2022-03-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Vet ikke om hvorvidt intensjonen var å svindle henne, men jeg tror kanskje det mere dreier seg om å ha kontroll på henne, så hun ikke skulle kunne dra noen steder.
I tillegg oser ektepakten av typiske psykopatiske grep.
Bl.a. står det at ved en skilsmisse, så har hun borett livet ut, haha.
Hvorfor skulle hun ønske å bo sammen med en som hun vil skille seg fra.
Og så har hun fått en eiendom rett ved siden av Slorv4A, nemlig Slorv4B, der det er skog.
Dette er jo et område som i praksis blir helt ubrukelig for henne. Et hån.
Hun vil jo neppe bo i samme hus som han, så hvorfor skal hun liksom ønske å bo rett ved siden av han. Dessuten var det jo bare en tomt, og hun hadde jo ikke noen penger til å bygge noe.
Dette ser vi også med hyttetomten hun har, som er rett ved siden av familiehytta på Biri.
Helt ubrukelig, siden det mest sannsynlig er slik at TH har forkjøpsrett på tomten, og til en bestemt pris. Kanskje en krone, hva vet jeg. Dette kunne man kanskje funnet ut av ved å kontakte kommunekontor eller noe.
Hånet kommer også fram der det står om disse 200.000 som hun sulle få når hun var 67.
Bankkontoen disse sto på var nok satt opp slik at det krevde begges underskrift for å kunne ta dem ut.
Det er nok mye grums bak alle disse dokumentene. Kanskje var det slik at AE prøvde ved et tidligere tidspunkt å komme seg vekk, slik du skriver, men på en måte ble fastlåst.

Dette med avisutklipp er interessant. Det dreide seg om uoppklarte drapssaker.
Det som er enda mer interessant, er at TH mest sannsynligvis ikke abonnerer på avis, og dermed må ha kjøpt disse avisene i butikk eller kiosk kun for å klippe ut disse artiklene.
TH er jo flere ganger spottet når han henter posten, og da er det DN han henter. Dagens Næringsliv.
Han kunne skrevet ut disse artiklene, eller lagret dem i sin nettleser, men nei, det gjorde han ikke.

Ja jeg skulle veldig gjerne ha visst mer om dette vedlikeholdsarbeidet TH forpliktet seg til å gjøre på barndomshjemmet hennes. Hun fikk ingen utbetaling i kontanter for hennes andel i S4, men en ektepakt der TH forpliktet seg til å pusse opp barndomshjemmet. Ble det gjort. Var arbeidet riktig prissatt. Ble oppussingen gjennomført.

AE kunne, og burde, ha tatt med seg barna og flyttet inn i huset sammen med sin mor. Hva kom i veien. Ektepakten er i realiteten en skilsmisse.

De 60 millionene TH hadde på bok på begynnelsen av 90-tallet. Som han kjøpte tomter og eiendommer for. Og holdt på å gå likviditetskonkurs etter OL på Lillehammer.

Da han sykemeldte seg. Var det også for å hindre AE i å flytte.

Det hun fikk av verdier fra ekteskapet, kunne hun ikke nyttiggjøre seg. Hun kunne ikke selge en lovnad om oppussing på Gjøvik.

Nei jeg blir så eitrende sint når jeg tenker på dette. Og den advokaten som hjalp TH å svindle kona økonomisk. Fryktelig greier.
Citera
2022-03-31, 21:29
Medlem
Påfallende at flere av avisartiklene funnet hos TH gjelder uløste drapssaker. Det virker som en veldig sær og ganske spesifikk interessee.
Citera
2022-03-31, 21:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg skulle veldig gjerne ha visst mer om dette vedlikeholdsarbeidet TH forpliktet seg til å gjøre på barndomshjemmet hennes. Hun fikk ingen utbetaling i kontanter for hennes andel i S4, men en ektepakt der TH forpliktet seg til å pusse opp barndomshjemmet. Ble det gjort. Var arbeidet riktig prissatt. Ble oppussingen gjennomført.

AE kunne, og burde, ha tatt med seg barna og flyttet inn i huset sammen med sin mor. Hva kom i veien. Ektepakten er i realiteten en skilsmisse.

De 60 millionene TH hadde på bok på begynnelsen av 90-tallet. Som han kjøpte tomter og eiendommer for. Og holdt på å gå likviditetskonkurs etter OL på Lillehammer.

Da han sykemeldte seg. Var det også for å hindre AE i å flytte.

Det hun fikk av verdier fra ekteskapet, kunne hun ikke nyttiggjøre seg. Hun kunne ikke selge en lovnad om oppussing på Gjøvik.

Nei jeg blir så eitrende sint når jeg tenker på dette. Og den advokaten som hjalp TH å svindle kona økonomisk. Fryktelig greier.

Ja, ektepakten fremstår jo som en skilsmissekontrakt nærmest. Det står jo også om denne Citroen BX14 som hun skulle få vederlagsfritt på et firma som TH har.
Ja, det er irriterende, hvordan det går ann å behandle folk slik.
Men det er vel slik folk som TH er. Han har ikke empati. Den eneste han kan syntes synd i, er seg selv, ingen andre. Psykopati kalles det. Eller antisosial/dysosial personlighetsforstyrrelse som det fint heter.
Ja, advokaten, Bjørn Broa#dwall. Han sier at han "ikke kan ha satt opp en slik kontrakt". Vet nesten ikke hva jeg skal tro. Hvis TH har forfalsket hans underskrift, hvorfor gidder han å jobbe for han da? Men det er litt merkelig ordlyd. Han sier ikke "jeg har ikke satt opp en slik kontrakt", men "jeg kan ikke ha satt opp en slik kontrakt". Så det virker som at han tar et slags forbehold om at dette kanskje kan bevises i ettertid, vet ikke.
Den ene ektepakten ble vel skrevet 3 dager før jul, så vi kan jo ane konturene av hvilket diktatur AE levde under. Stakkars menneske.
Citera
2022-03-31, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva om ekteparet hadde bokhyllene fulle av krimromaner? Er det også mistenkelig synes du?
Kanskje de også hygget seg med Derrick i gamle dager?

Du er virkelig på tur.
Citera
2022-03-31, 22:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Påfallende at flere av avisartiklene funnet hos TH gjelder uløste drapssaker. Det virker som en veldig sær og ganske spesifikk interesse.

Creepy greier det der...
Får en guffen følelse av hele fyren. Det er jo som tatt ut av en film.
Undrer på om det går ann å finne ut om TH har abonnert på noen avis. F.eks. Dagbladet, Aftenposten etc.
Men jeg mistenker at han ikke har hatt noe abonnement, men har kjøpt avisene kontant kun for å klippe ut disse artiklene, sånn at det ikke skal legges igjen noe elektronisk spor.
Bilde av når han henter avisa viser ihvertfall kun et DN.
Citera
2022-03-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ja, ektepakten fremstår jo som en skilsmissekontrakt nærmest. Det står jo også om denne Citroen BX14 som hun skulle få vederlagsfritt på et firma som TH har.
Ja, det er irriterende, hvordan det går ann å behandle folk slik.
Men det er vel slik folk som TH er. Han har ikke empati. Den eneste han kan syntes synd i, er seg selv, ingen andre. Psykopati kalles det. Eller antisosial/dysosial personlighetsforstyrrelse som det fint heter.
Ja, advokaten, Bjørn Broa#dwall. Han sier at han "ikke kan ha satt opp en slik kontrakt". Vet nesten ikke hva jeg skal tro. Hvis TH har forfalsket hans underskrift, hvorfor gidder han å jobbe for han da? Men det er litt merkelig ordlyd. Han sier ikke "jeg har ikke satt opp en slik kontrakt", men "jeg kan ikke ha satt opp en slik kontrakt". Så det virker som at han tar et slags forbehold om at dette kanskje kan bevises i ettertid, vet ikke.
Den ene ektepakten ble vel skrevet 3 dager før jul, så vi kan jo ane konturene av hvilket diktatur AE levde under. Stakkars menneske.

Hun skulle ikke få en eneste krone.

Skulle hun ha kastet ut moren og solgt huset på Gjøvik for å skaffe seg kapital til å etablere seg på nytt? Eller, skulle hun ha tatt med seg barna og flyttet inn hos moren.

Hun kunne ha fått en bil, men hadde hun måtte ha skaffet seg jobb for å få penger til å drifte bilen.

Uten penger til å drifte bilen, hvordan skulle hun skaffe seg jobb, feks på Gjøvik.

Dessuten var inventaret i huset "hennes".

TH brukte advokat og låste AE fast på utspekulert og grusomt vis. Aldri hørt om noe så stygt.

I våre dager. At et voksent menneske kan bli gjort så totalt rettsløs.

Jeg er redd at hun innerst inne hadde stygge forutanelser, at hun aldri ville komme seg vekk fra S4 i live.
Citera
2022-03-31, 22:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hun skulle ikke få en eneste krone.

Skulle hun ha kastet ut moren og solgt huset på Gjøvik for å skaffe seg kapital til å etablere seg på nytt? Eller, skulle hun ha tatt med seg barna og flyttet inn hos moren.

Hun kunne ha fått en bil, men hadde hun måtte ha skaffet seg jobb for å få penger til å drifte bilen.

Uten penger til å drifte bilen, hvordan skulle hun skaffe seg jobb, feks på Gjøvik.

Dessuten var inventaret i huset "hennes".

TH brukte advokat og låste AE fast på utspekulert og grusomt vis. Aldri hørt om noe så stygt.

I våre dager. At et voksent menneske kan bli gjort så totalt rettsløs.

Jeg er redd at hun innerst inne hadde stygge forutanelser, at hun aldri ville komme seg vekk fra S4 i live.

Ja, jeg tror nok også at hun skjønte at hun kom til å bli drept. Et ektepar beskrev henne som redd i tiden forut.
Hun har vel forstått at hun måtte planlegge en skilsmisse godt.
Hun har nok tenkt på skilsmissen i flere år, og kanskje har hun skrevet i det kortet at hun elsket han, bare for at han ikke skulle fatte mistanke.
Tipper at TH har sjekket loggen på hennes maskin kanskje, og på den måten funnet ut av hennes planer.
Det var jo noe med 200.000 kroner som hun skulle få når hun ble 67.
Vet ikke om det var det hun ventet på, så hun skulle ha noe å starte opp med.
Husleie, forskudd, depositum, møbler, kanskje en liten bil osv.
Mener å huske at det sto at hun hadde 167.000 i formue. Vet ikke om dette er penger på hennes konto, eller om det er verdien av tomt.
Citera
2022-03-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ja, jeg tror nok også at hun skjønte at hun kom til å bli drept. Et ektepar beskrev henne som redd i tiden forut.
Hun har vel forstått at hun måtte planlegge en skilsmisse godt.
Hun har nok tenkt på skilsmissen i flere år, og kanskje har hun skrevet i det kortet at hun elsket han, bare for at han ikke skulle fatte mistanke.
Tipper at TH har sjekket loggen på hennes maskin kanskje, og på den måten funnet ut av hennes planer.
Det var jo noe med 200.000 kroner som hun skulle få når hun ble 67.
Vet ikke om det var det hun ventet på, så hun skulle ha noe å starte opp med.
Husleie, forskudd, depositum, møbler, kanskje en liten bil osv.
Mener å huske at det sto at hun hadde 167.000 i formue. Vet ikke om dette er penger på hennes konto, eller om det er verdien av tomt.

167.000 i formue. Det året hun forsvant? Måndelig utebetaling av minstepensjonen "hadde hopet seg opp litt" på kontoen, etter at hun forsvant kanskje?

Var det jeg tenkte iallfall.

Tipper hun måtte be han om å få de 200 tusen. Ikke sikkert at hun fikk de heller.

Nei, det er vondt å lese. Hva skulle man ha gjort. Hva skulle folk ha gjort for å hjelpe henne.

Disse mennene er ekstremt farlige. Det skjer mange partnerdrap hvert år. Sist nå syreren i Kristiansand, som drepte kona og datteren. Det er så totalt uforståelig at noen kan gå så langt.
Citera
2022-04-01, 00:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
167.000 i formue. Det året hun forsvant? Måndelig utebetaling av minstepensjonen "hadde hopet seg opp litt" på kontoen, etter at hun forsvant kanskje?

Var det jeg tenkte iallfall.

Tipper hun måtte be han om å få de 200 tusen. Ikke sikkert at hun fikk de heller.

Nei, det er vondt å lese. Hva skulle man ha gjort. Hva skulle folk ha gjort for å hjelpe henne.

Disse mennene er ekstremt farlige. Det skjer mange partnerdrap hvert år. Sist nå syreren i Kristiansand, som drepte kona og datteren. Det er så totalt uforståelig at noen kan gå så langt.

Psykopater livsfarlige. I de fleste slike partnerdrap, så er ektemannen psykopat.
Man ser jo alle tegnene på dette når det gjelder TH.
Håper han får en lang straff.
Noen psykopater er slik at de bytter kone hele tiden. De går nærmest rett til angrep, mens andre psykopater holder på den ene konen, og bruker manipulasjon og sjarm for å holde henne tilbake.
De bruker lang tid på å bygge opp det som kalles for "det psykopatiske bånd". Men alt er bare skuespill.
Dette med å bytte kone hele tiden har jo TT brukt flere ganger for å prøve å plukke ifra hverandre psykopatstempelet. Men alle de andre tingene sliter de voldsomt med å bortforklare.
Voldelig, truende, ikke respekt for lov og orden, manipulerende, kontrollerende, kalkulerende, og dette med å spille på samvittighet. Få motparten til å syntes synd i seg for å oppnå resultater.
Dette så vi i NRK-videoen når han liksom knakk sammen i gråt, men ikke en eneste tåre.
Han er bare en stor skuespiller.
Citera
2022-04-01, 01:42
Avslutad
Jeg har en sterk magefølelse på at gjerningspersonen er en bokstavh*re *=o. En som er glad i ordet "tampen (...)".
Citera
2022-04-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Påfallende at flere av avisartiklene funnet hos TH gjelder uløste drapssaker. Det virker som en veldig sær og ganske spesifikk interessee.

Det må være derfor true crime-serier har så lav interesse. Og derfor VG og andre tabloidaviser nedprioriterer slike saker. Kanskje også derfor ingen gidder å lese krim i Norden. Morsomt at du i innlegg nr. 82969 i denne tråden, kunne komme med et slikt utsagn.
Citera
2022-04-01, 13:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det må være derfor true crime-serier har så lav interesse. Og derfor VG og andre tabloidaviser nedprioriterer slike saker. Kanskje også derfor ingen gidder å lese krim i Norden. Morsomt at du i innlegg nr. 82969 i denne tråden, kunne komme med et slikt utsagn.

Se det heller motsatt: hvor stor andel av norske krimentusiaster har ektefeller som
forsvinner sporløst for deretter å bli siktet for drap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in