2022-04-01, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Antingen så har du inte koll eller så ljuger du. Ebba ringde tillbaka men fick inget svar. Hon skickade också Esbjörn brev, men fick inga svar.

Esbjörn vägrade prata med Ebba och han vägrade träffas för att göra upp om saken. Allt detta är sedan länge känt. Det var Esbjörn som tvingade Ebba att ta detta till tinget, då han i praktiken gick under jorden och inte gick att få tag på, precis som vilken bedragare som helst som försöker dra med handpenningen utan att leverera det som sålts. Esbjörn är en lögnare och en bedragare. Konstigare än så är det inte.

En av oss är en lögnare och det är inte jag, men inte helt säker på att du trots den ledtråden löser gåtan om vem som ljuger.
Sektdrottningen varken svarade på dessa telsamtal eller på det brev Esbjörn skickade, det är sanningen!

Rest my case. (För stunden)
2022-04-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
En av oss är en lögnare och det är inte jag, men inte helt säker på att du trots den ledtråden löser gåtan om vem som ljuger.
Sektdrottningen varken svarade på dessa telsamtal eller på det brev Esbjörn skickade, det är sanningen!

Och Esbjörn svara inte Busch. Dök inte ens upp på tillträdesdagen där han visste hon skulle vara.

Sen som trngw skriver vägra förhandla med Busch.

Sen löste sig allt när han skrev på förlikningen.
2022-04-01, 18:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
En av oss är en lögnare och det är inte jag

Och där kom då ännu en lögn från dig. Du hade i alla fall rätt i första halvan av meningen.

Som sagt, att det var Esbjörn som vägrade prata och som vägrade träffas, är redan bevisat såväl i domstol som i massmedia, av Esbjörn själv.

Ebba erbjöd honom möjligheten att låta köpet gå åter, men han vägrade. Allt Esbjörn gjort visar att han ville sälja sitt hus, vilket han också gjorde, redan den 20e augusti 2020, och sedan avslutade han affären i oktober förra året. Däremellan berättade han för en domstol att han medvetet sålde huset av egen fri vilja. Det han absolut inte ville var att ha huset tillbaka, så fort det blev tal om det vägrade han träffas och prata. Bara en idiot förstår inte varför.
2022-04-01, 18:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Mäklaren hade sett till att Sektdrottningen inte underlåtit sej att läsa och ta emot Esbjörns brev och samtal om att han ångrat sej.

Mäklaren hade då satt sej ner med båda två och löst hela situationen istället för att som nu att Sektdrottningen struntade i allt och gick till Tingsrätten.

Kontentan hade blivit endera att Sektdrottningen köpt fastigheten eller att Sektdrottningen låtit Esbjörn behålla den, historien hade ivf fått ett tidigt slut utan att Sektdrottningen behövt begå grova brott.

Du vet väl att hon faktiskt fick brevet och då ringde upp Esbjörn, dagen innan dom skulle till banken?
Esbjörn har inte gjort några försök att ringa, utan köparen ringde Esbjörn den 15 sep.
Säljaren bad köparen att bortse från brevet, han hade inte skrivit brevet men fått underteckna.
Sen dom gjorde upp om att ses vid huset dagen efter och därifrån samköra till banken.
Den som sen struntade i allt var säljaren, vilket orsakade att han efter flera månader blev stämd.
2022-04-01, 18:53
Medlem
Citat:

Var det ett rekommenderat brev som det påstods? Då borde det gå att lämna in ett kvitto till rätten. Annars kan Tersaeus göra ett nytt, han är väldigt kreativ.
2022-04-01, 19:19
Medlem
Citat:

Jag förstår att du smiter. Det är inte lätt att hela tiden ha fel. Köparen har skött sig men säljaren, Esbjörn, kan klandras för allt. Esbjörns advokater är garanterna för att allt gått rätt till från köparens sida 😀
2022-04-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du vet väl att hon faktiskt fick brevet och då ringde upp Esbjörn, dagen innan dom skulle till banken?
Esbjörn har inte gjort några försök att ringa, utan köparen ringde Esbjörn den 15 sep.
Säljaren bad köparen att bortse från brevet, han hade inte skrivit brevet men fått underteckna.
Sen dom gjorde upp om att ses vid huset dagen efter och därifrån samköra till banken.
Den som sen struntade i allt var säljaren, vilket orsakade att han efter flera månader blev stämd.
I vilken aktbilaga står det att: Ebba fått brevet och ringt Esbj och Esbj bett Ebba att bortse från brevet?
OBS! Ställer inte frågan för att jag misstror dig, jag tror också att jag läst det någonstans men minns inte var.
2022-04-01, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
I vilken aktbilaga står det att: Ebba fått brevet och ringt Esbj och Esbj bett Ebba att bortse från brevet?
OBS! Ställer inte frågan för att jag misstror dig, jag tror också att jag läst det någonstans men minns inte var.

Står ingenstans för det är en lögn.
Sektdrottningen svarade inte på Esbjörns brev, inte heller på hans samtal, utan gick direkt till Tingsrätten istället.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-01 kl. 20:01.
2022-04-01, 20:23
Medlem
Citat:
Sektdrottningen svarade inte på Esbjörns brev, inte heller på hans samtal, utan gick direkt till Tingsrätten istället.

Nu ljuger du.
2022-04-01, 20:25
Medlem
Citat:

Bevisa det!! Det går inte! Du bara ljuger. Förklara varför Esbjörns advokater Berg och Behm garanterar att Esbjörn sålt sina fastigheter genom att bevittna Esbjörns namnteckning på köpebrevet!
2022-04-01, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Ni i Sektdrottningens stab kan väl ta fram detta isf. Ovan är enbart lögn.
2022-04-01, 20:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks

Du har nog bl.a läst det i tråden.
En av skribenterna i tråden har långt innan det kom fram att någon annan (Ulf?) skrev ”ångerbrevet”, berättat om samtalet som ringdes till Esbjörn den 15 sep och vad Esbjörn själv sa om brevet.
Hur skribenten redan då visste om samtalet och att inte Esbjörn skrivit brevet är för mig en gåta.
Har för mig att samma skribent berättade att besöket och samtalet från banken var 8 sep inte 3 sep, att det famösa ”ångerbrevet” kom först den 14 sep och inte var rekommenderat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in