2022-04-01, 18:56
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är inte tilåtet att störa på det sättet. Om jag inte hade bråttom skulle jag vänta tills snuten rensat vägbanan. Men om jag hade en tid för cancerbehandlig på sjukhuset och jag skulle riskera att missa den. Då blir jag desperat och tar jag fram fälgkkorset. Tror ingen av dem räknar med möjligheten att bli misshandlade kanske dödade, men så blir det när man hänsynslöst kränker och förhindrar andras livsavgörande behandlingar.
Ditt vilda vevande med fälgkorset har effekten att fler behöver vård. Den vars vård du månar om blir utan och avlider pga dig och ditt fälgkors.
Citera
2022-04-01, 18:57
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Javisst men den lilla handling av godhet räcker inte för att mätbart förbättra hans mkt låga människovärde.
Då vet jag din åsikt.
Citera
2022-04-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Ja du har dina åsikter om J.E och dom får ju stå för dig. Jag skiter fullständigt i vad du tycker och måste inte tycka likadant som du gör.

Man kan tycka rätt och tycka fel. Det är ju idioter som du som möjliggör för parasiter som J-E att förstöra landet. Du kanske också driver HVB-hem som debiterar 2-5000kr/dag/"kund"?
Citera
2022-04-01, 19:04
Medlem
SwizzerNöts avatar
Om det var en otillåten demonstration har man väl rätt som medborgare att ingripa? Så är det väl vid alla typer av brott?
Citera
2022-04-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Ditt vilda vevande med fälgkorset har effekten att fler behöver vård. Den vars vård du månar om blir utan och avlider pga dig och ditt fälgkors.

Vi får helt enkelt prioritera in lite pengar så vi kan börja läxa upp folk lite
Citera
2022-04-01, 19:11
Medlem
Orkar någon länka där jag ser Jan dra ut mp dårarna.
Citera
2022-04-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Orkar någon länka där jag ser Jan dra ut mp dårarna.
http://www.expressen.se/nyheter/jan-emanuel-johansson-grep-in-vid-klimataktion/
Citera
2022-04-01, 19:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Demonstrationstemat tycks av skyltarna att döma ha varit "Återställ våtmarkerna", d.v.s. något som oavsett vad man tycker i den sakfrågan är en faktisk miljö- och naturvårdsfråga, inte bara sedvanligt vansinne från koldioxidkyrkan. Ändå beskriver Afroblodet och trådrubriken individerna som "klimataktivister".

Har det gått så långt att även verkliga miljö- och naturvårdsfrågor nu enbart skall benämnas "klimatfrågor", alltså likställas med pseudovetenskapligt ersatzreligiöst vänsterpolitiskt trams? Eller är individerna som var på plats i vanliga fall "klimataktivister", som i just detta fall hade råkat hitta ett verkligt problem att engagera sig i (om än på ett sedvanligt destruktivt, idiotiskt och kontraproduktivt sätt)?

Bra gjort av asylbaron Johansson. I Finspång kan detta resultera i ett lindrigare straff för hans brottslighet mot Sverige och mot god smak.

Du tar upp en viktig fråga. ”Klimatfrågan” har blivit synonymt med mänsklighetens koldioxidutsläpp och hur detta påverkar planeten. Det finns MÅNGA andra miljöfrågor som hamnat i skuggan. Tex minskningen av regnskog, plast i haven, övergödning av insjöar, tungmetaller i mat osv.
Citera
2022-04-01, 19:15
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Jan Emanuel gör det för PR. Det sorgliga är att polisen tillåter dessa terrorister på våra gator.
Det är inte så att polisen låter dessa terrorister göra som dom vill, utan det är politikerna som styr polisen. Politikerna vill ha dessa demonstranter på vägarna i ett försök att minska bilismen.
Citera
2022-04-01, 19:20
Medlem
fake news? På bilden syns polisen tydligt i bild, varför skulle dom inte själva flytta på idioterna?
Citera
2022-04-01, 19:22
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat AB från topic.

Citat:
Stockholmspolisen uppger att de känner till att personer från allmänheten gått ur sina bilar för att försöka flytta på demonstranterna. Men polisen säger att de inte känner till vem eller vilka det var.

De har inte heller någon information om att Jan Emanuel eller någon annan av personerna som försökt flytta demonstranterna från vägen misstänks för brott.

Även om polisen inte hade en pk-fitta i befäl under händelsen, så kan en åklagare eller miljöpartist inom ett nätverk politiskt/juridiskt/symbios av de båda, skapa en rättstvist utanför eller inom brottsbalken
som inte ännu nämns i Aftonbladet.

Med rätt backup så kan vem som helst i en grupp eller enskild person bli straffad om det finns en tillräcklig styrka av ett konsensus av att ett fel mot pk-idealet som råder på Södermalm samt motsvarande kulturradikala områden i innerstäderna i Göteborg eller Malmö, få någon dömd och straffas få olika sätt som gör att en person förlorar allt som finns i källvattnet av att blivit utpekad av eliten.

Vi minns teaterchefen i Stockholm som tog livet av sig pga #Metoo. Han var oskyldigt visade det sig.

Jan Emanuel är tyvärr för kulturradikalerna en person som varken ekonomiskt eller genom utfrysning
backar i denna fråga och därför gillar jag honom och vi behöver fler av samma skrot och kort i vårt samhälle uppe på toppen där har cirkulerar.
Citera
2022-04-01, 19:24
Medlem
Stones avatar
Hade den där idioten rört mig hade jag anmält honom för ofredande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in