2022-03-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Att döpa barnet till "Tyre" borde falla under samma brottsrubricering.
.
Han hade rejäla bilringar, så det var väl passande.
Citera
2022-03-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Helt otroligt hemskt.

Måtte människor lära sig att inte riskera sina liv för meningslös underhållning. Det är overkligt och falskt att gå på tivoli och nöjesfält. Tramsigt.

Menar du att det finns tillräckligt meningsfull underhållning för 14-åringar att riskera livet för?
Citera
2022-03-31, 13:04
Medlem
Computerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har åkt liknande men kanske inte lika höga på nöjesparker i Sverige och jag har inget minne av att man trycks framåt så jag undrar om han var väldigt framåtlutad under färden ner?

Ja, den aktuella attraktionen lutar säten framåt när man når toppen, strax innan fallet börjar. Så vid den hårda inbromsningen så lär en stor del av kraften riktas mot bygeln och dess mekanisk. Mer så än sätet.
Citera
2022-03-31, 13:08
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
Han hade rejäla bilringar, så det var väl passande.
Nu är han re-tired.
Citera
2022-03-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Han var för stor kroppsligt sett och flera andra attraktioner hade nekat han innan men just denna attraktion gick bra. Vad har vi lärt oss? Är man fet ska man inte åka dessa grejer. RIP
Nä det borde finnas VUXEN personal som påpekar det. Att avvisa ngn för att den är för fet är ju inte det lättaste(?) men handlar det om liv och död så MÅSTE man göra det. Kanske var det en nyanställd liten junior som jobbade vid attraktionen den aktuella kvällen för det är knappast ett attraktivt jobb!? Tänker Gröna Lund! Vilka jobbar där?
Citera
2022-03-31, 14:22
Medlem
Hartlams avatar
Killen var för stor, dåligt fastspänd (om fastspänd övh) och vägde 145kg. Personalen och företaget kommer stå till svars.
Citera
2022-03-31, 14:34
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetname
Fast nu skrev personen om människan som filmar i bakgrunden och inte själva filmen vi ser.

Och hur kan folk skylla på och få det till en 14 årig pojke/killes fel? 100% personalens fel!

Standard att ungar försöker komma på karuseller trots de är för korta, långa eller väger för lite/mycket tänker jag. Ingen vill ju bli nekad varenda karusell deras polare ska med i.
Citera
2022-03-31, 14:40
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Trots att det är fruktansvärt obehagligt går man fram. En äldre herre på cykel (ca 85-90) blev påkörda av en bil en bit bakom mig, då jag promenerade. Hörde en smäll och folk som skrek.

Jag rusade fram. Ingen vågade gå nära mannen. Han hade 3 öppna frakturer. Käken hängde i skinnet och han hade en fraktur på skallbenet. Nu i efterhand förstår jag att det inte var ”vatten” och blod som ränn ut. Det var från hjärnan.

Det var en fruktansvärd och banal syn. Men jag kunde prata med SOS. Information om puls, andning lyckades jag fumla fram. När jag skulle kontrollera pupillerna så vaknade han.

Och även om han inte överlevde och redan säkerligen hade hjärnskador (baserar det på hur pupillerna såg ut) så tror jag nog att han uppskattade att någon höll hans hand och pratade lugnt med honom tills han slutade andas och jag började med inblåsningar tills ambulanspersonal anlände och tog över.

Även om någon är ”borta”, avliden eller i koma tycker jag det handlar om respekt gentemot våra medmänniskor.

Tragisk olycka, för alla.

Det var enormt fint av dig. Han slapp känna sig ensam sina sista andetag!
Klarar inte heller se skadade ligga ensamma. Förstår att många drabbas av chock. Men man undrar ändå vart hjärtat sitter på många..
Citera
2022-03-31, 16:58
Medlem
idjits avatar
Hemskt. Har själv nojat över det där varje gång man är på Grönan..

Är det nån som vet om 14-åringen testats positivt för covid förresten? Blir det i så fall ett "död med covid"-fall efter ett sådant högt fall?
Citera
2022-03-31, 18:01
Medlem
Kh4ns avatar
Man kan säkert se det komiska i detta, som man sett online och i denna tråd, men måste säga att detta är jävligt tragiskt. Särskilt när man läser detta stycke:

Citat:
Johnson was the one who dropped Tyre off at the park on Thursday. She said he told her he wanted to ride the swing.

“I said ‘OK. Ride it twice, and ride it for me, too,'” Johnson said. “He called me back about 7 minutes later. He said ‘They said I’m too big. I can’t ride’.”

Johnson said she told Tyre to try another ride, the SlingShot, but he was also told he was too big. He told her there was one more ride he was going to try.

It was the Orlando FreeFall.

“He called me and he say, ‘They let me ride. I can ride. I can ride,'” she remembered him telling her before getting on it. “I didn’t know it would be my last time talking to him alive. He just wanted to ride and have a good time.”

https://miami.cbslocal.com/2022/03/30/tyre-sampson-fell-death-orlando-ride-turned-away/

Trots sin storlek så bara ett barn, och jag får inte någon bild av honom som en illvillig individ, utan han verkar endast ha velat ha roligt.
Citera
2022-03-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Även om han var fysiskt stor så får man inte glömma bort att han bara var 14 år. Ett barn som ville ha roligt tillsammans med sina vänner. Personalen på nöjesfältet är vuxna och utbildade i reglerna som finns och därmed faktiskt ansvarar för hans liv där och då.

Det enda som kvarstår nu är hur många miljoner dollar familjen kommer få i skadestånd.

Hade det varit en vit svensk kille så skulle du "gråtit" här på FB och tyckt synd om familjen. Nu var det ju bara en "neger" så han fick skylla sig själv.
Finns många som verkar tro att 14-åringar är idioter. De är sällan det. Han visste vad han gjorde och han tog risken. Jag har fullständig förståelse för att han ville åka med polarna men han visste att han hade nekats andra åkturer. En stor jävla varning det. Han visste att det var en livsfara för annars skulle de ju ha låtit honom åka på de andra grejerna också. Hans polare var ena idioter som inte såg till att han inte åkte. Var alla verkligen tvungna att åka samtidigt och sen stod han kvar och tittade på!?

De som jobbar på nöjesparker är säkert ansvarsfulla i de flesta fall men man måste ta ansvar själv också. Står det i reglerna att man max får vara 130kg så ska man skärpa sig och inte försöka smita in och åka ändå. Du kan dö. Personalen lär väl inte bry sig så jättemycket då det inte är de som dör och det är väl knappast de som tvingas att betala skadestånd.

Varför tror folk att jag skulle gråta om någon människa, som jag inte ens känner, dog i en skyll-dig-själv-situation?
Citera
2022-03-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Finns många som verkar tro att 14-åringar är idioter. De är sällan det. Han visste vad han gjorde och han tog risken. Jag har fullständig förståelse för att han ville åka med polarna men han visste att han hade nekats andra åkturer. En stor jävla varning det. Han visste att det var en livsfara för annars skulle de ju ha låtit honom åka på de andra grejerna också. Hans polare var ena idioter som inte såg till att han inte åkte. Var alla verkligen tvungna att åka samtidigt och sen stod han kvar och tittade på!?

De som jobbar på nöjesparker är säkert ansvarsfulla i de flesta fall men man måste ta ansvar själv också. Står det i reglerna att man max får vara 130kg så ska man skärpa sig och inte försöka smita in och åka ändå. Du kan dö. Personalen lär väl inte bry sig så jättemycket då det inte är de som dör och det är väl knappast de som tvingas att betala skadestånd.

Varför tror folk att jag skulle gråta om någon människa, som jag inte ens känner, dog i en skyll-dig-själv-situation?

Dina ord skulle se väldigt annorlunda ut om detta hände en 14-årig svensk på Gröna Lund.

Han var svart och då finns inte sympatin där. Så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in