2022-04-01, 23:48
Medlem
idjits avatar
Peter Haber är bra, men är det nån som förstår varför alla svenska kändis-skådisar är judar?
Senast redigerad av idjit 2022-04-01 kl. 23:50.
Citera
2022-04-02, 00:13
Medlem
TheGretaResets avatar
Haber är väl en av de sämre vi har. Tomten är far till alla barnen är det enda han varit bra i enligt mig.

En töntig svensk man som spelar sig själv. jag får Ove-vibbar.
Citera
2022-04-02, 00:15
Medlem
bombaccis avatar
Inte på långa vägar. Han spelar i stort sett samma roll hela tiden. Jag gilalde han i de tidigare beckfilmerna men slutade titta efter persbrandt la av. kollade på en beckfilm till o den var jätte tråkig.

Skulle ranka skådespelare som

Stellan Skarsgård, Peter Stormare, Gustav Skarsgård, Ola Rapace, Mikael Persbrandt, Mattias Nordqvist och även Robert Gustavsson som bättre, finns säkert många fler men de är väl några jag föredrar framför Haber. Tycker framförallt att Gustavsson har utvecklats från att mest ha komediroller så har han både blivit bättre där men visar på en helt annan bredd som dramaskådespelare t ex i den enfaldiga mördaren som den misstänkta palmemördaren.

Många räknar ju upp döda skådespelare med som känns ltie kosntigt men t ex Mikael Nyqvist gillade jag mer och i stort sett de flesta som hade återkommande roller i Rederiet

Finns många fler men är inte så bra på namn. Haber är ok men inte mer än så.
Citera
2022-04-02, 00:18
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Vi alla har väl sätt hur det ser ur när Persbrandt skall spela komedier eller drama, det går inte att se längre än 10minuter.

Någon som kanske hade kunnat vara samma kvalitet är mikael nyqvist. Men jag tror inte han hade kunnat spela mördare som trovärdig roll.

Tror Nyqvist hade varit perfekt som mördare. Skulle kunna se han som någon liknande roll som Robin Williams hade i "insomia" med Al pacino.

Nyqvist hade ju precis börjat slå igenom som birollsfigur i hollywood när han dog.
Citera
2022-04-02, 00:28
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idjit
Peter Haber är bra, men är det nån som förstår varför alla svenska kändis-skådisar är judar?

Kan du ge några namn?
Citera
2022-04-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Inte på långa vägar. Han spelar i stort sett samma roll hela tiden. Jag gilalde han i de tidigare beckfilmerna men slutade titta efter persbrandt la av. kollade på en beckfilm till o den var jätte tråkig.

Stellan Skarsgård, Peter Stormare, Gustav Skarsgård, Ola Rapace, Mikael Persbrandt, Mattias Nordqvist och även Robert Gustavsson som bättre, finns säkert många fler men de är väl några jag föredrar framför Haber. Tycker framförallt att Gustavsson har utvecklats från att mest ha komediroller så har han både blivit bättre där men visar på en helt annan bredd som dramaskådespelare t ex i den enfaldiga mördaren som den misstänkta palmemördaren.

Många räknar ju upp döda skådespelare med som känns ltie kosntigt men t ex Mikael Nyqvist gillade jag mer och i stort sett de flesta som hade återkommande roller i Rederiet

Jag tror ingen av de namnen du räknat upp hade kunnat spela både en mördare och en farsa i barnfilm. Möjligtvis Robert Gustafsson. Men aldrig med samma höga kvalitet som Peter Haber.

Helt ärligt finns det ingen skådespelare som hade kunnat ersätta Peter Haber i 'Sunes Jul'. Däremot hade många kvinnliga skådespelare kunnat ersätta Karina Lindblom
Citera
2022-04-02, 00:35
Citat:
Kan ni nämna någon annan skådespelare som hade kunnat spela i en komedi som farsan i "Sunes Sommar'. Samtidigt bli tagen på allvar som en mördare i 'män som hatar kvinnor'?

Peter Haber har aldrig hamnat i något fack som många andra skådespelare, tack vare att han är så extremt skicklig.

Motbevis och kritisera mig gärna. Kan du finna någon annan svensk skådespelare som både kan spela en mördare och en skön farsa i en barnfilm?

Nej det är han inte. Han kan liksom många andra skådisar spela en viss roll väldigt bra. Hans specialitet är en ångestladdad, ängslig och nervös toffel. Helena Bergström är ett annat exemplar där hennes specialitet är ett gråtandes förtvivlad våp.

För att vara Sveriges bästa skådis ska man åtminstone kunna tackla många olika roller och de enda jag kan komma på på rak arm är Suzanne Reuter. Hon är jävligt kass i ICA-reklamerna men jävlar vad bredd hon ändå visat upp genom åren.
Citera
2022-04-02, 00:37
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Tror Nyqvist hade varit perfekt som mördare. Skulle kunna se han som någon liknande roll som Robin Williams hade i "insomia" med Al pacino.

Nyqvist hade ju precis börjat slå igenom som birollsfigur i hollywood när han dog.

Nyqvist var som skapt för att vara The Bad Guy.
Rysk maffiaboss. Professor i Mission Impossible.
Samt mörkare roller inom svensk tv.
Kändes nästan konstigt att han var polis i några Beck-filmer.
Citera
2022-04-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nej det är han inte. Han kan liksom många andra skådisar spela en viss roll väldigt bra. Hans specialitet är en ångestladdad, ängslig och nervös toffel. Helena Bergström är ett annat exemplar där hennes specialitet är ett gråtandes förtvivlad våp.

För att vara Sveriges bästa skådis ska man åtminstone kunna tackla många olika roller och de enda jag kan komma på på rak arm är Suzanne Reuter. Hon är jävligt kass i ICA-reklamerna men jävlar vad bredd hon ändå visat upp genom åren.

Exakt. Bombacci har har enbart rapat fram slumpmässiga skådespelare som han påstår är bättre än Haber.

Om man utgår från att komedi är det svåraste du kan jobba med. Tänk dig då Ola rapace som som sunes farsa. Rapace kan inte spela komedi, möjligtvis drama.
Citera
2022-04-02, 00:57
Citat:
Exakt. Bombacci har har enbart rapat fram slumpmässiga skådespelare som han påstår är bättre än Haber.

Om man utgår från att komedi är det svåraste du kan jobba med. Tänk dig då Ola rapace som som sunes farsa. Rapace kan inte spela komedi, möjligtvis drama.

Jag tror man måste kunna bemästra ironi på ett väldigt bra sätt om man ska kunna flyta mellan olika rollkaraktärer.

Rapace är förövrigt en ej trovärdig skådespelare rent allmänt.
Citera
2022-04-02, 01:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:

Sveriges mest överskattade skådespelare.

Det är också en korvfest du presenterar. Kanske du kan fundera på någon kvinna du tycker är bra skådespelerska?
Citera
2022-04-02, 01:10
Medlem
Allan Edwall och Per Oscarsson. I en egen klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in