2022-03-29, 16:02
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, intressant. Det kan ju förklara de där orden "du har förstört allt". Om Emil hade kommit fram till att inte flytta, kanske. Lydia kanske hade letat hus/lägenheter som sjutton, och hittat något, och då "sviker" (om man kan säga så) han de planerna.

Min spekulation.

Enligt min kännedom är det precis vad de hade gjort. Letat annat boende.
2022-03-29, 16:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
äru trög har fan sakt det läs om istället han skulle förlora barns så han han fick knappt ha barns för nä o flytta skulle han förlorat. lidia försökte jälpa han asså du fattaringe de ville bort ifrån detta..Nä inte is dit de skulle flytta. ni moste läsa på va ja säjer för pallarna ej som ett eko rabbla här

Tyvärr är detta en extremt trög ekotråd pga vissa som skriver här, i mitt tycke.

Så det var Emils små barnns morsa som satte käppar i hjulen, den han rätt nyligen separerat från?

Vet du om de redan fixat ett nytt ställe att bo på?

Jag förstår att de ville bort från Bålsta, baserat på hur tråden ser ut.....
2022-03-29, 19:48
Medlem
Citat:
mannen du har missförståt asså. det va en här inne som hela tid drog in brudens mossa å fassa va å då sa ja bara att inge ska dra in min mossa å fassa va. bara så djävla onödit

Ja, det hade sannerligen varit onödigt!

Alltså att dra in din "mossa å fassa" i tråden. Men varför skulle nån dra in dina föräldrar i tråden, du som precis har hoppat in här?

Säg gärna varför du ens kommer på en sån märklig tanke, jag har aldrig stött på en sån konstig oro -eller vad vi nu skall kalla det, och ändå har jag följt Flashback i många, många år.
Senast redigerad av Carinah78 2022-03-29 kl. 19:50.
2022-03-30, 09:09
Medlem
Citat:
Tyvärr är detta en extremt trög ekotråd pga vissa som skriver här, i mitt tycke.

det var Emils små barnns morsa som satte käppar i hjulen, den han rätt nyligen separerat från?

Om vi nu alla gemensamt skulle ta och börja titta på ditt inlägg lite i omvänd ordning och därför börja med det fetade i slutet, så är det ju så att tråden får det utseende, den utformning, som postarna gör den till.
Du t ex har som vana att inte replikera när du får frågor från konton du ogillar. Du uppvisar bristande netikett, Antoinette.

Ang det fetade i mitten av ditt inlägg:
Är du medveten om att med det sättet att skriva som du där gör, du därmed sprider ett negativt påstående om en person? Begreppet "sätta käppar i hjulen" är klander.
Du klandrar alltså de yngsta barnens mamma baserat på en uppgift som lämnats av ett uppenbart fejkkonto, något som du tycks vara helt omedveten om.
Jag har i ett annat inlägg till dig bett dig utöva källkritik. Den uppmaningen har helt klart klingat för döva öron.

Ang det inledande fetade:
Om du med "ekotråd" syftar på att nånting ständigt återkommer, att det ekar, så är väl dina återkommande inlägg om att det brutala mordet på en fyrabarnspappa skulle ha berott på "en olycka", något som ekar här alltför ofta?

Emil dog inte pga en "olyckshändelse".
Emil blev mördad.
Lydia Barth mördade Emil.
2022-03-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför har du inte kommit in i tråden förens nu? Det är ju snart ett år sen mordet skedde?

Citat:
Skit du i de mannenn
Ja, det där med netikett är tydligen inte så lätt..

Men jag har lite frågor till dig Chrillebanans. Vore skoj att få svar på dem.
När du nu märker hur dina inlägg feltolkas och skapar en väldig massa oklarheter, vad kommer det sig då att du inte ser till att utnyttja de rättstavningsprogram som gratis finns på nätet? Då skulle ju "mossan å fassan" bli 'mor och far'. Det ser ju bra mycket trevligare ut, mer respektfullt liksom och det var ju respekt du ville att man skulle visa dina föräldrar, det var andemeningen i det inlägg där du försökte dig på att för kontot Cedderik förklara vems barn du inte är.

Du tycker att det vore "djävla onödit" om nån skulle kritisera dina föräldrar och det kan jag verkligen hålla med dig om. Ja, förutsatt då att dina föräldrar inte betett sig olämpligt som de där föräldrarna som ordnade en egen variant på 'The Boston tea party' i Uppsala tingsrätt.

Som kompis till Emil, vilket du utger dig för att vara, så kanske du var på plats där i tingsrätten? Du är ju, enligt egen uppgift, också kompis med Lydia Barth, henne du märkligt nog har benämnt både "slynan" och "bruden", men jag tänker att hon kanske hade uppskattat att se dig där bland åhörarna, tror du inte det?

Delar du kontot MA:s uppfattning om att det avsiktliga dödandet av din kompis "lillen", dvs Emil, att det skulle ha berott på "en olyckshändelse"?
2022-03-30, 16:02
Medlem
Citat:

Så det var Emils små barnns morsa som satte käppar i hjulen, den han rätt nyligen separerat från?

ja de har du fan rätt i bruden, vissa e tröga som satan
nä inge ny bosta va ja vet inge ja hört asså
2022-03-30, 16:57
Medlem
Citat:
ja de har du fan rätt i bruden, vissa e tröga som satan
nä inge ny bosta va ja vet inge ja hört asså
Men du har ju hört att hon, Lydia och vars föräldrar blivit kritiserade här i tråden, hon har fått ny bostad. Vad tycker du om det?

Kritiken mot Lydias föräldrar gjorde dig så upprörd så att du postade inlägg som blev svåra att förstå. Och din upprördhet blev ännu svårare att förstå. Kan du förstå det, Chrillebananas?

Att du i ditt svar till kontot MA väljer att använda ordet "bruden" det gjorde du väl för att försöka normalisera ordet? Som att du till vardagsslag kallar kvinnor för "brudar" och "slynor". Tror inte att många av de alerta i denna tråd låter sig luras.
Inte av ditt tillgjort usla språk heller, så varför skriver du medvetet så usel svenska?
2022-03-30, 17:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
äru trög har fan sakt det läs om istället han skulle förlora barns så han han fick knappt ha barns för nä o flytta skulle han förlorat. lidia försökte jälpa han asså du fattaringe de ville bort ifrån detta..Nä inte is dit de skulle flytta. ni moste läsa på va ja säjer för pallarna ej som ett eko rabbla här
Men lägg ner ditt troll.
Inte ens en människa med dyslexi skulle stava så jävla dåligt som du gör.

Ska du ge dig på och ljuga så gör det trovärdigt, nu gjorde du bort dig på första meningen..😅
2022-03-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Väl talat!!
Orkar knappt gå in i tråden längre pga touretten och så kom det en ny/gammal dåre till..
Håller med.. Dom suspekta filurerna avlöser varann här
Men med en kvinna som Lydia med ett så suspekt liv återfinns väl både tomtar och troll i vänskapskretsen. 🙈

Ni som känner Lydia. Vet ni om hon hotat sina pojkvänner tidigare med gevär? Eller har hon BARA tidigare kastat brandsläckare?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-03-30 kl. 17:54.
2022-03-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Håller med.. Dom suspekta filurerna avlöser varann här
Men med en kvinna som Lydia med ett så suspekt liv återfinns väl både tomtar och troll i vänskapskretsen. 🙈

Ni som känner Lydia. Vet ni om hon hotat sina pojkvänner tidigare med gevär? Eller har hon BARA tidigare kastat brandsläckare?

Du och Gold94 är kvar i tråden därför att....?????. Det är väl ingen som hotar er med ett gevär

Nej innan hon fick vapenlicens så hotade hon pojkvännerna med pilbåge och ibland med slangbella.

Nej det var första och enda gången hon kastade en brandsläckare men före det så kastade hon enbart varpa, jävligt duktig var hon också.
2022-03-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Du och Gold94 är kvar i tråden därför att....?????. Det är väl ingen som hotar er med ett gevär

Nej innan hon fick vapenlicens så hotade hon pojkvännerna med pilbåge och ibland med slangbella.

Nej det var första och enda gången hon kastade en brandsläckare men före det så kastade hon enbart varpa, jävligt duktig var hon också.
Fast före det där med varpa så har jag fått höra att hon var väldigt duktig på att kasta lystna blickar! Distriktsmästarinna, rentav.

Men du Lille Hans, du som initialt i tråden inte hade minsta kännedom om denna instabila, vandrande katastrof som stavas Lydia Barth, du har plötsligt återfått minnet?
Farbror Freud. Förstås. Postumterapi.

Berätta nu för tråden är du snäll:
Nådde Lydias lystna blickar dig redan för länge sen? Hade de effekt?
När jag jämför bilden från dopet 2008 på Lydia, då Lida, med Polisens mugshot (med rent skrämmande uppsyn!) från 2021, så är det svårt att tro att det rör sig om samma kvinna.
Vad tycker du om förändringen?

Du har ju berättat att du till påsken skall till Hinseberg och hälsa på Lydia Barth.
Kan du redan nu lova oss en rapport?

Förresten, tänker du samåka med Chrillebananas?
Senast redigerad av Carinah78 2022-03-30 kl. 20:18.
2022-03-30, 20:50
Medlem
Citat:
ja vi hade djävlit skoj på festerna, å de var fler på dessa fester. lillen hade ju även en del av hans andra brudar där, å andra polare.
hur de va som par? ja va fan ska man säja, de va väl fria om man sär så, men samtidit så var lillen avis ibland.
Ja, du Chrillebananas, med tanke på att du jobbar intensivt på att försöka skriva särskolemässigt/ down:igt/ WT:igt/ red neck:igt, så skall vi inte förledas till att tro att du medvetet felanvänder possessivt pronomen i det jag fetat.

Du försöker få oss att tro att Emil hade en del av sina andra brudar där. Du vill ge bilden av Emil som vore han en pascha med sitt harem där på plats.
Är det inte så att du vill försöka föra in lilla Loveangelie i huset, du vet hon som skrev här i tråden att hon trodde att Lydia Barth var Emils kusin?

Förresten har du nån kontakt med Loveangelie nuförtiden?
Ni bör ju ha träffats du och 'hon' på de där vilda, spritiga festerna, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in