2022-03-30, 12:25
Medlem
Blev dömd för olovlig körning för drygt 3 år sedan, farsan och jag övningskörde utan handledartillstånd . Har sökt över 40+ jobb och varje gång har jag blivit tillkallad till intervju och allting har verkligen gått bra tills förfrågan görs om utdrag ur belastningsregistret. Lämnar in pappret och blir nekad jobbet omgående. Istället anställs någon med betydligt svagare kvalifikationer än mig. Blir jätte deppig av det här, hur ska jag liksom kunna gå vidare, måste jag bestraffas ytterligare 2 år innan jag kan bli en del av samhället igen? Behöver hitta ett jobb då mycket runtomkring mig ser dystert ut. Vad för jobb tror ni inte kräver utdrag ur belastningsregistret eller inte lägger någon större vikt vid att man har blivit straffad? Har hittills sökt lagerjobb , säljare, inom hemtjänst, budbil och butik.
Senast redigerad av Supperduper 2022-03-30 kl. 12:31.
Citera
2022-03-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supperduper
Blev dömd för olovlig körning för drygt 3 år sedan, farsan och jag övningskörde utan handledartillstånd . Har sökt över 40+ jobb och varje gång har jag blivit tillkallad till intervju och allting har verkligen gått bra tills förfrågan görs om utdrag ur belastningsregistret. Lämnar in pappret och blir nekad jobbet omgående. Istället anställs någon med betydligt svagare kvalifikationer än mig. Blir jätte deppig av det här, hur ska jag liksom kunna gå vidare, måste jag bestraffas ytterligare 2 år innan jag kan bli en del av samhället igen? Behöver hitta ett jobb då mycket runtomkring mig ser dystert ut.
Tips till nästa intervju - berätta självmant vad som hände för 3 år sen och hur det har ändrat ditt liv. Du vinner förtroende hos arbetsgivaren som tänker "vilken ärlig kille".
Citera
2022-03-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Tips till nästa intervju - berätta självmant vad som hände för 3 år sen och hur det har ändrat ditt liv. Du vinner förtroende hos arbetsgivaren som tänker "vilken ärlig kille".
+1
Citera
2022-03-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen

har alltid varit ärlig men det har inte gett utdelning hittills.
Citera
2022-03-30, 12:44
Medlem
Svidmyras avatar
Jag håller med EmilyMayen ovan. Ha också med domen där det framgår vad du och farsan har dömts för.

Unga o dumma har alla varit men att du har varit normaldum och haft en dummare farsa som har dragit med dig i brott borde ingen arbetsgivare lägga dig till last.
Citera
2022-03-30, 12:45
Medlem
Ett litet skitbrott i ärlighetens namn. Övningsköra med farsan utan körkortstillståndet är inte mord eller terrorism liksom. Du är därtill ung.

En seriös och mänsklig arbetsgivare sållar inte bort någon på grund av någon sådan här liten bagatell. Som ovan skrev; berätta under intervjun vad som hänt. Det vinner du på.
Citera
2022-03-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supperduper
har alltid varit ärlig men det har inte gett utdelning hittills.
Vad är det dem säger när lämnar in ditt belastningsregister?

Kan vara något annars under intervjuen! Det är ett såpass litet brott så.
Citera
2022-03-30, 12:49
Medlem
knark-kungens avatar
Om kapten klänning kan få ett jobb efter avtjänat straff kan du också få det.
Citera
2022-03-30, 12:57
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Om kapten klänning kan få ett jobb efter avtjänat straff kan du också få det.
Va? Var har den dåren fått jobb någonstans??
Citera
2022-03-30, 13:01
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Va? Var har den dåren fått jobb någonstans??
Man kan tro att det är ett skämt men han jobbar på en hästgård, dit föräldrarna skickar dit sina tonårsdöttrar.
Citera
2022-03-30, 13:03
Medlem
kalkryggars avatar
Har du fått bekräftat att du inte får jobbet just på grund av att du har den lilla bocken i belastningsregistret?

Hur har du fått det bekräftat?

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man kan tro att det är ett skämt men han jobbar på en hästgård, dit föräldrarna skickar dit sina tonårsdöttrar.

Är inte det någon gård han själv driver på något sätt?
Citera
2022-03-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har du fått bekräftat att du inte får jobbet just på grund av att du har den lilla bocken i belastningsregistret?

Hur har du fått det bekräftat?

Är inte det någon gård han själv driver på något sätt?

japp hästgård där han rider in unga tjejer skumt han ska även ha kolonistuga där han är ordförande i förening
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in