Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
Väljer du sida utifrån vem som har mest muskler? Vad är du, 8år?
Enligt dig, vad hade Ryssland för rättighet att ge sig på ett fritt demokratiskt land?
Ukraina utgjorde väl knappast något hot för Ryssland…
I övrigt. Nato är ingen ”övermakt”. Det är typ en fackförening som mindre länder kan ansluta sig till. Dvs om man är ett litet land på 10M människor kanske man inte ensam kan stå upp mot supermakter. Därför ämnar man sig gå ihop för att hjälpa varandra. Dvs i avskräckande syfte för diktatorstyrda länder som tex Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
Det finns fortfarande mycket korruption där nere och det är ju en av anledningarna till att Ukraina inte fått gå med i Nato ännu. Men du blir iaf inte kastad i fängelse 15år för att du kallar ett krig ”ett krig”. Och du blir inte giftmördad bara för att du har en annan åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.
Du verkar inte kunna speciellt mycket om något. Gissar på att du är ett troll, ingen kan ju ha så idiotiska resonemang.
Vart vill du helst bo? I Putinstyrda Ryssland eller i Sverige?