2022-03-31, 08:49
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Barnmisshandel att låta någon blir sådär smällfet.

Att döpa barnet till "Tyre" borde falla under samma brottsrubricering.

Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Så jävla typiskt för vårt dekadenta tragiska samhälle att det ska stå någon random snubbe i bakgrunden och filma när man precis blivit mosad mot marken. Hade jag varit där hade jag slängt hans telefon i marken.

Det är bättre att visa hur man skall göra istället. Tag ifrån idioten telefonen, avsluta filminspelningen, vrid telefonen horisontellt, ge tillbaka telefonen till idioten och hoppas att han hädanefter inte kommer att vara en vertikalfilmande idiot. Hade han inte filmat vertikalt så hade vi kunnat se fler detaljer.

Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Och inte en jävel går fram till offret.

Efter Fentanyl Floyds bortgång har många vita amerikaner kanske lärt sig att de bor i ett clownsamhälle och kan bli både åtalade och dömda för mord ifall man har befunnit sig i omedelbar närhet av en förolyckad neger. Around blacks, never relax! Even if they're dead. Or if you're beneath them when they're on a theme park ride.
Citera
2022-03-31, 09:00
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Även om han var fysiskt stor så får man inte glömma bort att han bara var 14 år. Ett barn som ville ha roligt tillsammans med sina vänner. Personalen på nöjesfältet är vuxna och utbildade i reglerna som finns och därmed faktiskt ansvarar för hans liv där och då.

Det enda som kvarstår nu är hur många miljoner dollar familjen kommer få i skadestånd.

För nöjesparken hade det kostat minst lika många miljoner enbart i skadestånd att följa sina säkerhetsregler och be en med Tyres alla massmedialt stämningsvänliga egenskaper att kliva av åkattraktionen. Sedan tillkommer alla kostnader för förstörelse under följande negerupplopp.
Citera
2022-03-31, 09:13
Moderator
Lapapps avatar
Vilken fruktansvärd olycka. Håller med om tidigare analyser, främst attraktionskonstruktören, men i andra hand personalen. Den stackars fjortonårige killen skall inte lastas för något. Vidrigt respektlöst att håna honom. De pengar familjen kommer få är ingen tröst för honom och bara mycket ringa tröst för dem.
Citera
2022-03-31, 09:27
Medlem
Citat:
Så jävla typiskt för vårt dekadenta tragiska samhälle att det ska stå någon random snubbe i bakgrunden och filma när man precis blivit mosad mot marken. Hade jag varit där hade jag slängt hans telefon i marken.

Man får komma ihåg att när personen börjar filma - så har han/hon ingen aning om vad som ska hända utan förmodligen filmar för att en kompis/familjemedlem sitter däruppe och man vill filma åket och visa sen. Har själv gjort samma film på min dotter då hon åkte attraktionen på Gröna Lund och inte gjorde jag väl det med tanken på att jag skulle filma ett dödsfall!

Felet personen gjort är ju att DELA filmen på nätet istället för att lämna över allt till polisen
Citera
2022-03-31, 09:47
Medlem
DraconianTimess avatar
R.I.P. och han hamnade i den klassiska fällan.
Jag brukar numera hålla mig borta från diverse skitkaruseller.

En händelse på Malmöfestivalen fick mig att tänka om:
Åkte i någon karuselljävel som snurrade runt i hög hastighet. Satt där med en annan biffig snubbe och när den åkte igång så upptäckte vi att bygeln som skulle hålla oss på plats inte fungerade.
Jag satt ytterst och klamrade mig fast medan snubben trycktes mot mig i en jävla mardrömsfärd utan dess like. Försökte påpeka det för personalen senare, men ingen av dem fattade varken svenska, engelska eller polska.

Slutsats: Jag är man och hetrosexuell. Vill ha närhet av andra kvinnor. Den största närhet jag någonsin fått uppleva är av en annan snubbe i en karusell på Malmöfestivalen.
Kuriosa: Snubben jag åkte med hade en Ralph Lauren tröja. Det vet jag eftersom jag hade Polo Ralph Lauren märket avtryckt i flabben efter åkturen.

Efter detta har jag varit restriktiv med karuseller och mina framtida barn tänker jag inte sätta i någon jävla åkattraktion som går ut på att ägaren vill tjäna en hacka.
Citera
2022-03-31, 10:14
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har åkt liknande men kanske inte lika höga på nöjesparker i Sverige och jag har inget minne av att man trycks framåt så jag undrar om han var väldigt framåtlutad under färden ner?

Stolarna tiltade framåt tydligen. Alltså trycks man mot bygeln (utåt) och neråt samtidigt när den bromsar in. Om bygeln inte buktar ut som den gjorde för Tyre tar den emot men nu gled han ur mellan stolen och bygeln.
Citera
2022-03-31, 10:45
Medlem
Ferhs avatar
Läste att familjen vill att hela åkattraktionen ska rivas och att man istället ska bygga en staty av den feta negern i dess ställe. Tydligen hade han även samma dag blivit nekad att få åka på flera andra liknande karuseller där just eftersom han var för fet, och han var tydligen vid liv ett tag efter fallet men man kunde inte göra hjärt-lungräddning eftersom han låg på magen och var så fet att man inte lyckades vända på honom.

De borde ha haft bättre säkerhet, men fettot borde även ha haft tillräckligt med omdöme att förstå att det skulle kunna sluta illa.
Citera
2022-03-31, 11:52
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Man får komma ihåg att när personen börjar filma - så har han/hon ingen aning om vad som ska hända utan förmodligen filmar för att en kompis/familjemedlem sitter däruppe och man vill filma åket och visa sen. Har själv gjort samma film på min dotter då hon åkte attraktionen på Gröna Lund och inte gjorde jag väl det med tanken på att jag skulle filma ett dödsfall!

Felet personen gjort är ju att DELA filmen på nätet istället för att lämna över allt till polisen

Menar ju inte han som filmer den. Om du kollar längre bak så ser du en man som springer fram och ser att han ligger mosad varpå han tar fram mobilen och börjar filma. Sedan dyker det även upp bekanta till mannen.
Citera
2022-03-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Man får komma ihåg att när personen börjar filma - så har han/hon ingen aning om vad som ska hända!

Fast nu skrev personen om människan som filmar i bakgrunden och inte själva filmen vi ser.

Och hur kan folk skylla på och få det till en 14 årig pojke/killes fel? 100% personalens fel!
Citera
2022-03-31, 12:47
Medlem
okok1s avatar
Att karusellen lutar framåt vid en kraftig inbromsning var nog ingen bra idé. Om anordningen inte håller betyder det att man kommer slungas ut.

Om det är säkert upp till 130 kg men dödligt vid 145 kg så låter det inte direkt säkert... håller den ens för 135 kg? Vad händer när utrustningen har slitits lite? Då håller den ännu sämre...
Citera
2022-03-31, 12:48
Medlem
Citat:
Menar ju inte han som filmer den. Om du kollar längre bak så ser du en man som springer fram och ser att han ligger mosad varpå han tar fram mobilen och börjar filma. Sedan dyker det även upp bekanta till mannen.
Ah, ok. Det hade jag inte alls sett
Citera
2022-03-31, 12:50
Medlem
Andy Frains avatar
Hade varit festligt att se ifall det var uppskjutet istället för fritt fall, jävlar vilken flygtur grabben fått innan dom fick skrapa upp honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in