2022-04-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Kan man hoppas att kaoset i C leder till ett katastrofval? Att C t.o.m. kommer under 4% och åker ur Riksdagen? Ett sådant extremistiskt psykopat-parti som C klarar Sverige sig bättre utan.
Det kan mycket väl vara så att de vill åka ur - så att de kan fördela stålarna i lugn och ro och utan större insyn.
Citera
2022-04-02, 10:00
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du kan inte jämföra Ebba med Annie.
Ebba är ju åtminstone klok.
Annie pratar till alla som dom är 5 år med downs. Ebba tror hon är snygg (Fejset e ju helt snett) En modell som därför får bete sig hur som helst och ta sig friheter. Att kalla henne klok är att sätta dig själv i ett fack. Åker hon ut och blir bloggerska, klarar dom spärren anser hon sig va lämplig som statsminister. Tycker hon liknar Kristersson med allt jidder och bullshit styp i kvarten. Han är kort och från ett större parti. Hon från ett kortare parti med en större kropp.
Citera
2022-04-02, 10:05
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det kan mycket väl vara så att de vill åka ur - så att de kan fördela stålarna i lugn och ro och utan större insyn.

Japp.
Jo, gänget från Stureplan kom ju sättande efter att C sålt sin tidningskoncern till ett astronomiskt överpris.
Citera
2022-04-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan det vara så att dom har pundat bort alla stålarna (C var Europas rikaste parti)? För då är det inte riktigt lika kul att låtsas vara centerpartist längre.
Ett tag var de väl ett av världens rikaste partier.
Centern annonserade försäljning av sin tidningskoncern 2005, 2006 bildades Stureplanscentern. Det fanns förstås intressen som insåg att här fanns pengar att hämta. Svenskt näringslivs lobbyorganisation Timbro m.fl. började göra sig gällande hos Centern, ett parti med ett par miljarder ”på banken” är inte en oväsentlig partner.
Citera
2022-04-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket innebar att alla gamar flockades till partiet för att suga i sig av rikedomarna.
(dom sålde till Stampen, dvs. Hjörne)
Den typen av "gamar" är inte sällan olika grader av psykopater.
Citera
2022-04-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det har väl varit tydligt länge, med det bisarra "Stureplanscentern". Bondepartiet skulle bli nått slags urbant liberalt parti. Med hjälp av en bög och pedofiler? Lööf som trendig... 😂 Hon är 100% småborgerlig idiot. Pappsens flicka. Som är redig men lite busig också! Men nu börjar bli en trött kärring.

Ja iaf så tog Stureplanscentern över genom en kupp och har sen toppstyrt partiet. Lurat en del gamla med att det behövs "förnyelse". En konstig blandning av att hata arbetare, älska pedofiler och vara sossar.
När Lööf valdes till ordförande för partiet var hon yngre än CUF:s ordförande.
Citera
2022-04-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4Ma5A/centerpartiet-skakas-av-internt-kaos-kritik-mot-annie-loof
https://www.expressen.se/nyheter/flera-larmar-om-internt-kaos-inom-c-trojka/

Stabschefen. Politisk sakkunniga. Pressekreterare. C skakas nu av en mängd avhopp och sjukskrivningar. Annie Lööfs skräckvälde beskrivs som toppstyrt och något som för tankarna till diktaturer. Folk gråter på kansliet.
"Internt kaos". Så beskriver Centerpartiets eget kansli tillståndet. Sedan i höstas har närmare 15 personer slutat. Den psykosociala arbetsmiljön beskrivs som vedervärdig. Medarbetare vittnar om mobbing, trakasserier och toppstyrning. Folk gråter på kansliet. Medarbetare vittnar om att det internt saknas energi och att partiet har "kört fast".
– Det är den värsta arbetsplats jag någonsin varit på i hela mitt liv, säger en som slutat.
Partiet lider brist på intern demokrati. Istället styrs partiet med järnhand av en "ledartrojka". Utöver problemet med toppstyrningen beskrivs hur partiet fumlar vilset efter låsningen av mittenvalsstrategin. En stor mängd centerpartister har senaste tiden avslöjats som pedofiler vilket bidrar till ännu sämre stämning inom partiet.
Annie Lööf och Centerpartiet delar inte medarbetarnas bild utan kallar massavhoppen och de psykosociala sjukskrivningarna som "naturlig personalomsättning".
- Är rödskrikan Annie Lööf lite av en diktator?
- Bör Centerpartiet lyssna på de sjuka, mobbade och utbrända medarbetarna?

Hela min känsla av Annie Lööf passar väl in i bilden av en extremt jobbig chef.

A-barn, högpresterande och kräver samma av alla andra. Jag har träffat på högvis av dem genom mitt yrkesliv.

Ofta bra som del i ett team men inte som ledare. Situationen kräver alltid att övriga är starka nog att stå upp för sig själva för att inte bli uppätna, men de får inte vara så starka att de ses som en utmaning för då börjar försöken till nedmalning. En utmattande situation.

Artikeln förvånade mig inte det minsta.
Citera
2022-04-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4Ma5A/centerpartiet-skakas-av-internt-kaos-kritik-mot-annie-loof
https://www.expressen.se/nyheter/flera-larmar-om-internt-kaos-inom-c-trojka/

Stabschefen. Politisk sakkunniga. Pressekreterare. C skakas nu av en mängd avhopp och sjukskrivningar. Annie Lööfs skräckvälde beskrivs som toppstyrt och något som för tankarna till diktaturer. Folk gråter på kansliet.
"Internt kaos". Så beskriver Centerpartiets eget kansli tillståndet. Sedan i höstas har närmare 15 personer slutat. Den psykosociala arbetsmiljön beskrivs som vedervärdig. Medarbetare vittnar om mobbing, trakasserier och toppstyrning. Folk gråter på kansliet. Medarbetare vittnar om att det internt saknas energi och att partiet har "kört fast".
– Det är den värsta arbetsplats jag någonsin varit på i hela mitt liv, säger en som slutat.
Partiet lider brist på intern demokrati. Istället styrs partiet med järnhand av en "ledartrojka". Utöver problemet med toppstyrningen beskrivs hur partiet fumlar vilset efter låsningen av mittenvalsstrategin. En stor mängd centerpartister har senaste tiden avslöjats som pedofiler vilket bidrar till ännu sämre stämning inom partiet.
Annie Lööf och Centerpartiet delar inte medarbetarnas bild utan kallar massavhoppen och de psykosociala sjukskrivningarna som "naturlig personalomsättning".
- Är rödskrikan Annie Lööf lite av en diktator?
- Bör Centerpartiet lyssna på de sjuka, mobbade och utbrända medarbetarna?
Tror det handlar minst lika mycket om vilka man drar till sig. C är en magnet för millennial/zoomer-snöflingor. Lättkränkta, identitetsfixerade narcissister som kräver att behandlas som kungligheter, att chefen ska slicka deras stövlar, att övertidsförbud ska råda och att manliga kollegor ska avskedas om de råkar kasta en blick på intressanta kroppsdelar i mer än 5 millisekunder. När såna möter den tuffa verkligheten av politikens hetluft, krav på 24/7/365-tillgänglighet och en partiledning bestående av ekonomiska liberaler/halvlibertarianer som vill driva arbetsplatser efter den egna ideologin - pisslöner, fackfientligt, oreglerat, socialdarwinism, äta eller ätas - ja då blir det svettigt för anställda som gick på myten om att C är ett vänsterlutande grönt feministiskt rädda världen-parti.
Citera
2022-04-02, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ett tag var de väl ett av världens rikaste partier.
Centern annonserade försäljning av sin tidningskoncern 2005, 2006 bildades Stureplanscentern. Det fanns förstås intressen som insåg att här fanns pengar att hämta. Svenskt näringslivs lobbyorganisation Timbro m.fl. började göra sig gällande hos Centern, ett parti med ett par miljarder ”på banken” är inte en oväsentlig partner.

…är det inte vår folkkäre sossekriminolog som myntat uttrycket ”hata slumpen”? Orkar inte leta runt själv men vore nog välgörande om någon grävde i Centerns ekonomi idag. Har kapitalet vuxit i takt med index el inte? Om inte, vart har pengarna gått?

Full transparens bör man väl kunna begära av ett riksdagsparti som erhåller stora partibidrag fr skattemedel.
Citera
2022-04-02, 10:33
Medlem
Mikibus avatar
Det är klart det blir kaos och folk mår dåligt av att jobba för pedofiler och landsförrädare. Jag hade också sjukskrivit mig då.
Citera
2022-04-02, 10:37
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Oavsett vad man tycker om Annies politik så måste man ändå hålla med om att hon ger riktigt obehagliga vibbar, likt en kultledare.
Men nu är det allt för nära inpå valet så de får nog vänta med att göra sig av med henne, gissar på att hon avgår "frivilligt" 2-3 månader efter valet. Där efter kan hon få något hittepå jobb i någon företagsstyrelse där hon får betalt för att sitta i Teams-möten om dagarna.
Citera
2022-04-02, 10:38
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Det är klart det blir kaos och folk mår dåligt av att jobba för pedofiler och landsförrädare. Jag hade också sjukskrivit mig då.

Det står i citatet i första inlägget att en stor mängd centerpartister avslöjats som pedofiler.

Här skulle man vilja veta mer, det har knappt nämnts i Media, men det måste vara mer än en slump.

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in