2022-03-30, 15:01
Medlem
neiges avatar
Alla pro-putiner bör fråga sig om även Israel har rätt att avancera och ta landområden för att de känner sig hotade? Jämför då läget och storleken på länderna. Jag liksom Trump och Putin föredrog att Assad behåller makten framför ett långt genuint inbördeskrig med terrorsekter inblandade.
Senast redigerad av neige 2022-03-30 kl. 15:03.
Citera
2022-03-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Ryssland har alltid varit en fiende till Sverige. Ryssarna har alltid provocerat Sverige. De svenska piloterna står upp mot ryssinvasionen. Dessa piloter är oerhört starka, utvalda och exemplariska

På 90-talet fanns det svenskar som förnekade sitt svenska ursprung och färgade håret svart för att passa in. Vad kallar DU dessa?

Sossarna och vänstern är de enda som allierar sig med ryssarna. Sverige kommer aldrig att förlora kriget mot dessa ryssförädare.

Du undrar:
- Du är inte sosse va?

- Nej, jag är svensk!
Citera
2022-03-30, 15:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmaggan
Ryssland har alltid varit en fiende till Sverige. Ryssarna har alltid provocerat Sverige. De svenska piloterna står upp mot ryssinvasionen. Dessa piloter är oerhört starka, utvalda och exemplariska

På 90-talet fanns det svenskar som förnekade sitt svenska ursprung och färgade håret svart för att passa in. Vad kallar DU dessa?

Sossarna och vänstern är de enda som allierar sig med ryssarna. Sverige kommer aldrig att förlora kriget mot dessa ryssförädare.

Du undrar:
- Du är inte sosse va?

- Nej, jag är svensk!

Sossarna och vänstern allierar sig ju med Ukraina. Dom håller på Ukraina i kriget. Har du missat det?
Alltså som du presenterar det är det naturligt för svenskar att hata ryssar och Ryssland. Trist. Håller inte med. Vilka färgade håret svart på 90-talet?
Hatar den här invasionen, och den är Putins verk. Ryssar hatar jag inte.
Citera
2022-03-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Putin är en diktator. Han och hans oligarkvänner lever som gudar på ryssarnas bekostnad. Dom mördar eller försöker mörda alla som utgör ett hot. Dom släpade nervgift runt halva London. En oskyldig dog. Flera skadades. Dom sköt ner ett passagerarplan av misstag. Dom hotar världen och mänskligheten konstant. Dom saboterar demokratier i väst.

Nu har dom trampat i skiten ordentligt och det är så jävla kul att se.
Du menar Malmöpolisen, va?
https://imengine.gota.infomaker.io/?uuid=fac7ad79-aacc-5200-b0b7-626d462301da&width=768&height=512&type=preview&sou rce=false&q=90&z=100&x=0.000&y=0.051&crop_w=1.000& crop_h=0.899&function=cropresize

Malmöpolisen har alltid styrts av Socialdemokraterna.

Socialdemokraterna hatar Sverige därför att Ryssland hatar Sverige. (S) är en förening, klubb, parti med stort Sverigefientligt ätverk.
Citera
2022-03-30, 16:14
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ryssland är och har alltid varit jobbiga, under kommunisttiden och nu när de leker kapitalism.
Allt de rör vid förstörs, statsfinansierad doping.
De är som det jobbiga fyllot på bussen med för mycket muskler men med en liten hjärna.
Finns inget med Ryssland som är gott.

statsfinansierad doping vad menar du?

du vet om att rysslands ekonomi är bland de bättre skötta i världen?
Citera
2022-03-30, 16:24
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
statsfinansierad doping vad menar du?

du vet om att rysslands ekonomi är bland de bättre skötta i världen?

https://www.youtube.com/watch?v=iu9B-ty9JCY

Doping i Ryssland var inget som upphörde bara för att muren föll.
Citera
2022-03-30, 16:31
Medlem
Att man skulle hata ryssar bara för att man tycker ett meningslöst krig som endast oligarker och andra politiska pampar tjänar på, där ukrainare och ryssar mördar varandra, är en dum idé är första klassens trams.

Putin hade kunnat försöka lösa konflikten i Donbas på ett långt bättre sätt, både för Rysslands eget bästa och för Ukraina, men eftersom han är en gammal KGB-agent med Napoleon-komplex så lever han endast i föreställningsvärlden att det är ett existentiellt krig mellan honom själv (Ryssland) och USA.

Ryssland och Ukraina är förlorare medan den kabbalistiska globala världsordningen skrattar åt dem i kulisserna.

Putin gick på en fuling här. Förmodligen var det CIA som lurade in honom i kriget genom att fabricera ett förestående angrepp på Donbas.
Citera
2022-03-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
https://www.youtube.com/watch?v=iu9B-ty9JCY

Doping i Ryssland var inget som upphörde bara för att muren föll.

Alla länder dopar sig i idrott. Om endast Ryssland skulle dopa sig skulle de vara överlägsna alla andra länder och kamma hem en majoritet av alla medaljer, vilket inte varit fallet.
Citera
2022-03-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag hatar inte Ryssland och ryssar i allmänhet. Jag tycker t.ex. att deras nationalsång (fd Sovjets) är världens vackraste, Tetris är ett ett genialt spel och Stolichnaya är den bästa vodka jag någonsin druckit. Men jag har inget till övers för Putins invasion av och syn på Ukraina eller de ryssar som ärligt tycker att Putin-regimen gör rätt.

Du vet då också vet att vodkan Stolichnaya inte är ryskt utan producerats i Lettland av Luxemburgbaserade Stoli Group och inte Tetris inte heller då det ägs av Blue Planet Software i Nevada.
Citera
2022-03-30, 17:05
Medlem
Addera "Flyger runt med kärnvapen i vårt luftrum" till min lista.
Citera
2022-03-30, 17:45
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

1. Ryssland är inte den svaga parten, kanske den inkompetenta parten dock. Svaga parten är Ukraina som Putin beslutar sig för att invadera på helt vilda grunder. ”De-nazifiering”, folkmord o andra fantasier.
2. Putin, ärlig? Vilka droger går du på?
3. När var senast Nato en aggresor som invaderade ett land, eller Eu för den delen?

Jag hatar inte Ryssland i övrigt. Det är ett land o folk som förtjänar bättre än styras av ett mafioso vällde.
Senast redigerad av Big Boss 2022-03-30 kl. 17:49.
Citera
2022-03-30, 17:46
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Alla länder dopar sig i idrott. Om endast Ryssland skulle dopa sig skulle de vara överlägsna alla andra länder och kamma hem en majoritet av alla medaljer, vilket inte varit fallet.

Therese Johaug läppglans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in