2022-03-30, 18:29
Medlem
Det där med att han är jude därför kan det inte finnas nazister verkar vara väldigt iscensatt från början.
En av grundarna i SS var en jude namnet var Emil Maurice
Citera
2022-03-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Jag hatar inte ryssar och anser att ryssar och ukrainare snarare är mer eller mindre samma folk. Däremot är det ju Ryssland som har invaderat Ukraina så därav hyser väl många agg för ryssarna nu.
Citera
2022-03-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Sossarna och vänstern allierar sig ju med Ukraina. Dom håller på Ukraina i kriget. Har du missat det?
Alltså som du presenterar det är det naturligt för svenskar att hata ryssar och Ryssland. Trist. Håller inte med. Vilka färgade håret svart på 90-talet?
Hatar den här invasionen, och den är Putins verk. Ryssar hatar jag inte.

Alltså det där med att stoppa ett blöt finger i luften och bara känna är inte rätt metod. Ta till dig det professorer har sysslat med i decennier tex denna välrenommerade amerikanska professor.

https://www.youtube.com/watch?v=T6mw9U62ZJU
Citera
2022-03-30, 18:39
Medlem
Citat:
Sossarna och vänstern allierar sig ju med Ukraina. Dom håller på Ukraina i kriget. Har du missat det?
Alltså som du presenterar det är det naturligt för svenskar att hata ryssar och Ryssland. Trist. Håller inte med. Vilka färgade håret svart på 90-talet?
Hatar den här invasionen, och den är Putins verk. Ryssar hatar jag inte.

Lägg av. Det är ju bänghögern som älskar Putin och inga andra ...sorry, svarade på fel post. (edit)
Citera
2022-03-30, 18:45
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Alltså det där med att stoppa ett blöt finger i luften och bara känna är inte rätt metod. Ta till dig det professorer har sysslat med i decennier tex denna välrenommerade amerikanska professor.

https://www.youtube.com/watch?v=T6mw9U62ZJU

Vad fan snackar du om?
Citera
2022-03-30, 18:47
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Lägg av. Det är ju bänghögern som älskar Putin och inga andra ...sorry, svarade på fel post. (edit)

Bänghögern är splittrad. En del nazister och andra högerextrema älskar Putin medan andra älskar Zelensky och/eller Azov.
Citera
2022-03-30, 18:49
Medlem
Citat:
Bänghögern är splittrad. En del nazister och andra högerextrema älskar Putin medan andra älskar Zelensky och/eller Azov.

Det är rätt roligt att se dom slå knut på sig själva och försöka stå med ett ben i vardera läger...
Citera
2022-03-30, 18:52
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det är rätt roligt att se dom slå knut på sig själva och försöka stå med ett ben i vardera läger...

Lite kul är det. Fast om de åker till Ukraina och slåss på båda sidor, är det väl som att de skjuter sig själva i foten...
Citera
2022-03-30, 18:53
Medlem
Citat:
Vad fan snackar du om?

Jag snackar inte och vad fan var det för inlägg??
Citera
2022-03-30, 19:03
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Jag snackar inte och vad fan var det för inlägg??

Formulerar om frågan, då. Föreföll som att du hävdade att jag har ett blött finger i luften och bara känner i stället för att tänka? Jag blev förvånad och undrade vad sjutton du menar med det?
Citera
2022-03-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Blanda inte ihop olika saker i ett. Kriget och invasion är en sak. Huruvuda man gillar ryssar eller ej är en annan.

Varför skulle vi behöva några andra skäl än att Putler och hans anhang drog igång ett krig, för att tycka att de som styr i Ryssland gör fel och att de vore fint om de fick däng i Ukraina?

För övrigt har "känner" inte med saken att göra. Låter man sig styras av känslor går det snabbt dåligt.
Senast redigerad av A.Selkirk 2022-03-30 kl. 19:12.
Citera
2022-03-30, 19:09
Medlem
Citat:
Formulerar om frågan, då. Föreföll som att du hävdade att jag har ett blött finger i luften och bara känner i stället för att tänka? Jag blev förvånad och undrade vad sjutton du menar med det?

Ok blev kanske lite fel blandade flera inlägg när jag la ett till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in