Citat:
Ursprungligen postat av
Supperduper
Blev dömd för olovlig körning för drygt 3 år sedan, farsan och jag övningskörde utan handledartillstånd . Har sökt över 40+ jobb och varje gång har jag blivit tillkallad till intervju och allting har verkligen gått bra tills förfrågan görs om utdrag ur belastningsregistret. Lämnar in pappret och blir nekad jobbet omgående. Istället anställs någon med betydligt svagare kvalifikationer än mig. Blir jätte deppig av det här, hur ska jag liksom kunna gå vidare, måste jag bestraffas ytterligare 2 år innan jag kan bli en del av samhället igen? Behöver hitta ett jobb då mycket runtomkring mig ser dystert ut. Vad för jobb tror ni inte kräver utdrag ur belastningsregistret eller inte lägger någon större vikt vid att man har blivit straffad? Har hittills sökt lagerjobb , säljare, inom hemtjänst, budbil och butik.
Sådana här trådar tror jag inte på till fullo.
Antingen är det någon som ska vara aktivistisk mot Lexbase/MrKoll och hittar på en falsk historia.
Eller så är grunden sann och man "glömmer" bort att säga att förutom EN prick i registret fanns där också stöld, misshandel, narkotikabrott osv.
Men om vi ändå leker med tanken att detta stämmer, hur många gånger av 40+ sökta jobb har du blivit kallad till intervju? Hur många utdrag på dig själv har du skickat efter från polisen?
Hur kan du veta att den som anställs har "betydligt svagare kvalifikationer" än du själv? Du har väl inte läst de andra personernas CV:n? Gick du vidare från intervjun och fick arbete innan du åkte dit för olovlig körning?
Jag har ett mycket okvalificerat jobb i stil med dina exempel. Här sker ingen koll alls via belastningsregistret, finns folk på arbetsplatsen med sexbrott, stölder och narkotikabrott i registret.