Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Även om hon såg kniven så kanske man ändå inte tänker att nu blir jag ihjäl-huggen.
Skulle hon ha varit övertygad om det så skulle hon nog inte ha gått ut. Tror jag.
Även om man hade uppmärksammat varningssignaler från GM så kanske det sitter långt inne ändå att fatta att han var en blivande dubbelmördare.
Det var därför jag efterfrågade vilken utbildning lärarna hade i säkerhetstänk på skolan.
Ett scenario utifrån FC:s beskrivning vad som hänt.
Lärare nr ett öppnar dörren till toaletten som FC befinner sig. Lärare nr ett tänker "Men gud han har en kniv" jag låser in mig på toaletten bredvid. 10 min går och lärare nr ett tror att faran är över och går UT!
Det verkar som typ att lärare nr ett fått en skymt av FC när han kommer upp på tredje våningen och slinker in på toaletten. Lärare nr ett går då dit (utan mobiltelefon med sig) för att kolla på varför denne person befinner sig på toaletten. (Helt otroligt att FC inte låst dörren om han lägger fram kniven).
-Men gud han har en kniv!
Sedan blir det som det blir läraren tar fel säkerhetsbeslut och därmed spelar hon allt i händerna på FC.
Dessutom när läraren är på toaletten har hon heller ingen mobil med sig (kan inte larma) och går sedan ut! i tron att allting löser sig av sig självt..
Om FC:s beskrivning av vad som hänt är en ren lögn då blir ovanstående scenario helt bullshit.
Frågan är ljuger FC?