2022-03-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
En rätt bra dragning av sörjan i nyhetsinslaget nedan, de kommer säkerligen dugga tätt nu då alla vill visa att de inte alls försökt dölja elefanten i rummet.

Både yt och msm,
Hunter Biden's former business partner 'confesses': Watters
https://www.youtube.com/watch?v=26IgNQ4RaCQ
Nyhetsinslag? Snarare en yvigt pratig krönika för sektens medlemmar, utan någon granskning eller någon närmare genomgång av någonting. Samma slags tugg som förekommer på talk-radio-shower från höger-USA.

Har just skummat igenom de senaste tjugo sidorna eller så av denna tråd (sedan den vaknade till liv igen för ett par veckor sedan), och kan bara skaka på huvudet åt förvirringen, tunnelseendet och oförmågan att hantera kritiska frågor (eller ens läsa innantill) hos MAGA-gänget i tråden.
Citera
2022-03-31, 15:03
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Även svensk media tiger som muren om detta fortsatt, för att dölja elefanten för folket. Jag vill t o m minnas att morgonprogramledaren Jenny på TV4 stolt hade en hemmahosmysintervju på länk med Hunter för inte allt för länge sedan, där inga kritiska frågor ställdes what so ever. Allt för att skönmåla Bidens, på samma sätt som alla medel används för att svartmåla Trump.

Skall bli kul att se om/hur de svenska medierna med Svt och TV4 i spetsen skall hantera detta nu när anden börjar komma ut ur flaskan, eller är de redan sedan länge svensk aktiv gren av mörkläggningsapparaten?
Inte mycket valuta i verklighet vi får för vårt tvångsbetalande för SvenskVinklingsTelevision, det finns en anledning att de såkallade alternativa nyheterna vuxit som de gjort/gör.
Men jag tror att proppen är ur nu, så det kommer säkert att komma nyheter om det i någon nyhetsmasserad variant.
Citera
2022-03-31, 15:10
Medlem
arne99s avatar
Citat:
En rätt bra dragning av sörjan i nyhetsinslaget nedan, de kommer säkerligen dugga tätt nu då alla vill visa att de inte alls försökt dölja elefanten i rummet.

Både yt och msm,
Hunter Biden's former business partner 'confesses': Watters
https://www.youtube.com/watch?v=26IgNQ4RaCQ

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nyhetsinslag? Snarare en yvigt pratig krönika för sektens medlemmar, utan någon granskning eller någon närmare genomgång av någonting. Samma slags tugg som förekommer på talk-radio-shower från höger-USA.

Har just skummat igenom de senaste tjugo sidorna eller så av denna tråd (sedan den vaknade till liv igen för ett par veckor sedan), och kan bara skaka på huvudet åt förvirringen, tunnelseendet och oförmågan att hantera kritiska frågor (eller ens läsa innantill) hos MAGA-gänget i tråden.
Din tolkning,
Jag såg något vitt skilt från dig i inslaget som för övrigt numera har sällskap i ämnet från många andra nyhetsbyråer.
Men som tur är står det var och en fritt att själva se det och göra sin egen bedömning.
Citera
2022-03-31, 16:08
Medlem
Citat:
Din tolkning,
Jag såg något vitt skilt från dig i inslaget som för övrigt numera har sällskap i ämnet från många andra nyhetsbyråer.
Men som tur är står det var och en fritt att själva se det och göra sin egen bedömning.
Ja, jag gör ingen hemlighet av min uppfattning att folk som lyssnat mycket och ivrigt på Rush Limbaugh, Sean Hannity och liknande figurer blir dumma i huvudet (om de inte var det redan tidigare).

Och det är ju i dessa herrars fotspår som Watters vandrar på.
Citera
2022-03-31, 16:20
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ja, jag gör ingen hemlighet av min uppfattning att folk som lyssnat mycket och ivrigt på Rush Limbaugh, Sean Hannity och liknande figurer blir dumma i huvudet (om de inte var det redan tidigare).

Själv så hör jag och läser innehållet i vad olika media försöker förmedla, som nu med ditt exempel Hannity så är han i detta nu så extrem att kärnvapenkrig är helt OK för att markera, så han går numera fet bort, Tucker enda nu på den kanten med någon måtta/förnuft och har oftast innehåll som enkelt går att verifiera.

Antar att du själv kanske använder CNN som källa?

Kanske du inte vet att merparten av de i den ringhörnan numera sett igenom den låga kvaliteten på deras rapportering.

Tuning out! Viewership at scandal-plagued CNN plummets by as much as 90% from last year in both overall audience and in advertiser-coveted 25-to-54 demographic
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10394997/CNN-loses-nearly-90-advertiser-coveted-demographics-overall-total-audience.html
Citera
2022-03-31, 17:51
Medlem
Citat:

Rush Limbaugh har jag faktiskt aldrig lyssnat på, men jag håller med om att Hannity är rätt usel. Dock hade han ju rätt hela tiden beträffande Hunters laptop. När det gäller Joes egen inblandning så styrks ju detta av en stor mängd ebrev och av Tony Bobulinskis vittnesmål som jag föreslår att du tittar på. Även om Boboulinskis vittnesmål bara är en persons utsaga så bekräftar ebreven att han faktiskt hade den affärsrelation han påstod sig ha haft med Hunter och dennes familj och ingen i Bidenklanen har hittills motsagt någon punkt i hans anklagelser om deras korruption.

Det är bra att NYT, CNN och Washington Post till slut har erkänt att laptopen är äkta även om de gör det alldeles för sent. Men de skyddar fortfarande Joe på ett ohederligt vis, de försöker sig på den svåra balansgången att erkänna så mycket de kan om skandalen utan att kasta en skugga över Joe. Men alla som är insatta förstår ju att hela affärsuppgörelsen gick ut på att Joes familjemedlemmar (Hunter och Jim) tjänade pengar på Joes namn. Exakt vilka tjänster Joe sålde vet vi inte, förutom då den sparkade åklagaren i Ukraina som utredde Burisma och enligt utsago planerade att utreda Hunter Biden efter det. Se denna artikel https://nypost.com/2022/03/30/media-avoided-the-ties-between-joe-biden-and-hunters-laptop/

Stör det dig inte alls att de nyhetskällor (och 50 FBI människor) som du litade på och som kallade hela laptops-skandalen för Russia Hoax nu plötsligt har bytt narrativ trots att de fakta de baserar detta på fanns tillgängliga redan innan valet?

Frågar du dig aldrig om de ljög för dig och frågar du dig inte i så fall varför?

Det är inget brott att ha blivit förd om ljuset. Men man bör kunna erkänna för sig själv att man har haft fel. Jag kan erkänna för dig att jag trodde på Colin Powell när han i FN påstod att Saddam hade massförstörelsevapen och jag trodde då att det var en bra idé att invadera Irak för att störta massmördaren Saddam och att det som skulle komma efter säkert skulle bli bättre. Jag hade fel på varje punkt (förutom att Saddam var en brutal mördare) men jag har inga problem med att erkänna detta. Eftersom jag helt saknar inflytande över USAs utrikespolitik är inte heller de miljoner irakier som Bush och Powell mördade på mitt samvete.
Senast redigerad av TomSowell 2022-03-31 kl. 17:54.
Citera
2022-03-31, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Rush Limbaugh har jag faktiskt aldrig lyssnat på, men jag håller med om att Hannity är rätt usel.
Jag delar din uppfattning. Du har helt rätt.
Citera
2022-03-31, 18:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Videon är från CNN och vad som sägs återges i inlägg #4024

Är det vanligt att man behöver agera barnskötare i den här delen av forumet?
LOL. Ja. Det finns en grupp inbitna Trumphatare som valt att bortse från verkligheten i sitt idoliserande av Biden. De menar på fullaste allvar att allt som kan ses som negativt för Biden är bluff och båg och ryska konspirationer. De är snarstuckna, arga och fantastiskt korkade. Faktum är att de är så pass illa däran att många tror att Biden är intellektuellt redig, att Hunter Biden är en trevlig prick som alls inte är korrupt och att alla som inte håller med om detta ingår i en underlig sekt som sprider lögner.

Det är därför de alltid är så arga. De vet att de blivit lurade, men det smärtar dem att erkänna att de är lättmanipulerade och benägna till hysteri.
Citera
2022-04-01, 04:56
Medlem
arne99s avatar
Ett längre segment igen i Watters 31/3 om Hunter, börjar direkt från start med lite "uppvärmning" för att sedan komma in på mer intressant info. Går att se via länken nedan.

Jesse Watters Primetime 3/31/22 | FOX BREAKING NEWS March 31, 2022
https://rumble.com/vz8lzt-jesse-watters-primetime-33122-fox-breaking-news-march-31-2022.html
Citera
2022-04-01, 07:49
Medlem
grey.eagles avatar
Konstigt att det här inte lyfts mer i Svensk media. Konstigt är ordet.
Citera
2022-04-01, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle

T o m den i förrgår startade tråden här, om medias mörkläggning, försvann igår. Märkliga sammanträffanden
Citera
2022-04-01, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle

Ja, och då har ändå Public Service haft tillgång till innehållet där man endast i svepande termer nämner att "det finns transaktioner till kvinnor från bland annat Ryssland och Ukraina med kopplingar till prostitution, men att man varken kan bekräfta eller utesluta att Hunter Biden köpt sex" följt av att de sedan gör reklam för Hunter Bidens nysläppta bok (och SVT som vill låta oss tro att de inte sysslar med reklam). Man nämner visserligen också att datorn innehåller komprometterande uppgifter i form av bilder och filmer av sexuell karaktär men inte ett ord om nakna eller halvnakna barn. Det är journalistik det! SVT bedriver damage control och ingenting annat å deras vän Pedo-Joe Bidens vägnar.

https://www.svt.se/special/hunter-bidens-dator/
Senast redigerad av RobRoys 2022-04-01 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in