Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalhiphopare
Över tid så kommer folka jobba mycket mindre på kontor än innan pandemin vilket i sig gör det mer attraktivt med större ytor samtidigt som det gör centrala storstäder mindre attraktiva. Vissa har redan gjort anpassningar under pandemin, men många har nog avvaktat för att se hur arbetslivet ser ut efter pandemin, så denna trend lär fortsätta närmaste åren.
Storstädernas centrum är oattraktiva idag därför att handeln förflackats och till stor del flyttat ut till internet. Posten och Amazon jublar, många människor också (jag kan inte ändra på dem) men inte jag själv. Däremot lyckas en del städer alltjämt, särskilt småstäder, när butiker ersätts med cafeer och restauranger. Helt rätt har jag inte, klart folk gillar även sådan verksamhet. Invandrarna uppskattar centrum. Det spelar också in så att svenskar inte vill dit. Det är inte svartvitt, det är aningen omständigt.
Större ytor är dyrare att underhålla nu, hemma också. Hemarbete är inte så djävla bra och är lite annat också (en erotik-dödare). Effektivt måhända men mänskligt tomt.