ta mitt råd om chokladbollarna...
2022-04-02, 16:15
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Binninge hade inte flertal gånger avbokat något möte. Däremot hade Binninge flertalet gånger frågat vad syftet var med ett möte, något som han inte fick svar på. Sedan glömmer du en viktig sak, det kanske var så att Esbjörn inte ville träffa Bjäbba. Det vet vi ju inte.

Du läste aldrig inlagan där det finns bevisat, va?
Där står svart på vitt att han avbokar flertalet gånger och till sist inte ens vill ha något möte.
Binninge har aldrig frågat vad mötet syftar till, han visste att det var ett samråd där Esbjörn fick ångra sig.
Samråd måste ske och hävningsavtal skrivas, om någon av parterna vill häva köpet.
Det är lag på de.
2022-04-02, 16:16
Medlem
Citat:
Förhandla om vad?
Esbjörn ville inte sälja. Det var han ju rätt tydlig med
Han har sålt huset, hur kan du påstå motsatsen?
2022-04-02, 16:19
Medlem
Citat:
Sektdrottningens kampanjarbetare här på flashback kan ju inget annat göra än förneka detta att hon varken besvarade Esbjörns brev eller Esbjörns telsamtal initialt i affären.

Om Sektdrottningen besvarat dessa istället för att gå till Tingsrätten hade affären varit över direkt, som sagts endera hade hon ändå fått köpa den eller så hade Esbjörn behållit fastigheten.
Men eftersom Sektdrottningens känsla var att hon inte då skulle få köpa fastigheten kör hon den hårda iskalla linjen och drar Esbjörn, denna gamle oskyldige man inför Tinget.

Det finns inga ord kvar för denna skrupelfria, morallösa Sektdrottningens agerande, som tur är förstår alla förutom hennes gelikar här inne på flashback det också.
Hon fick köpa huset. Det är betalt och alla papper är påskrivna av Bolin. Vad svamlar du om egentligen?
2022-04-02, 16:19
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vill minnas att Esbjörn gjorde gällande att avtalet var ogiltigt enligt avtalslagen par 31.

Ja efteråt ja, när han efter många undanflykter och vägran till samråd stämdes.
Då efter flera månader, ja då hävdade han 31§ Avtl.
2022-04-02, 16:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jag är nog mer insatt än du i din vildaste kan tro. Du har fel

Du har alltså läst igenom materialet och bevisningen, samt begriper vad du läst?
2022-04-02, 17:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du har alltså läst igenom materialet och bevisningen, samt begriper vad du läst?
Yepp!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in