2021-05-08, 13:12
Medlem
Har kört Huel i några omgångar sen 2019. Började med de vita påsarna med vaniljsmak och körde i lite snabbkaffe, funkade rätt bra faktiskt. Använde mest som ersättning till lunch, ibland frukost och det är så smidigt och inte så speciellt dyrt så det är värt det. Orkar fan inte laga mat hela tiden haha.

Har nu gått över till de svarta påsarna som har mer protein då jag har börjat träna mer. Beställde alla smaker som fanns för att hitta något nytt och har än så länge smakat coffee caramel och banan, både helt okej. Banan är nog en hit på sommaren! Salted caramel har jag hört skall vara det bästa, förutom peanut butter som inte säljs i Sverige, så längtar till att få testa den när bananpåsen är slut.

Ersätter fortfarande bara lunchen på vardagar. Gör ordning på morgonen när jag ändå gör frukost och tar efter träning vid lunch. Funkar kanon.
Citera
2022-01-28, 16:25
Medlem
114060s avatar
Använt Huel i lite över ett halvår. Ersätter måltider som jag tidigare bara skulle hoppat. Snittar en om dagen (3 skopor, 600 kcal). Mättar bra och magen mår bra av det. Snabbt och billigt.

MEN: Huel måste mixas i blender med is och kallt vatten. Annars är det nästintill odrickbart, oavsett smak. Testat alla smaker och favoriten är berry. Kasta i 150 g frysta blåbär och is. Smakar mycket bra.

Kör numera endast deras unflavoured & unsweetened. Ingen smak eller sötningsmedel. Brukar köra 150 g frysta blåbär, 3 skopor, 0,5L vatten och några iskuber. Smakar OK. Utan sukralos som de använder som sötningsmedel.
Citera
2022-04-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 114060
Använt Huel i lite över ett halvår. Ersätter måltider som jag tidigare bara skulle hoppat. Snittar en om dagen (3 skopor, 600 kcal). Mättar bra och magen mår bra av det. Snabbt och billigt.

MEN: Huel måste mixas i blender med is och kallt vatten. Annars är det nästintill odrickbart, oavsett smak. Testat alla smaker och favoriten är berry. Kasta i 150 g frysta blåbär och is. Smakar mycket bra.

Kör numera endast deras unflavoured & unsweetened. Ingen smak eller sötningsmedel. Brukar köra 150 g frysta blåbär, 3 skopor, 0,5L vatten och några iskuber. Smakar OK. Utan sukralos som de använder som sötningsmedel.

600 kcal per dag? låter ju som svältkost? Men det kanske är ditt mål.

Jag har själv varit intresserad av att börja med Huel men när deras reklam säger en portion är 100g pulver så baxnar jag. 100 g pulver är antagligen ca 300-400 kcal.

Okej om de marknadsfört det som ett sätt att gå ner i vikt men de pratar om det som en måltidsERSÄTTARE.
Citera
2022-04-10, 01:53
Medlem
114060s avatar
600 kcal är lagom för att ersätta ett mellanmål eller lätt lunch. Passar in bra för mig.
Citera
2022-04-10, 02:02
Medlem
Revelationss avatar
Jag har använt Huel nästan dagligen på jobbet sedan 2018.
Senaste par år Huel Black och det funkar sämre och sämre. Jag blir inte lika mätt som innan.
Testat Huel Hot & Savoury och det är gott och jag älsar verkligen Mexican Chili, men priset med Riskakor blir lite väl för dyrt. Hade hellre satsat på att göra 5 dagar godare mat med ris och kyckling till jobbet än att äta Hot & Savoury.
Vill mat tappa vikt och behålla muskelmassa så ja, Huel Black är fantastiskt. Men jag är 174cm och 62kg och blir ändå hungrig.
Citera
2022-09-26, 12:54
Medlem
CuckoosNests avatar
Ni som tycker Huel är skit, vad grundar ni det på? Vad gör Huel sämre/bättre än andra produkter?
Citera
2022-09-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Ni som tycker Huel är skit, vad grundar ni det på? Vad gör Huel sämre/bättre än andra produkter?

Det är ultraprocessat. Men ingen förbjuder någon att köpa. Full respekt.
Citera
2022-09-26, 16:53
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det är ultraprocessat. Men ingen förbjuder någon att köpa. Full respekt.

Tack för din input, har testat Huel ett tag som komplement på jobb. Men tänker att jag nu istället kommer ha större nytta av någon bra gainer utan massa socker.
Citera
2022-09-26, 17:14
Medlem
Zilvios avatar
Näring, kost och kosttillskott --> Dieter och specialkost
/Moderator
Citera
2022-09-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Tack för din input, har testat Huel ett tag som komplement på jobb. Men tänker att jag nu istället kommer ha större nytta av någon bra gainer utan massa socker.

Det som säljs med benämningen Gainer syftar på att man säljer proteinpulver utblandat med en hög procent socker. Då får man något som smakar sött och som innehåller en hög mängd kalorier. Jag vill nog vara försiktig med att föreslå något alternativ till gainer då du säkert vet att det finns många andra saker som är goda.
Citera
2022-09-27, 10:41
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det som säljs med benämningen Gainer syftar på att man säljer proteinpulver utblandat med en hög procent socker. Då får man något som smakar sött och som innehåller en hög mängd kalorier. Jag vill nog vara försiktig med att föreslå något alternativ till gainer då du säkert vet att det finns många andra saker som är goda.

Får bli en vanlig Whey80 och något annat tillskott upptill, typ ZMA eller liknande.
Citera
2022-12-11, 12:37
Medlem
Vad skiljer huel gentemot andra mer än att den är veganskt? Känner man sig mätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in