2022-03-30, 10:43
Medlem
CHleames avatar
Tjatet i det andra forumet är samma som i alla andra bolag som annonserar FE.
Alla hävdar att FE priset är så lågt att det är oförskämt lågt.

I PM står det klart och tydligt;
“Teckningsförbindelser om totalt cirka 2 MSEK har lämnats av personer i Bolagets styrelse och ledningsgrupp.”
Vilket är en bråkdel av deras aktieandel på ca 20%
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2022/03/28/synact-synact-beslutar-om-en-fullt-garanterad-foretradesemission-om-cirka-150-msek.html

Normalt sett släpps PM 08:30 men Synact visste hur illa det skulle tas emot av marknaden och försökte skadebegränsa med:
“LIVESÄND INTERVJU OM EMISSIONEN 08.30”
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/28/synact-pharma-livesand-intervju-om-emissionen-08-30.html

Sedan fortsatte skadebegränsningen med ytterligare inslag;
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/28/synact-pharma-synact-pharmas-ordforande-ser-okade-mojligheter-till-en-bra-affar-genom-nya-studier.ht ml

2 Dagar senare tvingades Synact till ytterligare skadebegränsning med en Videointervju
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/30/synact-pharma-synact-pharma-intervju-med-ordforande-torbjorn-bjerke.html

Nu hävdar alla i det andra forumet att de ska minsann teckna fullt och dessutom teckna sig för “överteckning”
Erfarenhetsmässigt vet vi att kursen kommer rasa en bra bit under 63 SEK när lösen ska ske och ytterst få förutom garanterna och de med teckningsåtaganden kommer lösa in sin teckningsrätter.

Slutsats handeln med Synact sker ca 8 SEK över vad kursen kommer bli (högst) under inlösen av teckningsrätterna.
Senast redigerad av CHleame 2022-03-30 kl. 10:48.
Citera
2022-03-30, 14:11
Medlem
Bjerke fick idag frågan; "Varför tar dealen så lång tid?"

Hans svar: "Vi är under konfidentialitet med de största bolagen i världen. Vi fick datan slutet av 2021 och en sådan här affär tar 6 till 9 månader eller 12 månader. så det är inget märkligt med det (att vi inte har dealen klar nu). Men vi har ett ansvar att driva bolaget under tiden samtalen fortsätter"

Tänk på detta allesammans.
Det han säger är att affären inte bör vara färdig förens maj-december 2022 eftersom man optimerar dealen och inte tar första bästa anbud.

Ska vi ligga ner och dö tills dess? ska vi ha 0 kronor i kassan framåt sommaren? tror vi det ökar våra chanser? ska vi försena projektet för BP tagaren? Tror ni dem gillar det?
Eller ska vi driva bolaget vidare och kaxa till oss? ska vi fortsätta skapa värde? Vad tycker ni är bäst? Hur hade ni gjort?

Självklart agerar man helt rätt här. Sen är det otur att marknaden är otroligt svag just nu.

Bara för att vi undviker förseningar i projektet och visar framsteg betyder inte det att dealen är mindre aktuell. Things takes time. 4 månader är ingenting inom biotech.

Fundera vidare nu hur du hade sålt in denna share issue om du var vd.
Det enda rimliga är att man trycker på:
1. Vi fortsätter skapa värde i projektet.
2. Vi tror vi kan göra en bättre deal på sikt.
Det är precis det J gör.
"Not sitting on our hands"

Man är tydlig i VARENDA intervju att samtal kommer att fortsätta pågå precis som innan. Inget har ändrats där
Tror ni man spenderat 60% av sin tid på deal making och sitter i konfidentiella samtal samt due dilligence med partners om dealen INTE var aktuell?
Jag säger inte att det KOMMER bli en deal nu, för det vet jag inte.
Jag säger bara att chansen nödvändigtvis INTE minskat pga gårdagens emission.

Jag tror ledningen agerat helt rätt här även om man såklart var besviken igår morse.

"Vi ber våra aktieägare om liite mer tålamod" Säger en småleende torbjörn Bjerke och tillägger "Vi tror AP1189 är det alla väntat på".
Citera
2022-03-30, 14:26
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Bjerke fick idag frågan; "Varför tar dealen så lång tid?"

Hans svar: "Vi är under konfidentialitet med de största bolagen i världen. Vi fick datan slutet av 2021 och en sådan här affär tar 6 till 9 månader eller 12 månader. så det är inget märkligt med det (att vi inte har dealen klar nu). Men vi har ett ansvar att driva bolaget under tiden samtalen fortsätter"

Tänk på detta allesammans.
Det han säger är att affären inte bör vara färdig förens maj-december 2022 eftersom man optimerar dealen och inte tar första bästa anbud.

Ska vi ligga ner och dö tills dess? ska vi ha 0 kronor i kassan framåt sommaren? tror vi det ökar våra chanser? ska vi försena projektet för BP tagaren? Tror ni dem gillar det?
Eller ska vi driva bolaget vidare och kaxa till oss? ska vi fortsätta skapa värde? Vad tycker ni är bäst? Hur hade ni gjort?

Självklart agerar man helt rätt här. Sen är det otur att marknaden är otroligt svag just nu.

Bara för att vi undviker förseningar i projektet och visar framsteg betyder inte det att dealen är mindre aktuell. Things takes time. 4 månader är ingenting inom biotech.

Fundera vidare nu hur du hade sålt in denna share issue om du var vd.
Det enda rimliga är att man trycker på:
1. Vi fortsätter skapa värde i projektet.
2. Vi tror vi kan göra en bättre deal på sikt.
Det är precis det J gör.
"Not sitting on our hands"

Man är tydlig i VARENDA intervju att samtal kommer att fortsätta pågå precis som innan. Inget har ändrats där
Tror ni man spenderat 60% av sin tid på deal making och sitter i konfidentiella samtal samt due dilligence med partners om dealen INTE var aktuell?
Jag säger inte att det KOMMER bli en deal nu, för det vet jag inte.
Jag säger bara att chansen nödvändigtvis INTE minskat pga gårdagens emission.

Jag tror ledningen agerat helt rätt här även om man såklart var besviken igår morse.

"Vi ber våra aktieägare om liite mer tålamod" Säger en småleende torbjörn Bjerke och tillägger "Vi tror AP1189 är det alla väntat på".
Tummen ned
Synact publicerar enbart skadebekämpning och publicerade analyser saknas.
Dessutom har du gång på gång lovat att FE aldrig kommer ske utan att bolaget skulle göra exit eller i värsta fall en RE (BookBuilding) till väsentligt högre pris än ATH på 143 SEK!
Snart under 60 SEK
Senast redigerad av CHleame 2022-03-30 kl. 14:43.
Citera
2022-03-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Tummen ned
Synact publicerar enbart skadebekämpning och publicerade analyser saknas.
Dessutom har du gång på gång lovat att FE aldrig kommer ske utan att bolaget skulle göra exit eller i värsta fall en RE (BookBuilding) till väsentligt högre pris än ATH på 143 SEK!
Snart under 60 SEK

Nej jag har inte gång på gång lovat någonting.
Jag har skrivit vad jag med min erfarenhet har trott kommer ske.

Sen kom kriget och inflationen, har du verkligen så svårt att förstå vilken skillnad det gör?

Under 60 tror jag inte den går då det verkar som om de som kan tecknar fullt.

Jag tecknar fullt och ansöker om så många jag kan givetvis, eftersom AP1189 fortfarande är lika bra/bättre än världens just nu mest sålda läkemedel som säljer för ca 20 miljarder dollar per år, men utan biverkningar.
Det är det som är skillnaden mellan synacts värde och de du försöker jämföra med där marknaderna är obefintliga i jämförelse.

Men fortsätt du att investera enbart efter börsvärde och vilken fas bolaget är i, det verkar ju fungera för dig.

Skulle dock uppskatta om du slutade ljuga/hitta på, och skriva rent nonsens. Å andra sidan kan jag med gott samvete sluta besvara dina lögner I fortsättningen.

Det står klart och tydligt vad pengarna räcker till dvs. Listbyte, (där merparten redan är bekostnad eftersom man tidigare tänkt byta lista december -21) ,start av 2 st studier i RA. fas 2b (fortsättning 12 veckor) och fas2 Dmard 12 veckor, men även uppstart av nya indikationener.
Synact har alltid hållit sina omkostnader låga och klarat vad dom lovat.

Jag är fortsatt trygg i min investering medan du verkar flippa ur över en aktie du aldrig ägt.. lustigt ändå.
Citera
2022-03-30, 19:33
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Nej jag har inte gång på gång lovat någonting.
Jag har skrivit vad jag med min erfarenhet har trott kommer ske.

Sen kom kriget och inflationen, har du verkligen så svårt att förstå vilken skillnad det gör?

Under 60 tror jag inte den går då det verkar som om de som kan tecknar fullt.

Jag tecknar fullt och ansöker om så många jag kan givetvis, eftersom AP1189 fortfarande är lika bra/bättre än världens just nu mest sålda läkemedel som säljer för ca 20 miljarder dollar per år, men utan biverkningar.
Det är det som är skillnaden mellan synacts värde och de du försöker jämföra med där marknaderna är obefintliga i jämförelse.

Men fortsätt du att investera enbart efter börsvärde och vilken fas bolaget är i, det verkar ju fungera för dig.

Skulle dock uppskatta om du slutade ljuga/hitta på, och skriva rent nonsens. Å andra sidan kan jag med gott samvete sluta besvara dina lögner I fortsättningen.

Det står klart och tydligt vad pengarna räcker till dvs. Listbyte, (där merparten redan är bekostnad eftersom man tidigare tänkt byta lista december -21) ,start av 2 st studier i RA. fas 2b (fortsättning 12 veckor) och fas2 Dmard 12 veckor, men även uppstart av nya indikationener.
Synact har alltid hållit sina omkostnader låga och klarat vad dom lovat.

Jag är fortsatt trygg i min investering medan du verkar flippa ur över en aktie du aldrig ägt.. lustigt ändå.
Ordvrängeri
Lovat eller "skrivit vad jag med min erfarenhet har trott kommer ske"
Läs igenom hur du uttrycker dig i inlägget jag citerade igår.
(FB) SynAct Pharma - SYNACT
Citera
2022-03-30, 22:47
Medlem
Dom står och faller med substans 1189, ser ut som dom faller som en sten...kollade runt lite på Bjerke inte direkt mycket att hänga i granen då hans trackrekord inte ser direkt lysande ut.
Och "dealen" verkar vara långt borta, om den ens finns.
Nä här blir det inte någon investering.
Citera
2022-03-31, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Dom står och faller med substans 1189, ser ut som dom faller som en sten...kollade runt lite på Bjerke inte direkt mycket att hänga i granen då hans trackrekord inte ser direkt lysande ut.
Och "dealen" verkar vara långt borta, om den ens finns.
Nä här blir det inte någon investering.

Smart kommentar....
Givetvis står dom och faller med AP1189, det gäller ju alla forskningsbolag och dess kandidater.

Synact har dock visat statistik signifikans i 3 studier och ska nu bara "repetera" samma studie över 12 veckor istället för 4.
Där finns även redan massor av studier som styrker att det kommer bli än bättre resultat över 12 v kontra 4.
En lätt promenad som nu dessutom är finansierad.

Uppenbarligen kollade du inte runt alls, Bara att ta Bjerke som exempel visar din okunskap eftersom han gjort affärer för ca 40 miljarder kronor i sin karriär.
Forskarna i synact anses också vara top 5 i världen på melankortisonsystemet som AP1189 verkar genom.

Dealen är allt mellan ett par veckor/månader upp till 2 år bort, ju längre de kommer i forskningen desto bättre betalt får de. Allt enligt BPs förfrågan.
Citera
2022-03-31, 08:09
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Smart kommentar....
Givetvis står dom och faller med AP1189, det gäller ju alla forskningsbolag och dess kandidater.

Synact har dock visat statistik signifikans i 3 studier och ska nu bara "repetera" samma studie över 12 veckor istället för 4.
Där finns även redan massor av studier som styrker att det kommer bli än bättre resultat över 12 v kontra 4.

Uppenbarligen kollade du inte runt alls, Bara att ta Bjerke som exempel visar din okunskap eftersom han gjort affärer för ca 40 miljarder kronor i sin karriär.
Forskarna i synact anses också vara top 5 i världen på melankortisonsystemet som AP1189 verkar genom.

Dealen är allt mellan ett par veckor/månader upp till 2 år bort, ju längre de kommer i forskningen desto bättre betalt får de. Allt enligt BPs förfrågan.

Har du lagt en enda länk som verifierar dina tankegångar?:

“Nej jag har inte gång på gång lovat någonting.
Jag har skrivit vad jag med min erfarenhet har trott kommer ske.”

Skriver man gång på gång visserligen inlindat på det sättet du anför till försvar att det som nu sker, det har du så många gånger upprepat att vi andra uppfattat det som en ståndpunkt (sanning) från din sida.

Likt löparen och hans svans för några år sedan masserade Placera ABs forum med personliga åsikter som vändes efter behag.
Det bolaget kraschade genom en mängd emissioner och TO inlösen.
Att du säger att 63 SEK kommer/ måste hålla för det är en garanterad FE.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/264113/wntresearch

Eller för den delen Diamyd medical AB som gjorde en Book Building på 28 SEK varpå kursen rasade rätt ned till strax över 10 SEK.

Så med en titt i facit har du inte haft många rätt om Synact (eller rättare sagt det andra forumet (Discorden)).

Följande kommentar:
“Skulle dock uppskatta om du slutade ljuga/hitta på, och skriva rent nonsens. Å andra sidan kan jag med gott samvete sluta besvara dina lögner I fortsättningen.”

Uppfattade jag som om du med äran någotsånär i behåll ville dra dig tillbaks från kommenterandet i Flashback.

Imorgon är det 1 April.
Ska Synact komma med något skämt då? (en teckningsinbjudan tex?)
Senast redigerad av CHleame 2022-03-31 kl. 08:28.
Citera
2022-03-31, 09:14
Medlem
CHleames avatar
I det andra forumet (Discorden) skrivs fortsatt;

"Så länge man inte låter dom brännas inne har man iaf gjort sitt för att garanterna inte ska få dom. Livskvalitet är ju också viktigt"

Dvs man har aldrig diskuterat vad som händer om kursen under inlösen ligger under 63 SEK. (Vem löser in sina teckningsrättigheter till ett högre värde än vad aktien kostar?).
Hela det andra forumet (Discorden) har som ända alternativ att garanterna inte ska få sina aktier utan endast sin ersättning på 24 miljoner.

Om aktiepriset droppar under 63 SEK kommer garanterna under lång tid dumpa Synactaktier och vissa kommer till och med sälja långt under 63 SEK (även garanter får kvitta förlust mot vinst)

Troligen får teckningsrätterna lägsta möjliga pris omgående. Vad gör huvudägarna med sina teckningsrätter? Har de planerat att sälja teckningsrätter för att täcka sin utestående skatteskuld ? ?
Citera
2022-03-31, 09:46
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Smart kommentar....

Eller var det din Discord som inte håller koll på Synacts medarbetere
I det andra forumet (Discorden) hyllas ledningen för sin briljanta förmåga att dupera (få till bra deals) men det andra forumet (Discorden) har aldrig slagits av tanken att Synacts ledning kan vara lika bra på att dupera aktieägarna.
https://cdn.discordapp.com/attachments/548445259802345494/958992714223976498/IMG_5461.png
https://www.affarsvarlden.se/artikel/vd-n-fallde-ut-tva-fallskarmar-pa-fyra-ar-6762368

Enl Placera AB är brevlådeföretaget Synact inte noterat i Skåne.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/03/24/skanska-bolagen-underpresterar.html

https://synactpharma.com/en/contact/
(har Synact ett kontor ens ?)

PS Källhänvisning på påståendet "Allt enligt BPs förfrågan." DS
Senast redigerad av CHleame 2022-03-31 kl. 09:54.
Citera
2022-03-31, 14:05
Medlem
Citat:
Smart kommentar....

Visst var det, just din fåniga hausse bombning ang detta "bolag" fick mig att posta 😁
Luktar lite Fermenta över detta...eller lite, det stinker.
Ang Bjerke...bra på att hoppa fallskärm är han i vilket fall, både med Orexo och Karolinska 😊
Senast redigerad av Raggarslira 2022-03-31 kl. 14:24.
Citera
2022-03-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Eller var det din Discord som inte håller koll på Synacts medarbetere
I det andra forumet (Discorden) hyllas ledningen för sin briljanta förmåga att dupera (få till bra deals) men det andra forumet (Discorden) har aldrig slagits av tanken att Synacts ledning kan vara lika bra på att dupera aktieägarna.
https://cdn.discordapp.com/attachments/548445259802345494/958992714223976498/IMG_5461.png
https://www.affarsvarlden.se/artikel/vd-n-fallde-ut-tva-fallskarmar-pa-fyra-ar-6762368

Enl Placera AB är brevlådeföretaget Synact inte noterat i Skåne.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/03/24/skanska-bolagen-underpresterar.html

https://synactpharma.com/en/contact/
(har Synact ett kontor ens ?)

PS Källhänvisning på påståendet "Allt enligt BPs förfrågan." DS

Tackar för källorna, såg en presentation från 2018 med denne Bjerke fick direkt dåliga vibbar, otroligt att någon kan ha förtroende för denna individ och detta bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in