2022-03-30, 19:01
  #108421
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det ger oss hopp för framtiden. Dom ryska förlusterna är massiva.

Är det någon som gjort/gör en sammanställning av vad de ryska materielförlusterna motsvarar i pengar? Måste vara många miljarder dollar vid detta laget?
Citera
2022-03-30, 19:01
  #108422
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryssland slår till mot religionsfriheten på ockuperade Krim.

Russian-controlled Crimea orders law to ban Ukrainian Orthodox Church

Crimea head Sergei Aksyonov also said that he ordered lawmakers to draft a law that would nationalize all property in Crimea belonging to Ukrainian oligarchs.

https://www.jpost.com/christianworld/article-702722

Det är sedan länge förbjudet att starta religiösa samfund i ryssland. Bara ryskortodoxa kyrkan accepteras. Andra församlingar som funnits sen tidigare har varit under hårt förtryck. Kyrkan i ryssland har ett nära symbios med putin.
Citera
2022-03-30, 19:02
  #108423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bra tryck i Javelin-missilerna. Här har en rysk T-72 fått smaka på en sån, blev inte mycket kvar.
Bilderna är från den 128e bergsjägarbrigaden. Okänt var dom befinner sig exakt, men nånstans på östfronten vid Donbassområdet.

https://t.me/landforcesofukraine/853
Av alla sönderskjutna T-72r att döma fungerar varken sängbottnar eller reaktivt pansar mot moderna vapen
Citera
2022-03-30, 19:02
  #108424
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bra tryck i Javelin-missilerna. Här har en rysk T-72 fått smaka på en sån, blev inte mycket kvar.
Bilderna är från den 128e bergsjägarbrigaden. Okänt var dom befinner sig exakt, men nånstans på östfronten vid Donbassområdet.

https://t.me/landforcesofukraine/853

Misstänker att ammunitionen i tornet smällt o lyft av tornet.
Citera
2022-03-30, 19:03
  #108425
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Inte mycket kvar i de mongoliska butikshyllorna längre. Olivolja fanns mycket av och blöjor börjar ta slut helt. Allt annat tomt, lagren har få produkter att fylla på med.
Citera
2022-03-30, 19:05
  #108426
Medlem
http://www.paulcraigroberts.org
Does the Kremlin Know What it is doing
Citera
2022-03-30, 19:06
  #108427
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Första jag sett under den här krisen.

En Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk över Svarta havet. Det måste väl Putler ändå betrakta som sin egen bakgård.

https://fr24.com/FORTE10/2b52335d

Det är väl ändå en räddningshelikopter? Avsedd att plocka upp piloter från eventuella nedskjutna NATO-plan. Dvs enbart flygande i området för att upprätta skyddet av NATO-plan som eventuellt måste inleda en blixt-attack mot ryska ställningar i Ukraina? Som vid exempelvis användning av CBRN som står för kemiska, biologiska, radiologiska och nukleära vapen.

Jag vet om att det varit frågor om varför USA kör runt med just Black Hawk helikoptar i området dygnet runt.
Citera
2022-03-30, 19:06
  #108428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Samtidigt retirerar decimerade, demoraliserade och stridströtta ryska trupper.

Ryssland får igenom sina krav. Det är bara en transportsträcka nu. Det är över för Zelensky.
Citera
2022-03-30, 19:09
  #108429
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Är det någon som gjort/gör en sammanställning av vad de ryska materielförlusterna motsvarar i pengar? Måste vara många miljarder dollar vid detta laget?



https://www.express.co.uk/news/world/1588330/Russia-news-Ukraine-humiliated-military-damage-grand-scale-destruction-ont

‘Grand scale’ destruction of ‘military superpower' after Russia loses $5bn in equipment
Citera
2022-03-30, 19:09
  #108430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är väl ändå en räddningshelikopter? Avsedd att plocka upp piloter från eventuella nedskjutna NATO-plan. Dvs enbart flygande i området för att upprätta skyddet av NATO-plan som eventuellt måste inleda en blixt-attack mot ryska ställningar i Ukraina? Som vid exempelvis användning av CBRN som står för kemiska, biologiska, radiologiska och nukleära vapen.

Jag vet om att det varit frågor om varför USA kör runt med just Black Hawk helikoptar i området dygnet runt.

Nej, det är en väldigt stor drönare. Den ligger på 52 000 fot så det kan inte vara en helikopter. (16 000 meter)
Citera
2022-03-30, 19:10
  #108431
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Inte mycket kvar i de mongoliska butikshyllorna längre. Olivolja fanns mycket av och blöjor börjar ta slut helt. Allt annat tomt, lagren har få produkter att fylla på med.
Vodkan då?
Citera
2022-03-30, 19:11
  #108432
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
https://www.express.co.uk/news/world/1588330/Russia-news-Ukraine-humiliated-military-damage-grand-scale-destruction-ont

‘Grand scale’ destruction of ‘military superpower' after Russia loses $5bn in equipment
"The Russian side has also been plagued by corruption according to reports which state that Russian troops have stripped bare some equipment that contains gold and precious metals to be sold to supplement their low income."

Sicket tjuvpack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in