Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-24, 17:59
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
På jobbet har de spärrat ... (läs min beskrivning en gång till)

Jag har Audacity såklart. Kan spela upp en existerande mp3 fil.

Men jag kan inte spela in inkommande streaming ljud!

Dvs medvetet (security?) har företaget disablat så man kan inte spela in inkomande stream.

På min gamla arbetslaptop googlade jag en fix, en ändring i registry. Men det var en gammal Windows.

Nu med Windows 10 har jag inte kunnat enabla det.

Vad har våra tekniker gjort för att blockera inspelning av inkommande stream?

(Jag kan utan problem lyssna på importerade mp3, lyssna på youtube, lyssna allt från nätet, lyssna möten på Teams eller Slack, det enda jag inte kan är spela in det inkommande ljud!!)

OK, sorry för missförståndet.
Låter knepigt, har själv inte råkat ut för den typen av problem så vet inte på rak arm hur man löser det.
För egen del så använde jag ex Audacity när jag plockade ut ljud från DVD-filmer, dvs spelade upp ISO:n på datorn och plockade ut ljudströmmen via programmet.
Säker på att du valt rätt källa att spela in i programmet? Så som jag tolkat det så ska allt som spelas upp på datorns högtalare gå att spela in via Audacity.

Vet du varför IT-avd har spärrat funktionen och/eller har du frågat om dom kan lösa det åt dig?
Citera
2022-03-25, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Jo men Teams spelar inte in i min dator, det är en helt annan sak, alla deltagare i Teams mötet kan trycka på record knappen och som du säger går det förfrågan till de andra. När mötet är slut placeras inspelningen på Teams även om jag har lämnat mötet mitt i. Inspelningen görs väl på Teams website eller någon annanstans.

Min issue är:
Jag kan lyssna på allt som kommer igenom mitt ljudkort, mp3, internet, whatever.
Men jag kan inte spela in det.

Märkligt nog (security?) kan jag spela in om jag snackar i mic:en (läs mitt första inlägg):
"På jobbet har de spärrat så man bara har en option i "Choose your input device": mic"
men kan inte spela in det som kommer genom ljudkortet.

Om jag trycker på "Record" på Audacity t ex får jag en rät linje trots att jag samtidigt hör konversationen.

Det är 'disablat' med flit. I en tidigare Windows kunde jag återställa det i registry.

Nu men Windows 10 söker jag en lösning.

Som sagt, du kan spela in allting, ladda ner OBS.

Du kan även installera stereo mix för att spela in ljudet likaså. Finns massvis med sätt att få det att funka, du verkar bara inte besitta kunskapen om hur man ska göra det
Citera
2022-03-25, 22:49
Medlem
Datorn startas om med jämna mellanrum. Kommer upp en blå skärm där det står "Stop Code Referense By Pointer"

Blir galen...vad gör jag?
Citera
2022-03-26, 00:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Datorn startas om med jämna mellanrum. Kommer upp en blå skärm där det står "Stop Code Referense By Pointer"

Blir galen...vad gör jag?

Här är lite att börja med - https://recoverit.wondershare.com/computer-problems/fix-windows-10-stop-code-reference-by-pointer.html
Citera
2022-03-30, 16:48
Medlem
den.dryges avatar
Ridå ner!

Satt å skulle ändra mitt admin-lösenord och samma sekund som jag bekräftar lösenordet så stod det helt still i huvet.

Har varit i kontakt med Windows support. Men dom kunde inte hjälpa mig.

Har sjukt mycket bilder å filmer på mig å barnen som inte alla ligger på molnen .

Kan någon hjälpa mig ?
Citera
2022-03-31, 16:26
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ridå ner!

Satt å skulle ändra mitt admin-lösenord och samma sekund som jag bekräftar lösenordet så stod det helt still i huvet.

Har varit i kontakt med Windows support. Men dom kunde inte hjälpa mig.

Har sjukt mycket bilder å filmer på mig å barnen som inte alla ligger på molnen .

Kan någon hjälpa mig ?

Vad har du för typ av konto, lokalt eller Microsoft-konto?
Vad vill du få för resultat, bara kunna få ut dina viktiga filer eller sätta nytt lösenord för kontot?
Har du någon kryptering på disken?

Använder själv ett program som heter KonBoot som jag tycker är värd varenda öre. Notera att den billigare versionen endast låser upp lokala konton medans den dyrare versionen även låser upp Microsoft-konton..

Själv motiverar jag engångskostnaden för programmet genom att väga mitt (subjektiva) värde i filerna jag velat komma åt plus att programmet använts för att hjälpa grannar och släkt när dom klantat sig.

Finns säkert gratisalternativ men det får någon annan sia om.
Citera
2022-03-31, 17:13
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Vad har du för typ av konto, lokalt eller Microsoft-konto?
Vad vill du få för resultat, bara kunna få ut dina viktiga filer eller sätta nytt lösenord för kontot?
Har du någon kryptering på disken?

Använder själv ett program som heter KonBoot som jag tycker är värd varenda öre. Notera att den billigare versionen endast låser upp lokala konton medans den dyrare versionen även låser upp Microsoft-konton..

Själv motiverar jag engångskostnaden för programmet genom att väga mitt (subjektiva) värde i filerna jag velat komma åt plus att programmet använts för att hjälpa grannar och släkt när dom klantat sig.

Finns säkert gratisalternativ men det får någon annan sia om.

Det är mitt admin-konto som jag glömt koden på.

Jag kommer åt Microsoft via mobieln . Men admin kontot som låser upp datorn är problemet
Citera
2022-03-31, 20:41
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Det är mitt admin-konto som jag glömt koden på.

Jag kommer åt Microsoft via mobieln . Men admin kontot som låser upp datorn är problemet

Hmm, mja, mjo, men..... Adminkontor är en kontobehörighetstyp vilket förvisso indikerar att du har ett lokalt konto i Windows men det bästa hade varit om du med säkerhet kunde svara på om det är ett Lokalt konto (dvs enbart registrerat på datorn som du har problem med) eller om det är ett Microsoft-konto (dvs ett konto man kan använda samt komma åt från flera datorer/enheter och som har flera återställningsfunktioner).

Hur som haver, är det ett lokalt konto så ska man kunna ändra Admin-lösen genom att använda sig utav Hiren's BootCD som även är gratis. Man laddar ner en ISO som man sedan lägger på en bootbar USB-pinne.

Googla på det så ska du nog hitta guider som visar steg för steg hur man gör.
Citera
2022-03-31, 20:51
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Hmm, mja, mjo, men..... Adminkontor är en kontobehörighetstyp vilket förvisso indikerar att du har ett lokalt konto i Windows men det bästa hade varit om du med säkerhet kunde svara på om det är ett Lokalt konto (dvs enbart registrerat på datorn som du har problem med) eller om det är ett Microsoft-konto (dvs ett konto man kan använda samt komma åt från flera datorer/enheter och som har flera återställningsfunktioner).

Hur som haver, är det ett lokalt konto så ska man kunna ändra Admin-lösen genom att använda sig utav Hiren's BootCD som även är gratis. Man laddar ner en ISO som man sedan lägger på en bootbar USB-pinne.

Googla på det så ska du nog hitta guider som visar steg för steg hur man gör.

Tack!!
Citera
2022-04-04, 13:52
Medlem
den.dryges avatar
Jag kom på vilken kod jag hade, efter en stund.

Men tack för informationen
Citera
2022-04-13, 22:50
Medlem
MasterBobs avatar
Snabb fråga. Hur fan gör jag för att se vart det senaste jag installerat är i win 10? Jag har försökt med sökfunktionen, men det ger mig inget. Jag vill hitta de senaste filerna som jag installerat, det måste ju vara plättlätt tänker jag! Hatar fan microsoft och windows. Vilket jävla skit. Mac rules.
Citera
2022-04-13, 22:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Snabb fråga. Hur fan gör jag för att se vart det senaste jag installerat är i win 10? Jag har försökt med sökfunktionen, men det ger mig inget. Jag vill hitta de senaste filerna som jag installerat, det måste ju vara plättlätt tänker jag! Hatar fan microsoft och windows. Vilket jävla skit. Mac rules.

Startmenyn, eller hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in