2022-04-01, 20:56
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Rödskrikan är en psykopat. Som precis som Reinfeldt är köpt av Davos-gänget och Bilderbergarna. Sverige, svenskarna och andra centerpartister är det sista hon bryr sig om.
Politikens uppgift är inte att ta hand om folk, det får vi sköta själva. I ett fritt samhälle har politikerna bara uppgiften att se till att våra friheter inte kränks.

Om du verkligen vill ha mer förmynderi och omhändertagande går det att ansöka om sånt. Vadderingen behöver upphöra, den gör oss till slavar. Men för det är C inte rätt parti.
Citera
2022-04-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Rasism. Har du inte kommit längre än till orten-nivå?

Jag har tittat på det numera legendariska klippet med Annie Lööf och Jordan Peterson hos Skavlan några gånger. Vad jag kan se och höra av Annie Lööf där så kan jag inte avgöra någon härskarteknik eller något vansinne. Att hon inte håller med Peterson är väl inte samma sak som att hon skulle vara vansinnig?

I andra sammanhang där Annie Lööf förekommer har jag inte heller kunnat avgöra någon härskarteknik eller något vansinne hos henne. Kanske är jag inte så observant, men jag tycker mig vara det för det mesta.

Jordan Peterson är å andra sidan en man som har ganska många skruvar lösa. Han är ingen jag skulle lita på som professor än mindre som psykolog. Men har breddat sig så mycket och har åsikter om det mesta, så han står nästan inte för något längre.

Här kan du se en analys av det samtalet.

https://hotpot.se/politik/jordan-peterson-kor-over-annie-loof-och-skavlan/

Guldkorn såsom: Det hela blir ofrivilligt en uppvisning i hur den man som New York Times dubbat som ”en av vår tids största intellektuella” möter den Skandinaviska provinsiellt ideologiska lingonserien.
Citera
2022-04-01, 22:04
Medlem
SoCos avatar
med den zionistiska psykopat haggan Annie Lööf i fronten så är det nog inte roligt kan jag tänka mig, falsk och äcklig som fan den kvinnan
Citera
2022-04-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Av vilken anledning försvarar du Sverige bevisligen mest verklighetsfrånvända och inkompetenta politiker genom tiderna? Är det av personlig anledning såsom släktskap eller är du bara kåt på fettos bred mitt AKA arsle?

Ja jag har funderat på samma , men efter att ha läst kommentarerna så måste man konstatera. Dom flesta som håller på Centern har en diffus sexuell läggning , likt Federley och dess likar för det är bara att konstatera att i skavlan blir hon uppläxad men ändå gillas det blint av vissa på AL
Citera
2022-04-01, 22:31
Medlem
Citat:
Politikens uppgift är inte att ta hand om folk, det får vi sköta själva. I ett fritt samhälle har politikerna bara uppgiften att se till att våra friheter inte kränks.

Om du verkligen vill ha mer förmynderi och omhändertagande går det att ansöka om sånt. Vadderingen behöver upphöra, den gör oss till slavar. Men för det är C inte rätt parti.

Vad politikens uppgift är, är inte upp till dig ensam att bestämma. En hel del anser just att vi ska ha ett samhälle som stödjer människor när de behöver hjälp, därmed politiker som stödjer detta, och en del anser att det är upp till var och en att ta hand om sig själv, och därför finns det politiker som stödjer detta. vänster-höger-perspektivet. Vill folket att politiker ska styra varenda detalj i vårt liv så är det upp till dem, inte dig ensam, och det kallas demokrati. Finns andra länder att flytta till ifall detta inte gillas.
Citera
2022-04-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Fungerar inte alla partier på detta sätt? Det heter inte partiledare för intet och att en trojka bestämmer inriktningen är väl regel. Gillar man inte upplägget får man söka jobb någon annanstans. Skulle alla partier vara demokratiska internt skulle väl alla partier vara likadana.
Nu är det inte partiet i rollen som enbart ett politiskt parti som är huvudfrågan, utan partiet som arbetsgivare.

Adjö Centern, säger jag. Ha det så trevligt på strecket.
Citera
2022-04-01, 23:48
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Här kan du se en analys av det samtalet.

https://hotpot.se/politik/jordan-peterson-kor-over-annie-loof-och-skavlan/

Guldkorn såsom: Det hela blir ofrivilligt en uppvisning i hur den man som New York Times dubbat som ”en av vår tids största intellektuella” möter den Skandinaviska provinsiellt ideologiska lingonserien.
Det hade gått att ta Jönsson på allvar om han kunde låta bli alla personangrepp. Tyvärr, men jag är inte särskilt imponerad av hans argumentation, som mest går ut på att göra billiga poänger och dölja dessa med ett språk som mest bara blir fånigt om man ersätter hans ovanliga ord med vanligare. Vem den anonyme bloggaren bakom "Reds kom"-inläggen i transkriberingen av Jönssons video är vet jag inte, men det verkar vara någon med mycket fritid.

Sammantaget är Peterson en nolla som fått alldeles för mycket uppmärksamhet. Han har sagt en massa självklarheter, men han har också sagt en massa tokigheter. Jag är inte imponerad av honom heller.

Peterson har inte mycket med alla avhoppen från C:s ledning att göra.
Citera
2022-04-01, 23:54
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Vad har hänt med Centerpartiet nuförtiden? I början var det ett parti som höll sig lite i skymundan och sa inte så mycket. Nu går det knappt att kolla en debatt utan att Annie Lööf får crazy eyes och partiet verkar vara någon slags pedofilring.
Citera
2022-04-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Fungerar inte alla partier på detta sätt? Det heter inte partiledare för intet och att en trojka bestämmer inriktningen är väl regel. Gillar man inte upplägget får man söka jobb någon annanstans. Skulle alla partier vara demokratiska internt skulle väl alla partier vara likadana.

Ehh nej. Bara för att partier lyssnar på sina medlemmar och är trevliga mot varandra betyder inte det att de skulle vara likadana. Där hade du nog otur när du tänkte. Tänk om, tänk rätt.
Citera
2022-04-02, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Jag har en bekant som jobbat under Annie Lööfs skräckvälde och hen säger att människan är den mest beräknande och illasinnade människan hen stött på i sitt liv.

Jag har väntat länge på att detta skulle brisera och nu har det skett.
Väldigt bra att missförhållandet i detta parti fick komma till ytan och se dagens ljus.

Annie är ett enda stor katastrof..

Det behöver man dock ingen insider källa för att förstå. Hela hennes energi skriker dålig personlighet. Bara hur hon talar och för sig säger mycket.

Man minns ju ”HUR UTTRYCKER DU DIG”. Stereotyp personlighet hos usla ledare på arbetsplatser där ingen mår bra. Centern kommer nog behöva en ny partiledare snart om de vill överleva.
Citera
2022-04-02, 00:51
Medlem
Citat:

Politikers uppgift är att genomföra oligarkernas beslut och lura åsnorna i befolkningen att de har gjort besluten själva via demokrati och att det är för deras eget bästa.
Citera
2022-04-02, 02:24
Bannlyst
I ett parti där högst ledning öppet inför riksdagen förespråkar, och argumenterar för tidelag, får mig knappast och trilla av stolen när den psykosociala arbetsmiljön visar sig vara dålig, så här blir det när inavlade kusinbarn från Småland leker viktiga i dressmankostymer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in