2022-03-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Varför stoppar de inte kriget Det kan ju Donald trump göra han kan muta soldaterna med att de får 1 miljon kr var för varje vapen de lämnar ifrån sig. Och varför griper ej polisen de som skjuter och krigar i ukraina de håller på med mord. Så nu kan polisen åka och ta dem som krigar och spärra in dem på livstid sen kan de med ta fast putin dvs ryska polisen och vill ej ryska det får väl mongoliska.
Trump som byggde Trump Tower och hade inte råd att betala byggarna som byggde klart projektet och gick hem med tomma fickor? Knappast
Trump blev president för att rädda imperiet som pappan Fred Trump byggde och försökte rensa sin historik hos IRS
Citera
2022-03-30, 10:55
Medlem
hatar ryssar från CSGO och andra spel samt yrkeslivet som hantverkare. Så fort en ryss är inblandad blir allt skit. 100% skit.
Citera
2022-03-30, 11:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det handlar om att väst trånar efter Rysslands enorma framgångar som nation.

I Ryssland blomstrar ekonomin. Livskvaliteten är skyhög och yttrandefriheten gränslös. Arbetslösheten är noll och inkomstklyftorna minimala. Alla ryssar är rika som troll och börskurserna exploderar. Utbildningsnivån är hög och utbredd och omvärldskunskapen ännu högre. Framtidstron är enorm.

Vi ser alla avundsjukt på detta exempel av himmelen på jorden och kan inte acceptera att ryssarna har lyckats så otroligt bra med allt.
Citera
2022-03-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Gör de verkligen det? Drar de sig verkligen tillbaka från Kiev?

Det finns inget sätt i världen att bevisa det. Det enda vi vet är att Ryssland säger att de gör det medan Pentagons satellitbilder säger att de inte gör det i den skala de utlovat utan omgrupperar sig för eventuellt nya angrepp.

Vad som är sant får vi säkert se snart. Men du anser ju själv att allt som kommer från Ryssland är sant och allt från väst är bluff. Då bör du förstå att det finns de som tror att allt från Ryssland är bluff och allt från väst är sant.

Innan du svarar bör du läsa vad jag skrivit.
Citera
2022-03-30, 11:47
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det handlar om att väst trånar efter Rysslands enorma framgångar som nation.

I Ryssland blomstrar ekonomin. Livskvaliteten är skyhög och yttrandefriheten gränslös. Arbetslösheten är noll och inkomstklyftorna minimala. Alla ryssar är rika som troll och börskurserna exploderar. Utbildningsnivån är hög och utbredd och omvärldskunskapen ännu högre. Framtidstron är enorm.

Vi ser alla avundsjukt på detta exempel av himmelen på jorden och kan inte acceptera att ryssarna har lyckats så otroligt bra med allt.
Det är tyvärr exakt så här det faktiskt ligger till. Och en rad exempel på dessa västmakternas sorgliga misslyckanden ges i denna artikel:
https://threadreaderapp.com/thread/1508398726099914756.html
Citat:
In many tapped phone calls between Russian soldiers and their relatives (Russians steal UKR mobile phones, use them, SBU taps) they tell same story:
Citera
2022-03-30, 11:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Innan du svarar bör du läsa vad jag skrivit.
Du skriver inte ironiskt menar du?

För jag uppfattar i varje fall en jävla portion ironi.

Citat:
Det behövs inte. Allt som är negativt för Ryssland är sanningen. I alla fall här på Flashback. Att man drar sig tillbaka från Kiev för att tillfredsställa det fredsavtal som är på gång gäller inte heller det på Flashback.
Citera
2022-03-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ryssland är och har alltid varit jobbiga, under kommunisttiden och nu när de leker kapitalism.
Allt de rör vid förstörs, statsfinansierad doping.
De är som det jobbiga fyllot på bussen med för mycket muskler men med en liten hjärna.
Finns inget med Ryssland som är gott.
Håller med dig helt. Det bästa hade varit om väst arrangerade en kupp, fimpade Putin regimen och satte dit en väst vänlig ledare. På så sätt skulle Ryssland också bli en del i motståndet mot Kina.
Citera
2022-03-30, 12:05
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
Väljer du sida utifrån vem som har mest muskler? Vad är du, 8år?

Enligt dig, vad hade Ryssland för rättighet att ge sig på ett fritt demokratiskt land?
Ukraina utgjorde väl knappast något hot för Ryssland…

I övrigt. Nato är ingen ”övermakt”. Det är typ en fackförening som mindre länder kan ansluta sig till. Dvs om man är ett litet land på 10M människor kanske man inte ensam kan stå upp mot supermakter. Därför ämnar man sig gå ihop för att hjälpa varandra. Dvs i avskräckande syfte för diktatorstyrda länder som tex Ryssland.

Citat:
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
Det finns fortfarande mycket korruption där nere och det är ju en av anledningarna till att Ukraina inte fått gå med i Nato ännu. Men du blir iaf inte kastad i fängelse 15år för att du kallar ett krig ”ett krig”. Och du blir inte giftmördad bara för att du har en annan åsikt.

Citat:
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.
Du verkar inte kunna speciellt mycket om något. Gissar på att du är ett troll, ingen kan ju ha så idiotiska resonemang.

Vart vill du helst bo? I Putinstyrda Ryssland eller i Sverige?
Citera
2022-03-30, 13:51
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Hatar inte ryssar. Ukrainakriget går ju ut över ryssar också. Ryssland kommer att sänkas ekonomiskt hur det än går.
Men jag håller inte på Ryssland i kriget utan hoppas att det kan komma en fredsuppgörelse snart.
Citera
2022-03-30, 13:52
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag hatar inte Ryssland och ryssar i allmänhet. Jag tycker t.ex. att deras nationalsång (fd Sovjets) är världens vackraste, Tetris är ett ett genialt spel och Stolichnaya är den bästa vodka jag någonsin druckit. Men jag har inget till övers för Putins invasion av och syn på Ukraina eller de ryssar som ärligt tycker att Putin-regimen gör rätt.

Håller med, nationalsången är världens vackraste. De ryssar som tycker Putin-regimen gör rätt har gått på propagandan om att hela Ukraina är nazistiskt. De vet inte bättre. Därför hatar jag inte dem heller.
Citera
2022-03-30, 14:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Ukraina har en blå-gul flagga precis som Sverige och det har inte Ryssland.

Det är en god nog orsak enligt min mening.

Blå-gult är alltid blå-gult...
Citera
2022-03-30, 14:42
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag hatar inte Ryssland och ryssar i allmänhet. Jag tycker t.ex. att deras nationalsång (fd Sovjets) är världens vackraste, Tetris är ett ett genialt spel och Stolichnaya är den bästa vodka jag någonsin druckit. Men jag har inget till övers för Putins invasion av och syn på Ukraina eller de ryssar som ärligt tycker att Putin-regimen gör rätt.
Väl formulerat, håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in