Citat:
Ursprungligen postat av
Mangocurry
I någon avlyssning pratar de misstänkta om kameror i lägenheten och säger då något om att han (CB) trakasserar henne (assistenten/insidern M) och att hon då typ försvarat sig med att det finns kameror som filmar allt.
I förhör med M frågar förhörsledaren upprepade gånger om hon mottagit pengar från CB utöver lönen. Hon vill inte svara på frågan.
Den förra assistenten har tvärt slutat och fått några månadslöner på ett bräde.
Kan det vara så att M’s motiv till att vara delaktig i brottet bottnar i att hon utsätts för otrevligheter mot betalning och därmed hyser agg mot sin arbetsgivare?!
Jag menar, hon kommer från jobb på Donken, outbildad och får hos CB 35 000/månad. Verkar dumt att kasta bort det jobbet utan en bra anledning…
Jag tror inte bakgrunden är mer mystisk än att Maria är väldigt dum i huvudet, man ska inte underskatta hur idiotiska beslut vissa människor faktiskt kan ta. Schysst jobb, välbetalt med perks som resor till st Tropez och Miami, ny lägenhet med förstahandskontrakt. Låter som en rad faktorer väl värda att vårda. Men som man ger upp för någon luffig tinderdejt som signalerar problem och oduglighet på alla vis som tänkas kan.
Att hon inte ville svara på frågan om betalningar utöver lönen fäster jag inte så stor vikt vid, det är ju ändå hennes svar på nästan alla frågor. Att råna en arbetsgivare som man inte kommer överens med istället för att bara lämna har jag också svårt att se några andra motiv till än att man är - korkad.