2022-03-29, 17:53
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Kul att dom går runt med damväskor, planerar att stjäla damväskor och köper dambyxor på Jula.
Haha vilket gäng på Jula. Varför köpte de dambyxor? Var herrbyxorna slut?
Har jag uppfattat det rätt. Någon i hemtjänstpersonalen tipsade HSL killarna? :O
Citera
2022-03-29, 17:57
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Haha vilket gäng på Jula. Varför köpte de dambyxor? Var herrbyxorna slut?
Har jag uppfattat det rätt. Någon i hemtjänstpersonalen tipsade HSL killarna? :O

vilse leda kanske?
Citera
2022-03-29, 18:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför skriva värdet på allt när dom ändå inte kom i närheten?

som att skriva banken hade 100mille fast dom kom inte ens innanför dörren

Förmodligen för att påvisa att det fanns anledning att försöka råna BO. Om det inte funnits bevis för så stora tillgångar i lägenheten hade väl försvarsadvokaterna hävdat "Vadå, varför skulle min klient vilja råna dessa människor, inga bevis finns för att det ens fanns värdesaker alls att tala om i lägenheten den aktuella dagen".
Citera
2022-03-29, 21:16
Medlem
I någon avlyssning pratar de misstänkta om kameror i lägenheten och säger då något om att han (CB) trakasserar henne (assistenten/insidern M) och att hon då typ försvarat sig med att det finns kameror som filmar allt.

I förhör med M frågar förhörsledaren upprepade gånger om hon mottagit pengar från CB utöver lönen. Hon vill inte svara på frågan.

Den förra assistenten har tvärt slutat och fått några månadslöner på ett bräde.

Kan det vara så att M’s motiv till att vara delaktig i brottet bottnar i att hon utsätts för otrevligheter mot betalning och därmed hyser agg mot sin arbetsgivare?!

Jag menar, hon kommer från jobb på Donken, outbildad och får hos CB 35 000/månad. Verkar dumt att kasta bort det jobbet utan en bra anledning…
Citera
2022-03-29, 21:40
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangocurry
I någon avlyssning pratar de misstänkta om kameror i lägenheten och säger då något om att han (CB) trakasserar henne (assistenten/insidern M) och att hon då typ försvarat sig med att det finns kameror som filmar allt.

I förhör med M frågar förhörsledaren upprepade gånger om hon mottagit pengar från CB utöver lönen. Hon vill inte svara på frågan.

Den förra assistenten har tvärt slutat och fått några månadslöner på ett bräde.

Kan det vara så att M’s motiv till att vara delaktig i brottet bottnar i att hon utsätts för otrevligheter mot betalning och därmed hyser agg mot sin arbetsgivare?!

Jag menar, hon kommer från jobb på Donken, outbildad och får hos CB 35 000/månad. Verkar dumt att kasta bort det jobbet utan en bra anledning…
Jag såg ingen finansiell utredning ang hennes eller någon annan av de åtalades ekonomi i FUP bilagan som finns i tråden. Sannolikt var det vit lön, men fått en del svart? Alt utfört extra tjänster. Inte osannolikt. Som du skrev från Mc Donalds till 35k i månaden. Till att sälja sin arbetsgivare.
Citera
2022-03-29, 21:43
Medlem
Pandalina4s avatar
När polisen avlyssnat deras möten utomhus, har de gjort det via trojan i mobil eller via bilarna, eller har polisspanare på plats såpass bra utrustning att de kan spela in?
Citera
2022-03-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
När polisen avlyssnat deras möten utomhus, har de gjort det via trojan i mobil eller via bilarna, eller har polisspanare på plats såpass bra utrustning att de kan spela in?

Enligt fup är det hemlig rumsavlyssning som skett vid en plats utomhus
Citera
2022-03-29, 22:38
Medlem
Citat:

Enligt fup är det hemlig rumsavlyssning som skett vid en plats utomhus
Citera
2022-03-29, 23:03
Medlem
Det måste kännas jävligt surt för en kriminell att polisen har haft så här bra koll på läget hela tiden.

Den här gången var det aina som finta fint som dom säger i orten när kriminella lurar polisen.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-03-29 kl. 23:05.
Citera
2022-03-30, 01:34
Medlem
Att ha särskild adress till Husby Travel verkar vanligt. Dyker upp regelbundet i FUParna.
Citera
2022-03-30, 03:26
Medlem
Tack för er som dela stämningsansökan och FUP. Jag hade hoppats på mer grejer om HSL nu när de har de inne, tror ni mer grejer kan komma fram och utredas vidare på? Eller hur funkar rättssystemet? Tänker att enligt news så nämns det att ”de står bakom skjutningar och beställningsmord etc…” och om de använts sig av enchro/anom osv skulle de inte kunna fortsätta bygga på case against them nu (om de skulle ha bevis givetvis)?

Sen en annan sak, har alltid haft för mig att HSL kärnan består av betydligt fler än dessa? (bortse från tjejen, hon verkar ha dragits in på senare tid) eller är jag helt bortom flötet?
Citera
2022-03-30, 05:22
Medlem
Citat:

Jag tror inte att det enbart hänger på tekniken. Den har nog funnits där ute på marknaden en längre tid. Problemet har nog snarare varit hur och när polisen rent lagmässigt har fått använda sig av avancerad avlyssningsteknik.

Lagarna har, vill jag minnas, ändrats så att det har blivit lättare för polisen att få tillstånd till avlyssning redan i ett tidigt skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in