2022-03-31, 17:08
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Därför att TV har sagt åt folk att göra det. Bäst är att inte lägga sig i och bara vänta tills kriget har tagit slut.
Citera
2022-03-31, 17:11
Medlem
Den som skapade denna sida är nog inte så beläst...? Håll dig uppdaterad, men inte från dessa nättroll som lever i Ryssland och som på Putinjävelns order skapar oro i Världen...Hoppas Putin blir likviderad snart innan vi alla får uppleva ett atombombskrig...!
Citera
2022-03-31, 17:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det hade väl och har sett ut som här ungefär. AFA har härjat. Punken och anti-etablissemang rörelser har frodats fritt. Sen har du ju slumområden med droger och skit som inte är så välutvecklade.

Vet inte om du har nån sovjetbild av
Ryssland i dagsläget.

Kolla https://youtu.be/F_qmZOZsiyk?list=OLAK5uy_kfZw8unvRW6hxUQzSudsHm1-G6dO0J22g och https://youtu.be/9wjjKyk2vDwför att se hur en portion av kulturen som råder där är.

Om Ryssland hade fått bestämma hade dom suttit med internet och kläder som dom gör och har gjort ett bra tag.

Skulle det där beskriva rysk kultur av idag, snarare bevisar det min tes att Ryssland är efterblivna.
När var deathmetal / House of Pain-hiphop populärt i väst, för trettio år sedan?
De till och med sjunger på engelska.
Nej, Ryssland kan inte utveckla något eget utan bara kopierar och parasiterar på väst.
Citera
2022-03-31, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Ingen är "felfri".
Jag är varken "expert" eller kommunist.
Men jag har under de senaste veckorna läst på en del om konflikten.
Skulle jag själv få "bestämma" vore att låta de rysstalande regionerna få tillhöra Ryssland (vilket de också vill) och resterande få bli ett förhoppningsvis demokratisk eget Ukraina, öven om jag tycker de måste ersätta Zelenskyj som inte infriat ett enda av de löften han gett.

Hur vet du att de vill tillhöra Ryssland? Donbass och Krim röstade för att tillhöra Ukraina i det enda rimliga valet som hållits.

Övriga val har skett med beväpnade soldater på gatorna i all hast.

Och det är uppenbart att många rysktalande ukrainare vill tillhöra Ukraina och även är beredda att ge sina liv som soldater för att få göra det. De bor ganska huller om buller som bekant, det finns (eller i alla fall fanns) inga etniska regioner på det sättet. Så "rysktalande" regioner finns inte. Och att vara rysktalande är inte samma som att man automatiskt vill bli moskovit.

Det är långt mellan Moskva och Kiev, längre än mellan Stockholm och Skåne.

Vi vet inte, och enda sättet att få reda på det är ju en avväpning av dessa rysktalande, lugn och ro, samt övervakade demokratiska val.
Citera
2022-03-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Det är just inlägg som ditt och din "kompis" inlägg ovan som förstör en förhoppningsvis vuxen och seriös diskussion.
Kan inte du och alla andra skapa en ny tråd där ni enigt spyr ut ert hat mot Putin. Ni kan döpa den till ex.vis:
"Vi som spyr på Putin" typ.
Ni behöver absolut inte länka källfakta. It's a free world!!!

Vad är det för typ av "vuxen diskussion" som du menar att alla ni Putin-runkare för egentligen?

- Att bortse från en stor mängd och upprepade krigsbrott Ryssarna begått i Ukraina, men dra igång tio trådar på Flashback för att visa sin avsky för att några Ukrainska soldater eventuellt tröttnade och sköt av knäna på några Ryssar?

- Ägna inlägg efter inlägg och tråd efter tråd åt att utmåla Ukraina som ett land med 40 miljoner militanta nazister som får tredje tredje riket att framstå som rena förskolan.

- Ständigt hävda att all information som inte kommer från antingen stadskontrollerade och bevisligen censureraRyska media eller från någon jävla skitsajt som igen ens vet vem som driver den är och måste vara 100% sann?

Är det vad du menar med en "vuxen diskussion" ditt jävla troll?

I förra veckan reda på att en tidigare kollegas familj, fru och två barn brann inne för att Ryssfittorna besköt ett bostadsområde med raketer. Barn, kvinnor och gamla dör varje dag i drivor och så sitter det små finniga jävla runk-fjortisar som du och hejar på det hela.
Citera
2022-03-31, 17:50
Medlem
KillPus avatar
Ryssarna idag är ett skräpfolk som dödar barn och andra civila i ett land som de försöker ockupera. Världens äckligaste folk idag. Dessutom stödjer 70-80 % av dessa råttor putlers agerande. Finns massor av sånt skräp även i Sverige. Samma som nazister 1939. Helt rätt att hata dem.

Men glädjande att "värdegrundsgränserna" är förskjutna nu. Säga på fikarasten att "ryssarna är äckligt skitfolk som mördar barn i Ukraina" verkar vara OK. Sa ngn gång att "alla ryssar som bor här och stödjer putler" bör deporteras. Det var bara en som mumlade ngt om "åsiktsfrihet", men andra tittade på honom som om han hade pest eller ngt. Hörde att man börjar sålla bort ryssarnas CV i många länder, så snart man hittar minsta sympatier med putler och Co! Perfekt! Hoppas att samma kommer att gälla här, stödjer detta. Många ukrainare som kommer nu. Dessa bör få jobben istället.
Ryssarna får skylla sig själva, så länge putler finns vid makten och fördärvar andra länder.
Citera
2022-03-31, 17:52
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule

I förra veckan reda på att en tidigare kollegas familj, fru och två barn brann inne för att Ryssfittorna besköt ett bostadsområde med raketer. Barn, kvinnor och gamla dör varje dag i drivor och så sitter det små finniga jävla runk-fjortisar som du och hejar på det hela.
Källa på det tack.
Citera
2022-03-31, 18:11
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Skulle det där beskriva rysk kultur av idag, snarare bevisar det min tes att Ryssland är efterblivna.
När var deathmetal / House of Pain-hiphop populärt i väst, för trettio år sedan?
De till och med sjunger på engelska.
Nej, Ryssland kan inte utveckla något eget utan bara kopierar och parasiterar på väst.

Du skrev att ryssar inte hade tillgång till internet och levde bara i misär. (Om det var du)
Jag visade dig att de flesta ryssar är som oss.
Thrash metal blandat med hardcore är det frstn. Jaja Ryssland är fattigt då. Ett skitfolk utan tänder som svensken är rädd för..
Citera
2022-03-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ryssarna idag är ett skräpfolk som dödar barn och andra civila i ett land som de försöker ockupera. Världens äckligaste folk idag. Dessutom stödjer 70-80 % av dessa råttor putlers agerande. Finns massor av sånt skräp även i Sverige. Samma som nazister 1939. Helt rätt att hata dem.

Men glädjande att "värdegrundsgränserna" är förskjutna nu. Säga på fikarasten att "ryssarna är äckligt skitfolk som mördar barn i Ukraina" verkar vara OK. Sa ngn gång att "alla ryssar som bor här och stödjer putler" bör deporteras. Det var bara en som mumlade ngt om "åsiktsfrihet", men andra tittade på honom som om han hade pest eller ngt. Hörde att man börjar sålla bort ryssarnas CV i många länder, så snart man hittar minsta sympatier med putler och Co! Perfekt! Hoppas att samma kommer att gälla här, stödjer detta. Många ukrainare som kommer nu. Dessa bör få jobben istället.
Ryssarna får skylla sig själva, så länge putler finns vid makten och fördärvar andra länder.

Problemet för Rysslands och Sovjets folk är egentligen att dom aldrig fått välja mellan ett flertal partier och ledare. Inte heller tycks dom fått ha åsiktsfrihet.
Hur gemene ryss är och beter sig är svårt att veta, eftersom Ryssland sträcker sig från Europa till Asien.

Släpp Ukraina och Ryssland fritt. Putin har gjort sitt !
Citera
2022-03-31, 18:20
Medlem
Jag vare sig älskar eller hatar Putin, men jag är VÄLDIGT misstänksam mot Zelenskij - inte för att han är Ukrainare, utan för att han är en skådespelare/komiker. ALLA vet att 99.99% av världens kulturmänniskor är vänsterlibs så det sjunger om det.

Och de som inte är det - John Cleese, och någon till - blir cancelled och deplattformerade in no time.

Zelenskij - snart i ännu en ny Netflixserie nära dig.

DÄRFÖR är jag allergisk mot honom, och det unisona VÄNSTERDYRKADET av densamme. Vanliga Ukrainerare och Ryssar känner jag personligen sedan tidigare. Alldeles utmärkta människor!
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-31 kl. 18:38.
Citera
2022-03-31, 18:22
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
För det första tror jag inte det är så många som "hatar Ryssland", utan snarare hatar man den aggressiva utrikespolitiken och galningen som driver den.

1) Ryssland har själva valt att slåss och du vet vad man säger om den lek man ger sig in i... Dessutom är Ukraina inte med i NATO och i kriget i Ukraina är Ryssland definitivt inte den svage parten, även om den förvaltar sin styrka tämligen uselt.

2) OK, foliehatten.

3) Du kanske har missat detta men NATO är en försvarsallians och "styr" ingenting politiskt. De stiftar inga lagar eller dylikt.

Förstår inte varför du skriver invaderade inom citationstecken. Det är enligt alla tänkbara definitioner en invasion. Jag "håller på" Ukraina för att det är en suverän stat som har rätt till självbestämmande och att jag är mot krig. Inte så svårt. I övrigt tycker jag synd om det ryska folket som tvingas in i en epok som mer eller mindre kan liknas vid vad vi sett i Nordkorea de senaste (cirka) 60 åren.
Citera
2022-03-31, 18:23
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Du skrev att ryssar inte hade tillgång till internet och levde bara i misär. (Om det var du)
Jag visade dig att de flesta ryssar är som oss.
Thrash metal blandat med hardcore är det frstn. Jaja Ryssland är fattigt då. Ett skitfolk utan tänder som svensken är rädd för..

Tror du totalt missförstått mitt första inlägg?
Jag frågade efter vilka framsteg och innovationer Ryssland har skapat, inte hur de har det idag.

"Ursprungligen postat av Duvlort
Jävligt bekvämt att sitta i ett västland och romantisera Ryssland.
Vilka framsteg och innovationer har de lyckats åstadkomma genom åren, förutom militärt (som också visade sig floppa)
Vi sitter med datorer, surfar på internet, har på oss kläder designade i väst. Om Ryssland hade fått bestämma, hur hade det sett ut då?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in