2022-12-04, 14:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man blev avstängd enbart för att nämna att Laptopen existerade. Utan att posta några bilder.

Användaren jag diskuterar delade bilder. Jag vet inte vilka du syftar på och jag har inte heller försvarat att förbjuda att länka till en nyhetsartikel.

Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Och Twitter hade ju inga problem alls att motivera varför man censurerade New York Post artiklar heller

25.You can see the confusion in the following lengthy exchange, which ends up including Gadde and former Trust and safety chief Yoel Roth. Comms official Trenton Kennedy writes, “I'm struggling to understand the policy basis for marking this as unsafe”:

https://twitter.com/mtaibbi/status/1598834882414727168?s=20&t=McF3XP1LnBA5itSnq2BGtQ

Du är rökt siister

Rökt? På vilket sätt. Jag undrar varför användare tycker att det är censur och katastrof när en presidentkampanj hörde av sig till twitter och bad om att få viss information borttagen, men inte censur när Vita Huset kontaktade twitter för att få bort information. Ingen har lyckats svara på det.

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det vet vi ju alla. Och det ska också framgå av mailen.

EU hotar nu med att censurera och förbjuda Twitter liknande som Putin och CCP och det vet vi varför också.

Ska framgå? Jag har läst mailen. Vilket av dom tänker du på?
Citera
2022-12-04, 15:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Användaren jag diskuterar delade bilder. Jag vet inte vilka du syftar på och jag har inte heller försvarat att förbjuda att länka till en nyhetsartikel.

Rökt? På vilket sätt. Jag undrar varför användare tycker att det är censur och katastrof när en presidentkampanj hörde av sig till twitter och bad om att få viss information borttagen, men inte censur när Vita Huset kontaktade twitter för att få bort information. Ingen har lyckats svara på det.

Det är skillnad beroende på vilken information som ombeds plockas bort. I Trump-fallet handlar det om diverse hånfulla tweets riktade mot Trumps då 10-åriga son. I Hunter Bidens fall handlar det om en mörkläggningskampanj för att förhindra att information når väljarna under en valkampanj. Information som visar att dåvarande presidentkandidatenn son är en crackrökande horkarl som tar mutor till höger och vänster och skickar 10% till sin pappa, som dessutom delade sitt bankkort med sonen. En bakkort som användes för köp av prostituerade. Jag är säker på att du någontsans förstår skillnaden.

White House Asks for Privacy for Trump's Children After Son Barron, 10, Is Bullied Online
https://people.com/politics/barron-trump-white-house-asks-privacy-donald-trump-son-after-online-bullying/
Senast redigerad av Japhy 2022-12-04 kl. 15:49.
Citera
2022-12-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Och ändå kan ingen producera några bevis. Befängt.

Har cirkulerat väldigt mycket information från laptopen på nätet, bilder, filmer m.m. sedan lång tid tillbaka, SVT har t.o.m en special om laptopen:

https://www.svt.se/special/hunter-bidens-dator/

Här kan du gå in och titta:

https://marcopolousa.org/
Citera
2022-12-04, 18:03
Medlem
En av huvudpersonerna i Twitters censurteam är fd FBI-mannen James Baker.
Baker nämns i Taibbis tråd:
https://twitter.com/mtaibbi/status/1598836516553641989?cxt=HHwWisDS8efVmrAsAAAA

New York Post har granskat Baker som inte oväntat har en tveksam bakgrund från "Russian collusion hoax", men sågs som en tillgång av censurgänget på Twitter.

Citat:
However, one familiar name immediately popped out in the first batch of documents released through journalist Matt Taibbi: James Baker. For many, James Baker is fast becoming the Kevin Bacon of the Russian collusion scandals.

Baker has been featured repeatedly in the Russian investigations launched by the Justice Department, including the hoax involving the Russian Alfa Bank. When Clinton campaign lawyer Michael Sussmann wanted to plant the bizarre false claim of a secret communications channel between the Trump campaign and the Kremlin, Baker was his go-to, speed-dial contact. (Baker would later testify at Sussmann’s trial). Baker’s name also appeared prominently in controversies related to the other Russian-related FBI allegations against Trump. He was effectively forced out due to his role and reportedly found himself under criminal investigation. He became a defender of the Russian investigations despite findings of biased and even criminal conduct. He was also a frequent target of Donald Trump on social media, including Twitter. Baker responded with public criticism of Trump for his “false narratives.”
---
After leaving the FBI, Twitter seemed eager to hire Baker as deputy general counsel. Ironically, Baker soon became involved in another alleged back channel with a presidential campaign. This time it was Twitter that maintained the non-public channels with the Biden campaign (and later the White House). Baker soon weighed in with the same signature bias that characterized the Russian investigations.
---
Even inside Twitter, the move raised serious concerns over the company serving as a censor for the Biden campaign. Global Comms Brandon Borrman who asked if the company could “truthfully claim that this is part of the policy” for barring posts and suspending users.

Baker quickly jumped in to support the censorship and said that “it’s reasonable for us to assume that they may have been [hacked] and that caution is warranted.”

Keep in mind that there was never any evidence that this material was hacked. Moreover, there was no evidence of Russian involvement in the laptop. Indeed, U.S. intelligence quickly rejected the Russian disinformation claim.
---
However, Baker insisted that there was a “reasonable” assumption that Russians were behind another major scandal. Faced with a major scandal implicating a Joe Biden in the corrupt selling of access to foreign figures (including some with foreign intelligence associations), Baker’s natural default was to kill the story and stop others from sharing the allegations.
---
The released documents may show why Twitter was so eager to hire Baker despite his role in the Russian collusion controversies. What likely would have been a liability for most companies seemed an actual draw for Twitter. For censors and political operatives in Twitter, Baker likely seemed like a “made man” for a company committed to systemic censorship. He would be working with the chief legal officer at the company, Vijaya Gadde, who functioned as the company’s chief censor.

https://nypost.com/2022/12/03/twitter-files-reveal-james-baker-in-hunter-biden-laptop-scandal/
Citera
2022-12-04, 18:24
Medlem
Kort video som visar hur media sökte hjärntvätta tittarna att innehållet på laptopen handlade om "Russian desinformation". Finns postad tidigare, men värd att se om:

https://twitter.com/0rf/status/1594701684084703232?cxt=HHwWgICwqfGuwqEsAAAA
Citera
2022-12-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kort video som visar hur media sökte hjärntvätta tittarna att innehållet på laptopen handlade om "Russian desinformation". Finns postad tidigare, men värd att se om:

De flesta vill nog inte bli väckta ur "matrixen" utan fortsätter att titta trots att de vet att det hela är lögn ... skrämmande att de har några tittare "mainstream" Nordkorea-tv.
Citera
2022-12-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

De censurerar lika mycket och kör med lika mycket Fake News på 1 dag som "Ryssland" gör på ett sekel så intressant att de ens har "Ryssland" som låtsasursäkt fortfarande. Ska de inte börja att skylla på Marsianer snart, män med Adidasbyxor och gröna dräkter sågs springa från platsen.
Citera
2022-12-04, 19:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är skillnad beroende på vilken information som ombeds plockas bort. I Trump-fallet handlar det om diverse hånfulla tweets riktade mot Trumps då 10-åriga son. I Hunter Bidens fall handlar det om en mörkläggningskampanj för att förhindra att information når väljarna under en valkampanj. Information som visar att dåvarande presidentkandidatenn son är en crackrökande horkarl som tar mutor till höger och vänster och skickar 10% till sin pappa, som dessutom delade sitt bankkort med sonen. En bakkort som användes för köp av prostituerade. Jag är säker på att du någontsans förstår skillnaden.

White House Asks for Privacy for Trump's Children After Son Barron, 10, Is Bullied Online
https://people.com/politics/barron-trump-white-house-asks-privacy-donald-trump-son-after-online-bullying/

Nej, det du länkar har inte med saken att göra. Och jag tycker det är märkligt att skylla Trumps förlust på allt och alla. Nu tror du alltså att Biden hade förlorat om användare på sociala medier kunnat sprida en länk i ~två veckor. Alternativt om det var tillåtet att sprida material från ett Hunter Bidens "perverterade crack-kokain-sextape-email".
Citera
2022-12-04, 19:30
Medlem
Alltså är det verkligen så många som bryr sig om detta? Känns som att Musk försöker hypea detta för att slippa prata om Kanye. Hunter är ett koksat rikemansbarn, en nolla utan särskilt mycket inflytande mer än att han skämmer ut sig och hela sin familj. Vilket Joe Biden redan är rätt duktig på att göra själv.
Citera
2022-12-04, 19:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, det du länkar har inte med saken att göra. Och jag tycker det är märkligt att skylla Trumps förlust på allt och alla. Nu tror du alltså att Biden hade förlorat om användare på sociala medier kunnat sprida en länk i ~två veckor. Alternativt om det var tillåtet att sprida material från ett Hunter Bidens "perverterade crack-kokain-sextape-email".
Jo siister. Länken handlar om VH under Trumps kontakt med twitter. Det du tjatat om att ingen utom du vill svara på.
Citera
2022-12-04, 19:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo siister. Länken handlar om VH under Trumps kontakt med twitter. Det du tjatat om att ingen utom du vill svara på.

Nej, det du länkar är från 2017. Det jag pratar om handlar om 2020 och Trumps direkta kontakter med twitter, inte offentliga uttalanden.
Citera
2022-12-04, 20:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, det du länkar är från 2017. Det jag pratar om handlar om 2020 och Trumps direkta kontakter med twitter, inte offentliga uttalanden.
Vad hände 2020? Vilka direkta kontakter mellan Trump och twitter? Sitter du och fantiserar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in