Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Lustigt, jag har frågat i varenda forum i någon veckas tid vad som är grejen med Sinch, till och med i vårat eget aktietipsforum, där någon Jeppe gav dom som tips. När jag såg att Sinch har en multipel på 60, trots massivt ras, så trodde jag de kunde bota cancer. Det visar sig att de grejar med sms, typ och tar lite extra betalt för att det var något säkerhetsjox inblandat.
Inget större fel på bolaget egentligen, eventuella Sinchlovers, men varför värdera något så jävla högt när inflationen är nära 10%.
Tack Turken för att du såg Diamond, jag svär på att de inte fanns igår när jag sökte, nu är de inköpta i alla fall. Så nu har man en tå i den poolen också.
Till övriga: Noterar att Alphamin dyker idag, tennpriset har gått upp, så jag har ingen aning om vad som händer där. passar på att öka själv i alla fall
Jag har faktiskt ingen aning, precis som antagligen en stor del av de som äger aktien. Men jag har gjort en jävla massa på att shorta den och evolution med tesen att det var ett jävla tjat om den skiten dagligen på avanza plus fult namn.
Så min dd var antagligen solidare än majoriteten av långarna. Som sagt är jag tyvärr ute nu så blä. Eller nåt.
Jag fick genom mitt snålbud på 7.5 i DO, och blir ägare 4 eller 5 av dem när ava uppdaterar nästa gång.
CGG tittar över euron och det råder egentligen inget tvivel om varthän det barkar. Ignore the fake news.
Dajmond fanns inte igår, det är Cevin på avanza som läser tråden.
Det är vissa geopolitiska risker i drc, de börjar kräva att råvaran processas lokalt precis som malaysia osv, Alphamin har dispens tills vidare då anläggningar saknas i landet precis som ett par andra råvarubolag.
Läste om det för ett par veckor sedan och det kan hända att det behövs investeras i ett smältverk.
Artikel från augusti 2020 Alphamin nämns, tror jag.
Sen var det en nyare artikel jag inte hittar där kongoleserna börjar skruva på sig och kräva mer mutor/fabriker i landet.
Om alphamin är lika duktiga som fortuna med att lösa problem är det lugnt. Jag har kollat alphamins hemsida och de verkar hålla sig väl med lokalbefolkningen.
Alphamin blir annars en uppköpskandidat, eller en private placement för att bygga fabriken.
Som lekman kan jag addera att tenn har väldigt låg smältpunkt, alphamins malm är väldigt ren så processen borde bli enkel och profitabel.
Edit: Jag måste addera att det finns tydligen ett litet Kongo, och en "demokratisk" kongorepublik som är skitstor.
Alphamin ligger i den skitstora. När jag gick i skolan fanns inget sådant. I lågstadiet hette ryssland fortfarande USSR.
Och en annan observation på temat, spoten vinglar men aktierna bryr sig inte mycket är ädelmetaller. Stängt grönt hela veckan på de flesta trots dalande spotpris.