2022-04-01, 17:56
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Resonemanget i domen är logiskt, men jag tror att Z**d får ett ändrat straff efter överklagan till skyddande av brottsling som S*m*n. Nu verkar han dömas hårdare än S för att han känner B och A bättre och är mer insyltad i deras liv och verksamhet. Räcker det som argument som medhjälpare till mord?

Precis. Där haltar resonemanget betänkligt enligt mig. Min tolkning av praxis är att SW borde fått längre straff.
Citera
2022-04-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Finns det ingen sammanställning i tråden? Söker men finner ingen. Namn på Bo Gm, förundersökning osv.
Sök igen.
Citera
2022-04-01, 18:08
Medlem
Önskar att man aldrig släppte ut dessa men tyvärr så gör man väl det om några år.
Citera
2022-04-01, 18:14
Medlem
14 års fängelse för han som sköt tjejen i huvudet med 10 skott är ju rena skämtet. Livstids fängelse, och då menar jag livstid. Inspärrad tills fanskapet dör helt enkelt, vore ett lämpligare straff.
Citera
2022-04-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VvvaalstaaRS
Jag hoppas då på en jävla massa år till skithögen. Hade varit bäst med 14, men jag tror säkert 10-11 år, plus 2/3 avdraget från straffet blir häktningstiden. Så tyvärr inte nog länge i min mening

Han kommer sitta hela straffet.
Lagen kommer ändras, man kommer inte få 2/3 vid misskötsamhet.
Inte nån månad hit och dit utan han kommer sitta fram tills det är nån månad kvar på det 15åriga straffet.

Gör sig säkert skyldig till mer brott under tiden.
Citera
2022-04-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Då känner du inte Tommie Tattoo. Han kommer aldrig att tillåta att någon försöker ta hans
våldsmonopol.
Troligtvis kommer TT spänna ögonen i alla och be dom rätta in sig i ledet.
Citera
2022-04-01, 18:35
Medlem
Fick Simon något straff?
Citera
2022-04-01, 18:50
Medlem
Ingen som har fungerande länk till fup?
Citera
2022-04-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorabora
Han kommer sitta hela straffet.
Lagen kommer ändras, man kommer inte få 2/3 vid misskötsamhet.
Inte nån månad hit och dit utan han kommer sitta fram tills det är nån månad kvar på det 15åriga straffet.

Gör sig säkert skyldig till mer brott under tiden.

Även om en sådan lagändrlng skulle ske så drabbas ju han givetvis inte om han redan sitter.
Citera
2022-04-01, 18:55
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conqueso
CZ75 stämmer i det här fallet.

Ok, tack. Får man fråga hur du vet? Från bilderna, eller finns det med i FUP eller något sådant?
Citera
2022-04-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Två helt olika system? Eftersom de dömda som sagt sällan betalar, blir det skattemedel där med.

Nej, det är inte så att staten betalar ut massa pengar bara för att negrerna inte gör rätt för sig.
Relativt ofta finns det försäkringar som täcker och då kan man få ut skadeståndet den vägen och skulden flyttas från brottsoffer till bolag.
I andra fall kan man få ut från brottsoffermyndigheten, som ju har en stor del av sin finansiering från det kollektiv som faktiskt betalar sina skadestånd där pengar till myndigheten brukar ingå.
Så en mer rättvisande beskrivning är att staten betalar ut pengar som man hämtat in från helt andra brottslingar.

Oaktat allt detta så är det ändå två olika system.
Det ena hanterar finansiering av advokater och det andra hanterar ersättningar till brottsoffer och det är inte kommunicerande skäl.
Det är ju inte så att skadeståndets storlek blir lägre för att fallet genererade höga advokatkostnader eller att man får högre skadestånd för att den åtalade hade en billig advokat.

Det initiala påståendet är djupt efterblivet.
Citera
2022-04-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Man ser i svinets ögon att det är totalt tomt i skallen. Inavel

https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-han-doms-for-mord-pa-kvinna/
Domen är ett skämt mot offrets anhöriga. Den fula negern borde fått en gratis kastrering så han inte kan förmedla sina dåliga gener vidare. Utvisning var väl inte heller tänkbart för nötterna i domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in