Citat:
Ursprungligen postat av
VidrigaSvenskar
Även om han var fysiskt stor så får man inte glömma bort att han bara var 14 år. Ett barn som ville ha roligt tillsammans med sina vänner. Personalen på nöjesfältet är vuxna och utbildade i reglerna som finns och därmed faktiskt ansvarar för hans liv där och då.
Det enda som kvarstår nu är hur många miljoner dollar familjen kommer få i skadestånd.
Hade det varit en vit svensk kille så skulle du "gråtit" här på FB och tyckt synd om familjen. Nu var det ju bara en "neger" så han fick skylla sig själv.
Finns många som verkar tro att 14-åringar är idioter. De är sällan det. Han visste vad han gjorde och han tog risken. Jag har fullständig förståelse för att han ville åka med polarna men han visste att han hade nekats andra åkturer. En stor jävla varning det. Han visste att det var en livsfara för annars skulle de ju ha låtit honom åka på de andra grejerna också. Hans polare var ena idioter som inte såg till att han inte åkte. Var alla verkligen tvungna att åka samtidigt och sen stod han kvar och tittade på!?
De som jobbar på nöjesparker är säkert ansvarsfulla i de flesta fall men man måste ta ansvar själv också. Står det i reglerna att man max får vara 130kg så ska man skärpa sig och inte försöka smita in och åka ändå. Du kan dö. Personalen lär väl inte bry sig så jättemycket då det inte är de som dör och det är väl knappast de som tvingas att betala skadestånd.
Varför tror folk att jag skulle gråta om någon människa, som jag inte ens känner, dog i en skyll-dig-själv-situation?