2022-04-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tråkigt att läsa att han var ledsen. Hoppas ni kunde ge nån form av tröst i allt?!

Har läst tidigare i tråden att han försökt ta sitt eget liv. Är detta ngt du känner till? Vet du om Lydia kände till det? Detta står ganska tidigt i tråden av ngn som hade kontakt med honom.

ja mannen han va lessen i omgångarr men vi alla som va nära han jälpte han bruden jälpte osså en gång när han försökte ta livet själv blev ja djävlit arg på han den gång va so dumt asså
2022-04-01, 18:56
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
ja mannen han va lessen i omgångarr men vi alla som va nära han jälpte han bruden jälpte osså en gång när han försökte ta livet själv blev ja djävlit arg på han den gång va so dumt asså

Får man fråga hur detta påstådda självmordsförsök gick till ?
2022-04-01, 20:59
Avslutad
Citat:
Då hoppass du förjäves mannen
Du var en vän till brottsoffret, hur kommer det sig att du önskar Lyda Barth någonting annat än ett helvete? Hon har ju mördat din sk. vän.
Förklara gärna, jag förstår verkligen ingenting.
Varför har du hållit tyst så länge med din "kännedom" om "paret".

Du vet att hon betalade maten.. du menar kanske choklad och snask till sig själv? Min känsla är att du liksom Lydia gärna söp och utnyttjade en annan människas ångest för egen vinning.

Väldigt märkligt att någon vettig människa överhuvudtaget kan sympatisera med PsykoLydia, enda anledning borde vara för att förminska det trauma som Emils barn måste leva med, som behövt uppleva Lydia madrassen Barth.
Har du bokat besök ännu?
Med vänner som dig, behövs inga fiender.
2022-04-01, 22:26
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Bruden jälpte lillen nästan hela tiden asså hon jorde en masssa i hemet som lillen sa han kunde kopplla av va.
hon var vi hans sida när han va lessen å ville tydlien jälpa han så han fick barna oftare men de va svårt

ja de snackas så satans mycke men inte många vet va lillen tänkte fram för allt int andra brudar va lillen sa inge till andra brudar asså inte sånt han kände va han skulle garvva om han lästs emeliie ord hör hans garv nu i örat

De klagas satan på mittt språk va men ursäkt för helvete men ja e int från sverige från början va flytta sjelv så ska ni fatta hur svprt språket e va
Försök inte inbilla mig att ditt sätt att skriva beror på att du inte är från Sverige 😅 Då får du nog försöka fejka till en annan sorts slang! Lägg ner!!
2022-04-01, 23:09
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
You just prove my point.
ok, så vad är din teori om att lidia sköt då, herr thaipsykologen
2022-04-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fejk?

Det behöver ju bara vara någon som gått ut svensk grundskola, nuförtiden!! Varför ska man mobbas för det?
Jag antar att du med ditt inlägg vill passa på att klaga på den svenska skolan av idag?

Du lär ju ha lämnat den svenska grundskolan för många år sedan, men vi ser ju alla -med dig som ett exempel, att det inte precis var bättre förr.. T ex det där med källkritik var ju inget som fröken på din tid lärde ut..

OnT: Tror du att det kommer att bli nån podd som tar upp mörderskan Lydia Barth och hennes fruktansvärda brott?
Den som vill kan ju nuförtiden grotta ner sig riktigt ordentligt i Johanna Möller och hennes gräsliga brottslighet. Psykopat-Johanna.

Skulle du önska dig nåt liknande?
Du som anser att Lydia Barth blivit feldömd, du borde väl varmt välkomna möjligheten att från hästens mun få höra att allting är nån annans fel?
2022-04-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Well said.

Och du Crille banan kan inte ha stått Emil så nära- då borde du vetat att han verkligen var helt klar med Knarkar Lydia och tröttnat på hennes utspel och snyltande.
Hon skulle ut nu .
Gemensamt boende var redan ur plan.
Det der har du faktisk helt rett i, Emil hadde fått nok.
Jeg har vokst opp sammen med Lida i Norge, og vi har holdt kontakten etter hun flyttet til Sverige, selv om det til tider har vært veldig vanskelig pga hennes omflakkende liv og ustabile personlighet. Etter min mening har hun vært veldig heldig med flere av sine menn, men de har etterhvert skjønt hvem hun egentlig er.
Dette begynte også å demre for Emil, noe som gjorde at Lydia begynte å bli desperat. Sist vi snakket sammen sa hun at Emil ville at hun skulle flytte, men at hun skulle "faen ikke bo på et jævla herberge som en annen narkis".
2022-04-02, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antiposofen
Jeg har vokst opp sammen med Lida i Norge, og vi har holdt kontakten etter hun flyttet til Sverige, selv om det til tider har vært veldig vanskelig pga hennes omflakkende liv og ustabile personlighet. Etter min mening har hun vært veldig heldig med flere av sine menn, men de har etterhvert skjønt hvem hun egentlig er.
Dette begynte også å demre for Emil, noe som gjorde at Lydia begynte å bli desperat. Sist vi snakket sammen sa hun at Emil ville at hun skulle flytte, men at hun skulle "faen ikke bo på et jævla herberge som en annen narkis".
Äntligen träder en människa som känner Lida, någonting som efterfrågats många gånger.
Det är önskvärt om du i egenskap av vän, fd vän, kan bekräfta de påståenden som jag mfl. påstått, men fått massiva attacker för.
Gällande hennes sätt att vara och agera.

Edit: precis vad som framgått är orsaken till att Lida avrättar Emil, hon hade uppsåt.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-04-02 kl. 14:27.
2022-04-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Äntligen träder en människa som känner Lida, någonting som efterfrågats många gånger.
Det är önskvärt om du i egenskap av vän, fd vän, kan bekräfta de påståenden som jag mfl. påstått, men fått massiva attacker för.
Gällande hennes sätt att vara och agera.

Edit: precis vad som framgått är orsaken till att Lida avrättar Emil, hon hade uppsåt.
Jeg har lest gjennom det meste av tråden, og det kan jeg bekrefte, ja.
2022-04-02, 14:53
Avslutad
Citat:
Jeg har lest gjennom det meste av tråden, og det kan jeg bekrefte, ja.
Känner du till rånet hon medverkade i? Vilka kriminella äldre killar hon omgav sig med? Droger och alkohol osv
Var det så att hon omhändertogs och placerades enligt LVU? Senare fick hon lägenhet av socialen.
Hur kunde hennes föräldrar bara se på hur Lida betedde sig? De lät henne fortsätta och har enligt vad jag kunnat bevittna inte gjort mycket för sitt barn.
Det är ovanligt att föräldrar slutar bry sig.

Berätta så mycket du kan och vågar, rätta till felaktigheter och fyll i luckorna.
2022-04-02, 17:10
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Välkommen i tråden. Hoppas du inte får utskällningar nu för att du först nu, dyker upp, men jag tror inte det är någon fara. 😄

Du har vuxit upp med Lydia i Norge? Menar du det??? Hur var er uppväxt?
Senast redigerad av Captainspiced 2022-04-02 kl. 17:22.
2022-04-02, 17:31
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Så du menar att Lydia, sa detta till dig? Att hon skulle fan inte bo på ngt jävla härbärge som en knarkare??? Nu när Emil vaknat upp? Hennes ord eller?

Du som hennes "nära" vän känner då även till förmodar jag vad som beslutades ang boende för henne?

Som hennes nära vän kanske du kan berätta vad hennes ex gjorde mot henne enligt henne själv? För det måste hon ju bara berättat för DIG samt visat bilder?

Kan du inte också berätta lite om den där brandsläckaren, alltså storyn bakom den 😄

Alltså, jag har tusen andra frågor som vi kanske kan reda ut, du som vuxit upp med henne och stått i kontakt med henne sedan dess.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in