Citat:
Ursprungligen postat av
matspolack
Fabian är en rätt klurig person, jag som gick i hans klass i 7-9 hade aldrig trott att han skulle göra något sånt här, fabian var mer än rädd och skygg typ, gillade inte våld utanför träningslokalerna. Han tränade karate, hade ett par kompisar han verkade trivas med och var duktig i skolan.
Fabian hade dock svårt för det sociala spelet, och blev lätt offer för förlöjligande, dock under tiden jag gick i hans klass gick han inte igenom någon påtaglig ”grov” mobbning.
Som folk i tråden redan kommit fram till gick Fabians mamma bort när han var 5 år gammal i en OLYCKA alltså inget självmord!
Fabian blev väldigt mobbad för detta på hans lågstadieskola, Östra Skolan i Trelleborg.
Hans pappa jobbade/jobbar? på samma skola han gick på i högstadiet.
Han har en lillasyster som är född 2005.
Kommer inte gå ut med namn även fall visst redan är känt då jag tycker de är extremt synd om denna familjen hur de har drabbats pga Fabians handlingar.
Även ifall jag inte kan bevisa detta med hjälp av utredningar eller liknande så kan jag konstatera att Fabian lider av någon form av autism. De är oundvikligt när man har vistats runt honom ett tag. Med detta sagt var han inte dum.
Jag kan med säkerhet säga att detta trodde ingen i hans förra klass skulle hända, Fabian var schysst men något socialt inkompetent. Man försökte inkludera honom i sammanhang men de var han själv som ofta drog sig ur.
Jag vet personligen att familjen INTE ställer sig bakom detta och känner skam. De ska dom egentligen inte behöva. Folk spekulerar angående dåliga familjeförhållanden men som en person som på distans sett utifrån så ser de verkligen inte så ut. Hans pappa verkar brytt sig och han hade alltid hela och rena kläder. Jag vet inte vad som har hänt under hans gymnasietid men jag vet en hel del av tiden innan den.
Du har fel i att hans syster är född 2005 - hon är född 2006.
Du konstaterar att F lider av autism.
Nej, F har aldrig varit mobbad. Han har varit utanför i skolan men aldrig blivit mobbad.
Du ljuger så du tror dig själv ditt pucko.