Citat:
Ursprungligen postat av
Provia100
Första jag sett under den här krisen.
En Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk över Svarta havet. Det måste väl Putler ändå betrakta som sin egen bakgård.
https://fr24.com/FORTE10/2b52335d
Det är väl ändå en räddningshelikopter? Avsedd att plocka upp piloter från eventuella nedskjutna NATO-plan. Dvs enbart flygande i området för att upprätta skyddet av NATO-plan som eventuellt måste inleda en blixt-attack mot ryska ställningar i Ukraina? Som vid exempelvis användning av CBRN som står för kemiska, biologiska, radiologiska och nukleära vapen.
Jag vet om att det varit frågor om varför USA kör runt med just Black Hawk helikoptar i området dygnet runt.