Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Ja, jag gör ingen hemlighet av min uppfattning att folk som lyssnat mycket och ivrigt på Rush Limbaugh, Sean Hannity och liknande figurer blir dumma i huvudet (om de inte var det redan tidigare).
Och det är ju i dessa herrars fotspår som Watters vandrar på.
Rush Limbaugh har jag faktiskt aldrig lyssnat på, men jag håller med om att Hannity är rätt usel. Dock hade han ju rätt hela tiden beträffande Hunters laptop. När det gäller Joes egen inblandning så styrks ju detta av en stor mängd ebrev och av Tony Bobulinskis vittnesmål som jag föreslår att du tittar på. Även om Boboulinskis vittnesmål bara är en persons utsaga så bekräftar ebreven att han faktiskt hade den affärsrelation han påstod sig ha haft med Hunter och dennes familj och ingen i Bidenklanen har hittills motsagt någon punkt i hans anklagelser om deras korruption.
Det är bra att NYT, CNN och Washington Post till slut har erkänt att laptopen är äkta även om de gör det alldeles för sent. Men de skyddar fortfarande Joe på ett ohederligt vis, de försöker sig på den svåra balansgången att erkänna så mycket de kan om skandalen utan att kasta en skugga över Joe. Men alla som är insatta förstår ju att hela affärsuppgörelsen gick ut på att Joes familjemedlemmar (Hunter och Jim) tjänade pengar på Joes namn. Exakt vilka tjänster Joe sålde vet vi inte, förutom då den sparkade åklagaren i Ukraina som utredde Burisma och enligt utsago planerade att utreda Hunter Biden efter det. Se denna artikel
https://nypost.com/2022/03/30/media-avoided-the-ties-between-joe-biden-and-hunters-laptop/
Stör det dig inte alls att de nyhetskällor (och 50 FBI människor) som du litade på och som kallade hela laptops-skandalen för Russia Hoax nu plötsligt har bytt narrativ trots att de fakta de baserar detta på fanns tillgängliga redan innan valet?
Frågar du dig aldrig om de ljög för dig och frågar du dig inte i så fall varför?
Det är inget brott att ha blivit förd om ljuset. Men man bör kunna erkänna för sig själv att man har haft fel. Jag kan erkänna för dig att jag trodde på Colin Powell när han i FN påstod att Saddam hade massförstörelsevapen och jag trodde då att det var en bra idé att invadera Irak för att störta massmördaren Saddam och att det som skulle komma efter säkert skulle bli bättre. Jag hade fel på varje punkt (förutom att Saddam var en brutal mördare) men jag har inga problem med att erkänna detta. Eftersom jag helt saknar inflytande över USAs utrikespolitik är inte heller de miljoner irakier som Bush och Powell mördade på mitt samvete.