2022-04-01, 18:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Personligen så tycker jag att man gott kan köra över dem i låg fart.

Synd bara att de flesta bilar är så låga att de riskerar att fastna undertill o smetas ut över körbanan.
Citera
2022-04-01, 18:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Demonstrationsfriheten ingår under yttrandefriheten, så är detta tilltag ett exempel på en sosse som bryter mot yttrandefriheten?

Vissa skulle väl ropa censur och försöka anmäla honom för detta. Men som bekant är det censur endast när staten stoppar informationsflödet mellan sändare och mottagare.

JE Johansson framstår mest som en rättshaverist.

Har demonstranterna tillstånd?
Skulle inte tro det.
Citera
2022-04-01, 18:34
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fast egentligen borde ju polisen ha gjort jobbet istället. Vad gjorde dom egentligen? Knäböjde? Viftade med pride-flaggor? Det fanns ju flera polispatruller på plats att döma av bilderna i AB.

En dryg minut efter att polisen anlänt släpade de undan demonstranterna. https://www.youtube.com/watch?v=xiKZI-UikrI&t=7m41s
Citera
2022-04-01, 18:36
Medlem
S-hund temporärs avatar
Demonstrationstemat tycks av skyltarna att döma ha varit "Återställ våtmarkerna", d.v.s. något som oavsett vad man tycker i den sakfrågan är en faktisk miljö- och naturvårdsfråga, inte bara sedvanligt vansinne från koldioxidkyrkan. Ändå beskriver Afroblodet och trådrubriken individerna som "klimataktivister".

Har det gått så långt att även verkliga miljö- och naturvårdsfrågor nu enbart skall benämnas "klimatfrågor", alltså likställas med pseudovetenskapligt ersatzreligiöst vänsterpolitiskt trams? Eller är individerna som var på plats i vanliga fall "klimataktivister", som i just detta fall hade råkat hitta ett verkligt problem att engagera sig i (om än på ett sedvanligt destruktivt, idiotiskt och kontraproduktivt sätt)?

Bra gjort av asylbaron Johansson. I Finspång kan detta resultera i ett lindrigare straff för hans brottslighet mot Sverige och mot god smak.
Citera
2022-04-01, 18:39
Medlem
swimmingpools avatar
Han vill verka lite macho. Fan vad töntigt.
Citera
2022-04-01, 18:44
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Demonstrationsfriheten ingår under yttrandefriheten, så är detta tilltag ett exempel på en sosse som bryter mot yttrandefriheten?
Vissa skulle väl ropa censur och försöka anmäla honom för detta. Men som bekant är det censur endast när staten stoppar informationsflödet mellan sändare och mottagare.
JE Johansson framstår mest som en rättshaverist.

Det är inte tilåtet att störa på det sättet. Om jag inte hade bråttom skulle jag vänta tills snuten rensat vägbanan. Men om jag hade en tid för cancerbehandlig på sjukhuset och jag skulle riskera att missa den. Då blir jag desperat och tar jag fram fälgkkorset. Tror ingen av dem räknar med möjligheten att bli misshandlade kanske dödade, men så blir det när man hänsynslöst kränker och förhindrar andras livsavgörande behandlingar.
Citera
2022-04-01, 18:46
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Vad menar du? Han är en grav missbrukare/utnyttjare av sveriges svaga myndighetsutövning inom social sektor som möjliggör groteska vinster för att ta hand om barn/missbrukare/kriminella/flyktingar. Han är på min topp10-lista över sveriges mest förhatliga individer - F Reinfeldt toppar denna lista.

Ja du har dina åsikter om J.E och dom får ju stå för dig. Jag skiter fullständigt i vad du tycker och måste inte tycka likadant som du gör.
Citera
2022-04-01, 18:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Då hade jag tafsat tillbaka på dig.

Håller inte med dig om demonstrationsmetoden, civil olydnad är något vi ska värna om.

Vad har du för märklig tolkning av att tafsa? Tafsa har en sexuell innebörd i dagens Sverige.

Enligt Svensks Akademien:

”otillbörligt sätt utsätta ngn för beröring med sexuell innebörd”

Du måste ha en väldigt skenande och sexuellt utsvulten fantasi om du tolkar in att jag använder böglyftet eller klämmer bröst när jag släpar bort nån.

Så du strider alltså för civil olydnad och för rätten att straff-tafsa på andra. Jahapp, Lars Ohlys livsmotto lever vidare inom vänstern.
Citera
2022-04-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byte-me
Det är inte övergångsställen dom sitter på så jag ser inget fel med att köra över dom istället.
Jag tycker dock att lagen skall ge dem en chans. Informera alla tydligt att de måste avlägsna sig inom fem minuter. Därefter släpps trafiken på och inga straff kommer att utfärdas för de förare som kör på kvarvarande demonstranter.
Citera
2022-04-01, 18:52
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Demonstrationstemat tycks av skyltarna att döma ha varit "Återställ våtmarkerna", d.v.s. något som oavsett vad man tycker i den sakfrågan är en faktisk miljö- och naturvårdsfråga, inte bara sedvanligt vansinne från koldioxidkyrkan. Ändå beskriver Afroblodet och trådrubriken individerna som "klimataktivister".

Har det gått så långt att även verkliga miljö- och naturvårdsfrågor nu enbart skall benämnas "klimatfrågor", alltså likställas med pseudovetenskapligt ersatzreligiöst vänsterpolitiskt trams? Eller är individerna som var på plats i vanliga fall "klimataktivister", som i just detta fall hade råkat hitta ett verkligt problem att engagera sig i (om än på ett sedvanligt destruktivt, idiotiskt och kontraproduktivt sätt)?

Bra gjort av asylbaron Johansson. I Finspång kan detta resultera i ett lindrigare straff för hans brottslighet mot Sverige och mot god smak.

Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
En dryg minut efter att polisen anlänt släpade de undan demonstranterna. https://www.youtube.com/watch?v=xiKZI-UikrI&t=7m41s

Tack för videon. OK, det var alltså inga verkliga miljöfrågor som biotopskydd av våtmarker som var på tapeten, utan bara koldioxidreligion. Kunde man ju ha anat utifrån hela aktionens hjärndödhet.

Och asylbaronen släpade inte bort några aktivister, han klev fram efter att andra dådkraftiga medborgare hade börjat släpa bort packet. Han hann greppa och släppa armen på en aktivist när polisen som då hade anlänt tog tag i problemet istället. Tyvärr, det räcker inte för strafflindring i Finspång.
Citera
2022-04-01, 18:54
Medlem
byte-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag tycker dock att lagen skall ge dem en chans. Informera alla tydligt att de måste avlägsna sig inom fem minuter. Därefter släpps trafiken på och inga straff kommer att utfärdas för de förare som kör på kvarvarande demonstranter.

Ja en chans håller jag med dig om
Citera
2022-04-01, 18:54
Medlem
Brinnande krig i Europa och miljömupparna bryr sig inte.

Har aldrig gillat jan Emanuel men heder år honom att han lyckades bevara lugnet i den situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in