2022-03-30, 07:46
Medlem
Dunder90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investigater
Tack för er som dela stämningsansökan och FUP. Jag hade hoppats på mer grejer om HSL nu när de har de inne, tror ni mer grejer kan komma fram och utredas vidare på? Eller hur funkar rättssystemet? Tänker att enligt news så nämns det att ”de står bakom skjutningar och beställningsmord etc…” och om de använts sig av enchro/anom osv skulle de inte kunna fortsätta bygga på case against them nu (om de skulle ha bevis givetvis)?

Sen en annan sak, har alltid haft för mig att HSL kärnan består av betydligt fler än dessa? (bortse från tjejen, hon verkar ha dragits in på senare tid) eller är jag helt bortom flötet?

Detta brott rör ju förbredelse/försökt till grovt rån och inget annat. Det nämns ju ett avvärjt bombdåd i Linköping men mer än så lär det inte bli.
Citera
2022-03-30, 07:51
Medlem
Dunder90s avatar
Det är lustigt att skribenter här inne lägger så mycket energi på polisens blåa kryss i kläderna. Nästan lite gulligt att ni tror dessa killar har tillräckligt med intelligens för att lyfta på små tvättlappar och därefter koppla det till att polisen varit där.

Gällande avlyssningen i Roslagstull är det ju som en film. Snacka om att känna sig r*vkn*llad. Hade betalat mycket för att få vara förhörsledare och slänga fram bevis efter bevis och se deras reaktion. Det är inte helt svårt att röra sig där uppe vid Roslagstull, så att polisen fysiskt kan ha stått och lurat är inte helt otroligt. Mycket studenter som rör sig i området.
Senast redigerad av Dunder90 2022-03-30 kl. 08:01.
Citera
2022-03-30, 08:55
Medlem
Lite korkat faktiskt med blåa kryss på helt nya inplastade kläder. Speciellt när det finns UV-pennor som kan ses via UV lampa istället.
Citera
2022-03-30, 09:08
Medlem
3illos avatar
Finns det någon FuP i ärendet som är ute på snurr?
Citera
2022-03-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3illo
Finns det någon FuP i ärendet som är ute på snurr?

Här:

Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent
https://easyuploader.io/EKJG45VdqYlDmyQ

Trevlig läsning!
Citera
2022-03-30, 09:44
Medlem
grey.eagles avatar
Framkommer det någonsin hur mycket tid som poliserna lägger på typ ett sånt här ärende?

Måste ju vara minst 1000 timmar, a minimum 800 kr/timmen. Skulle vara kul o veta, det gnälls ju när de ska bevaka fotbolls evenemang att det kostar, men va kostar sånt här då.
Citera
2022-03-30, 09:53
Medlem
Ingen som har bild på tipsaren Maria?
Fanns bara bilder på dhl rånarna i fup. Marias bild när hon greps borde väl funnits med också?
Citera
2022-03-30, 10:38
Medlem
Finns hela FUP eller är det bara en del?
Citera
2022-03-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangocurry
I någon avlyssning pratar de misstänkta om kameror i lägenheten och säger då något om att han (CB) trakasserar henne (assistenten/insidern M) och att hon då typ försvarat sig med att det finns kameror som filmar allt.

I förhör med M frågar förhörsledaren upprepade gånger om hon mottagit pengar från CB utöver lönen. Hon vill inte svara på frågan.

Den förra assistenten har tvärt slutat och fått några månadslöner på ett bräde.

Kan det vara så att M’s motiv till att vara delaktig i brottet bottnar i att hon utsätts för otrevligheter mot betalning och därmed hyser agg mot sin arbetsgivare?!

Jag menar, hon kommer från jobb på Donken, outbildad och får hos CB 35 000/månad. Verkar dumt att kasta bort det jobbet utan en bra anledning…
Jag tror inte bakgrunden är mer mystisk än att Maria är väldigt dum i huvudet, man ska inte underskatta hur idiotiska beslut vissa människor faktiskt kan ta. Schysst jobb, välbetalt med perks som resor till st Tropez och Miami, ny lägenhet med förstahandskontrakt. Låter som en rad faktorer väl värda att vårda. Men som man ger upp för någon luffig tinderdejt som signalerar problem och oduglighet på alla vis som tänkas kan.
Att hon inte ville svara på frågan om betalningar utöver lönen fäster jag inte så stor vikt vid, det är ju ändå hennes svar på nästan alla frågor. Att råna en arbetsgivare som man inte kommer överens med istället för att bara lämna har jag också svårt att se några andra motiv till än att man är - korkad.
Citera
2022-03-30, 13:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Finns hela FUP eller är det bara en del?
Jag skulle tro att det finns fler bilagor. Oklart dock om dessa i så fall är helt sekretess, eller just nu prövas och kommer släppas maskade.
Citera
2022-03-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag skulle tro att det finns fler bilagor. Oklart dock om dessa i så fall är helt sekretess, eller just nu prövas och kommer släppas maskade.

Nej, det är hela FUP.

Övrig information har troligen lyfts över till andra utredningar internt.
Citera
2022-03-30, 14:44
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo-Frodnell
Ingen som har bild på tipsaren Maria?
Fanns bara bilder på dhl rånarna i fup. Marias bild när hon greps borde väl funnits med också?

Finns en lite suddig bild när hon står i porten i FUP.
Får ingen träff på henne på ratsit på vare sig namn eller personnummer, har hon skyddad identitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in